مسیر قیمت طلا در هفته جاری معلوم نیست

نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نشان داد بازار طلا بار دیگر در فاز تحکیم گرفتار شده است و تحلیلگران هیچ جهت شفافی برای قیمت طلا در کوتاه مدت نمی بینند.

نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز نشان داد بازار طلا بار دیگر در فاز تحکیم گرفتار شده است و تحلیلگران هیچ جهت شفافی برای قیمت طلا در کوتاه مدت نمی بینند.

به گزارش ایسنا، تحلیلگران در گفت و گو با کیتکونیوز خاطرنشان کردند که با ادامه رشد فشارهای تورمی، بازار طلا شاهد حمایت بنیادین قوی است. با این حال دورنمای فنی طلا منفی است زیرا قیمت این فلز با وجود افت بازده اوراق قرضه و دلار ضعیفتر، موفق نشده است رشدی که در بالای مرز 1900 دلار داشت را حفظ کند.

اگرچه نظر تحلیلگران وال استریت در یک هفته گذشته تغییر فاحشی پیدا کرده است اما سرمایه گذاران غیرحرفه ای همچنان نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین مانده اند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت 15 نفر شرکت کردند و هر کدام از سه سناریوی پنج رای آوردند که نتیجه غیرمنتظره ای بود.

در این بین، در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز 1056 نفر شرکت کردند که از میان آنها 695 نفر معادل 66 درصد به افزایش قیمت طلا و 181 نفر معادل 17 درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و 180 نفر معادل 17 درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی هفته پیش، سرمایه گذاران خُرد و تحلیلگران وال استریت نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند اما با بسته شدن قیمت طلا در سطح پایینتر از هفته گذشته، تحلیلگران این خوش بینی را از دست داده اند.

در معاملات روز جمعه بازار آمریکا هر اونس طلا 16 دلار و 80 سنت معادل 0.9 درصد کاهش یافت و در 1879 دلار و 60 سنت بسته شد و برای کل هفته حدود 0.7 درصد کاهش نشان داد.

تحلیلگران می گویند از نظر بنیادین فروش طلا دشوار است چرا که تورم ماه گذشته شاهد افزایش سالانه پنج درصد بود که بزرگترین افزایش از اوت سال 2008 به شمار می رود. رشد تورم به همراه نرخهای بهره پایینتر به معنای آن است که بازده واقعی منفی تر شده است.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که هر چند قیمت طلا در حال تحکیم است اما روند این فلز افزایشی مانده زیرا قیمت طلا بالای سطح 1855 دلار را حفظ کرده است.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک اظهار کرد: اگرچه از نظر فنی نسبت به طلا نظر منفی دارد اما دلیلی نمی بیند که فروشنده باشد. بازار اندکی از نیروی صعودی خود را از دست داده و باید محرک جدیدی برای روند صعودی پیدا کند.

دارین نیوسام، رییس شرکت دارین نیوسام آنالایز به کیتکونیوز گفت: وی نظر منفی نسبت به قیمت طلا در کوتاه مدت دارد و خاطرنشان کرد منتظر اصلاح بیشتر قیمت طلاست.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت بلو لاین فیوچرز اظهار کرد: انتظار دارد قیمت طلا در کوتاه مدت پایینتر برود با این حال این کاهش به حدی نخواهد بود که وی نسبت به طلا بدبین شود. وی ترجیح می دهد منتظر بماند طلا تا سطح 1850 دلار نزول کند تا دوباره خرید را شروع کند.

مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس اظهار کرد: وی نسبت به قیمت طلا بدبین است زیرا طلا در سطح 1900 دلار با مقاومت نیرومندی روبرو شده است. وی پیش بینی کرد بازده اوراق قرضه در آستانه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا صعود کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان