پاشینیان از آغاز گفت وگوی استراتژیک بین ارمنستان و ایران خبر داد

نخست وزیر ارمنستان در جمع هوادارنش گفت که ارمنستان باید همکاری با ایران را تعمیق بخشد و گفتگوی استراتژیک برقرار کند.

پاشینیان از آغاز گفت وگوی استراتژیک بین ارمنستان و ایران خبر داد

به گزارش اسپوتنیک، نخست وزیر ارمنستان نیکول پاشینیان، در سخنرانی در تجمع مقابل هوادارانش خبر از گفت وگوی استراتژیک بین ارمنستان و ایران خبر داد.  

وی گفت: "در چارچوب امنیت منطقه ای، من می خواهم بر لزوم تعمیق همکاری ما با جمهوری اسلامی ایران و آغاز یک گفتگوی استراتژیک تأکید کنم."

پاشینیان گفت: "برای حل مسئله قره باغ، اظهارات گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا را کاملاً می پذیریم: یعنی مسئله قره باغ هنوز حل نشده است و منتظر راه حل جامع است."

شایان ذکر است که درگیری ها در قره باغ در سال 1988 آغاز شد که منطقه خودمختار قره باغ خروج خود از ترکیب آذربایجان شوروی را اعلام کرد. در جریان رویارویی مسلحانه در سالهای 1992-1994، آذربایجان کنترل قره باغ و هفت منطقه مجاور را از دست داد.

از سال 1992، مذاکرات در مورد حل و فصل مسالمت آمیز منازعات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به ریاست سه کشور روسیه، ایالات متحده و فرانسه در جریان است. آذربایجان اصرار دارد که تمامیت ارضی خود را حفظ کند، ارمنستان از منافع جمهوری خودخوانده قره باغ دفاع می کند زیرا خود قره باغ طرف مذاکره نیست.

در تاریخ 10 اکتبر سال گذشته میلادی، وزرای امور خارجه طرف های درگیر با میانجی ‌گری وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفتگو کردند که پس از 10 ساعت مذاکره، آتش‌ بس اعلام شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان