برگزاری جشن فارغ التحصیلی ۱۱ هزار نفری در ووهان بدون ماسک و فاصله گذاری اجتماعی

برای چندین هزار دانشجوی شهر ووهان ِ چین، همه گیری کرونا گویی هرگز رخ نداده است.

برگزاری جشن فارغ التحصیلی 11 هزار نفری در ووهان بدون ماسک و فاصله گذاری اجتماعی

برای چندین هزار دانشجوی شهر ووهان ِ چین، همه گیری کرونا گویی هرگز رخ نداده است.

این دانشجویان هفته ی گذشته با ردا و کلاه مخصوص در جشن فارغ التحصیلی دانشگاه خود در ووهان شرکت کردند.

نکته ی جالب این بود که دانشجوها نه ماسک به صورت داشتند نه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده بودند، در تضادی آشکار با محدودیت های شدید کرونایی این روزهای ژاپن و اجبار استفاده از ماسک که هنوز در بخش هایی از آسیا همچون سنگاپور برقرار است.

به گفته ی رسانه های محلی چین، این جشن در استادیومی در محوطه ی دانشگاه مذکور برگزار شده بود و بیش از 11 هزار دانشجو در آن شرکت کرده بودند. بیش از 3 هزار نفر از والدین دانشجویان هم برای تماشای مراسم فارغ التحصیلی فرزندان خود آمده بودند، بنابراین در مجموع 14 هزار نفر در استادیوم حضور داشتند.

دانشجویانی که در سال 2020 باید فارغ التحصیل می شدند، با انتشار پست هایی در شبکه اجتماعی Weibo (توییتر ِ چین) شادی خود را از برگزاری این مراسم ابراز کردند. یکی از دانشجویان نوشته بود: «برگشتم به دانشگاه و حسرت این را می خورم که پارسال نتوانستم فارغ التحصیل شوم.»

دانشجوی دیگری هم نوشته بود: «از دانشگاهم متشکرم که برای ما، دانشجویانی که در سال 2020 باید فارغ التحصیل می شدیم، یک جشن فارغ التحصیلی برگزار کرد.»

این جشن عظیم فارغ التحصیلی در جایی برگزار شد که در اوایل سال 2020 اولین کانون همه گیری کرونا در دنیا بود. این ویروس ابتدا در اواخر سال 2019 در شهر ووهان در استان هوبئی ِ چین شناسایی شد و 11 میلیون ساکن آن تحت قرنطینه ی شدید 76 روزه قرار گرفتند.

طی ماه های بعدی، وضعیت در ووهان به حالت عادی بازگشت و در اوت 2020 این شهر برگزاری رویدادهای عظیم عمومی را آغاز کرد، یعنی ماه ها پیش از آنکه دیگر کشورهای درگیر همه گیری کرونا هم بتوانند چنین رویدادهایی برگزار کنند.

مقامات چین می گویند همه گیری کرونا در این کشور کمابیش تحت کنترل قرار دارد. روز سه شنبه ی هفته ی گذشته تنها 21 مورد ابتلا به کرونا در چین گزارش شد که همگی افرادی عنوان شدند که از خارج چین به این کشور آمده بودند.

آخرین بار پس از گزارش 2 مورد ابتلا به کرونا در استان گوانگ دونگ ِ چین در روز دوشنبه ی هفته ی گذشته بود که این کشور محدودیت هایی در این خصوص اتخاذ کرد. محدودیت در تردد، تست گیری گسترده و واکسیناسیون فوری از جمله ی اقداماتی بود که صورت گرفت. در ماه آوریل شیوع اندک کرونا در استان یونان ِ چین هم با تست گیری گسترده و قرنطینه ی فوری شهر به مدت 72 ساعت مواجه شد.

چین با اجباری کردن قرنطینه ی شدید 7+14 روزه ی تمامی مسافران ورودی به این کشور موفق شده تعداد موارد ابتلا به کرونا را در پایین ترین میزان نگه دارد. بر این اساس، مسافرین ابتدا باید 14 روز را در اقامتگاه تعیین شده برای آن ها سپری کرده و سپس یک هفته ی دیگر هم خود را در خانه قرنطینه کنند.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان