برای کودکانتان کتاب خوب بخوانید | آینده‌ای روشن برای کودک با انتخاب کتاب‌های خوب برای خواندن

وقتی کودک شما از همان سال‌های ابتدایی زندگی‌اش با کتاب کودک آشنا شود و به کمک والدین یا دیگر اعضای خانواده‌اش شروع به خواندن کند، بعدها وقتی در مدرسه بخواهد فرایند زبان‌آموزی را شروع کند، مهارت بیشتری خواهد داشت.

بخش زیادی از شکل‌گیری شخصیت افراد، به دوران کودکی آن‌ها بستگی دارد. هرچه یک فرد دوران کودکی منفعل‌تری داشته باشد، در دوران بزرگسالی‌اش منزوی‌تر خواهد شد. اهمیت کتاب کودک در دوران کودکی فرزندان شما به‌حدی است که امروزه در دانشگاه‌ها رشته‌ای باعنوان «ادبیات کودک و نوجوان» تعریف شده است.

خرید کتاب برای کودک باعث می‌شود که او تخیل کند، به پیچیدگی‌های مسائل فکر کند و درنهایت احساس همدلی بیشتری با محیط اطرافش داشته باشد. سایت فروش کتاب کودک کتاب‌وب در این مقاله به شما کمک می‌کند تا بدانید چرا خرید کتاب برای کودک اهمیت دارد.

 

خرید کتاب کودک

چرا باید برای کودکانمان کتاب بخوانیم؟

یک -  افزایش مهارت در زبان‌آموزی

وقتی کودک شما از همان سال‌های ابتدایی زندگی‌اش با کتاب کودک آشنا شود و به کمک والدین یا دیگر اعضای خانواده‌اش شروع به خواندن کند، بعدها وقتی در مدرسه بخواهد فرایند زبان‌آموزی را شروع کند، مهارت بیشتری خواهد داشت.

خرید کتاب برای کودک نه‌تنها ذهن او را با مسائل درست درگیر می‌کند، بلکه سبب می‌شود اوقات فراغت او صرف یادگیری و استفاده‌ی درست از وقت شود.

دو – به دست آوردن تفکر انتقادی

مواجهه شدن کودکان در نخستین سال‌های زندگی با کتاب کودک، به آن‌ها کمک می‌کند تا اتفاقاتی را که پیرامونشان می‌افتد، با دقت بیشتری تحلیل کنند. کتاب کودک با درگیرکردن ذهن کودکان با مسائل مربوط به محیط‌ زیست، منظومه‌ی شمسی، حیوانات و گیاهان باعث می‌شود او خودش را از محیط اطرافش جدا نداند و نسبت به اتفاقاتی که پیرامونش می‌افتد نگرش انتقادی داشته باشد. وجود نگرش انتقادی در کودکان باعث تقویت قوه‌ی قضاوت آن‌ها خواهد شد به کودکان کمک می‌کند هرچیزی را به‌سادگی نپذیرند.

سه – نزدیک‌شدن به علم

اگر والدین از همان ابتدای کودکی دست‌به‌کار شوند و با انتخاب کتاب‌هایی مناسب سن کودکانشان، کتاب‌خواندن را برای آن‌ها آغاز کنند، کودک برای دانستن تشویق می‌شود. مغز کودکان با گنجایش و قدرت یادگیری بالایی که دارد به‌ راحتی می‌تواند مسائل مختلف را تحلیل کند..

چهار – همدلی‌ را به کودکان یاد می‌دهد

در کتاب‌های کودکان معمولا داستان‌ها و شخصیت‌هایی وجود دارند که خواندن سرنوشت آن‌ها علاوه بر دادن تفکر انتقادی به کودکان، همدلی و دیگردوستی را هم پررنگ می‌کند. کودک با خواندن کتاب می‌فهمد باید نسبت به آدم‌ها، گیاهان، حیوانات و قوانین مسئولیت‌پذیر باشد و همانطور که به زندگی خودش اهمیت می‌دهد، برای زندگی دیگران هم ارزش قائل شود.

کودکان به‌سادگی می‌توانند با شخصیت‌ها و مسائلی که در کتاب کودک مطرح می‌شوند، همذات‌پنداری کند و به‌مرور زمان اصولی اخلاقی که در کتاب‌ها می‌آموزد به بخشی از شخصیت خود او تبدیل می‌شود.

پنجم – کودک را تنبل بار نمی‌آورد

از میان سرگرمی‌های عصر حاضر کودکان، کتاب‌خواندن از چند جهت حائز اهمیت است؛ اگرچه بازی‌های فیزیکی و کامپیوتری هم برای رشد فکری کودکان موثرند اما کتاب‌خواندن برای کودکان، در واقع زدن چند هدف با یک تیر است؛ کتاب کودک باعث می‌شود کودکان مطالبه‌گر تربیت شوند، جست‌وجوگر باشند و برای پیداکردن پاسخ سوال‌هایشان تلاش کنند. اگر بتوانید عادت کتاب‌خواندن را در کودکان خود نهادینه کنید، آن‌ها هرگز فردی بی‌تحرک و تنبل بار نخواهند آمد.

 

ششم – یک ارتباط سازنده از همان کودکی

جالب است بدانید والدینی که از همان سنین کودکی فرزندشان، ارتباط خود را با آن‌ها حفظ می‌کنند و از طریق کتاب‌خواندن به کودکانشان نزدیک می‌شوند، در بزرگسالی رابطه‌ی موفق‌تری با کودکان دارند. کودک وقتی که والدینش را با مطالعه و کتاب بشناسد، ارتباط نزدیک‌تری با والدینش برقرار خواهد کرد و می‌تواند به‌عنوان یک تکیه‌گاه روی آن‌ها حساب کند.

 

هفتم – اعتماد به‌نفس

کتاب خواندن برای کودکان یا به‌طور کلی آشنایی کودکان با کتاب کودک باعث می‌شود آن‌ها با خودشان به‌عنوان جزیی از جهان آشنا شوند. زمانی که کودکان برای فهمیدن داستان‌ها، شعرها و روایت‌های کتاب کودک خودشان را در معرض آزمون قرار می‌دهند؛ خواه‌ یا ناخواه خود را بخشی از جهان پیرامونشان می‌شناسند و همین امر به خودشناسی آن‌ها کمک می‌کند. کودکانی که کتاب می‌خوانند بعدها روابط اجتماعی موفق‌تری دارند چراکه ابتدا خودشان را شناخته‌اند و حالا برای شناختن طرف مقابل کار سختی در پیش ندارند.

 

خرید کتاب کودک 3

کتاب‌وب، سرزمین اینترنتی امن کودکان

بعد از مرور مهمترین دلایل خرید کتاب کودک و کتابخوانی برای کودکان، اکنون نوبت به انتخاب کتاب مناسب می‌رسد. پیدانکردن مرجعی مناسب برای خرید کتاب کودک و سردرگمی والدین به‌دنبال این موضوع، یکی از مشکلاتی است که گاهی کل فرآیند خرید کتاب‌ برای کودک را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

سایت کتاب‌ وب به‌عنوان یکی از مرجع‌ترین سایت‌های اینترنتی فروش کتاب، آرشیو ارزشمندی از کتاب‌های کودکان فرآهم کرده است.

مدیران کتاب‌ وب به‌دلیل آن‌که  معتقدند کتاب‌خواندن برای کودکان یکی از مهمترین مراحل در تربیت آن‌هاست، این امکان را فراهم کرده‌اند تا والدین بتوانند کتاب‌های موردعلاقه‌ی کودک خود را در سایت کتاب‌ وب پیدا کنند، با ویژگی‌ها و مطالب آن آشنا شوند و پس از خرید با تخفیف از مزایای ارسال رایگان کتاب نیز بهره‌مند شوند. هزینه‌ی ارسال هرچند جلد کتابی که از کتاب‌ وب خریداری کنید به عهده‌ی ماست و مهم نیست تنها یک جلد کتاب بخرید یا چندین جلد؛ ما معتقدیم افزایش سرانه‌ی مطالعه‌ی کشور باوجود ارسال رایگان کتاب و سیستم توزیع کتاب کارآمد می‌تواند به‌ صورت قابل توجهی افزایش پیدا کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان