از هورا تا هوار

دنیای‌اقتصاد: یکی از شگفت‌انگیزترین چیزهایی که در صفحات هواداری و شبکه‌های اجتماعی شاهد آن هستیم، نوع برخورد این پیج‌ها با کری‌خوانی مجریان و کارشناسان به سود یا زیان تیم‌های مختلف است. مثلا اخیرا یک مجری در شبکه دوم سیما با اشاره به نبرد سوپرجام ۳۰ خرداد بین پرسپولیس و تراکتور، گفته: «امیدوارم تیم‌ها به سفر نروند و در موعد مقرر در زمین حاضر شوند.»

 واضح است که او به حضور استقلال در اردوی آماده‌سازی ترکیه، همزمان با سوپرجام دو فصل پیش برابر پرسپولیس طعنه زده است. بعد هم صفحات هواداری پرسپولیس با آب و تاب فراوان این ویدئو را منتشر کردند و روی آن تیترهای حماسی عامه‌پسند زدند؛ مثلا کری وحشتناک فلان مجری برای استقلالی‌ها و... از آن طرف هم آبی‌ها شاکی شده‌اند که این چه وضعی است و روی آنتن تلویزیون نباید از این حرف‌های رنگی زد. حالا اگر کار برعکس بود، یقین بدانید پیج‌های استقلالی به حمایت از مجری می‌پرداختند و پرسپولیسی‌ها طرف را نقد می‌کردند؛ اتفاقی که تا به حال هزار بار رخ داده است. موضوع بسیار ساده است؛ اغلب عزیزان کری‌خوانی را تا جایی قبول دارند که به نفع تیم خودشان باشد. اگر کلمه‌ای علیه تیم محبوب‌شان به زبان بیاید، زیر میز می‌زنند و بازی را خراب می‌کنند. این درحالی است که شما یا باید اصل موضوع را قبول داشته باشید یا نه؛ اگر کری‌خوانی را می‌پسندید باید اجازه بدهید مجریان علاقه‌مند به تیم رقیب هم حرف‌شان را بزنند. اگر هم اصلا چنین رویه‌ای را دوست ندارید، پس نباید از آدم‌هایی که به نفع تیم شما روی آنتن کل‌کل می‌کنند حمایت کنید. اینکه ویدئوی مجری موافق را وایرال می‌کنید و برای او شهرت به‌وجود می‌آورید، طبیعتا باعث خواهد شد مجری مخالف هم درصدد تلافی بربیاید و به ضرر شما کری بخواند. این یک مساله بسیار ساده و بدیهی است که متاسفانه به آن توجه نمی‌شود. به همین دلیل هم معمولا فاصله بین «هورا» کشیدن برای فلان مجری همرنگ با «هوار» کشیدن از دست فلان مجری مخالف، فقط چند روز است. منتظر باشید همین پرسپولیسی‌هایی که هفته گذشته کارشناس شبکه دو را تشویق کردند، هفته آینده مثلا مجری شبکه پنج را زیرسوال ببرند و یادآوری کنند که تلویزیون جای کری خواندن نیست!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان