نکاتی برای انتخاب رنگ خانه با توجه به ابعاد آن

نکاتی برای انتخاب رنگ خانه با توجه به ابعاد آن

زمانی که قصد نقاشی ساختمان را داشته باشید، انتخاب رنگ مساله مهمی می‌شود، به خصوص اگر بدانید انتخاب نوع و انواع رنگ تاثیر زیادی روی دکوراسیون منزل خواهد داشت. این مقاله تلاش می‌کند برخی از نکات انتخاب رنگ را بررسی کند، با ما همراه باشید.

  1. از طراحان دکوراسیون‌های داخلی کمک بگیرید

یکی از راه‌های بسیار خوب، مشورت گرفتن از سازمان‌هایی است که کار اصلی‌شان، طراحی دکوراسیون داخلی است. این افراد، به خوبی با انواع متریال‌ها و رنگ‌ها آشنایی دارند و به شما در انتخاب رنگ‌های مناسب، با توجه به ابعاد منزل، مبلمان، سبک چیدمان و بودجه شما کمک می‌کنند.

  1. از خدمات نقاشی ساختمان استفاده کنید

برای انجام رنگ آمیزی منزل، می‌توانید از سایت خدمات نقاشی ساختمان هم کمک بگیرید. افرادی که با این سازمان‌ها همکاری می‌کنند، لوازم رنگ آمیزی منزل را دارند، با نوع و انواع رنگ‌ها آشنایی دارند و می‌توانند طبق سبک و سلیقه مورد نظرتان، داخل خانه، دیوار و سقف خانه را نقاشی کنند. به طور معمول هم در وب سایت‌هایشان، نرخ و اجرت مشخص شده است و قی این قیمت‌ها هم بر اساس مصوباتی است که سالانه در صنف نقاشی ساختمان ارائه می‌شود.

  1. با انواع رنگ‌ها آشنا شوید

انتخاب رنگ خانه با توجه به ابعاد آن

اگر دوست دارید صفر تا صد نقاشی ساختمان به عهده خودتان باشد، بنابراین سعی کنید اطلاعات خود را در زمینه انواع رنگ‌های ساختمان، مدل‌ها، تفاوت کیفیت و برندها و حتی تفاوت‌های قیمتی افزایش دهید. برای اینکار می‌توانید به بازار رنگ‌فروشان سری بزنید و جستجوهای لازم را انجام دهید و از فروشنده‌های مختلف درباره ترکیب رنگی، ابزارهای مورد نیاز و قیمت پرس و جو کنید. راه دوم هم بررسی تمامی این موارد در وب سایت‌های آنلاینی است که انواع رنگ‌ها را ارائه می‌دهند.

همچنین از طریق شبکه‌های اجتماعی یا مطلبی که در این لینک وجود دارد باید اطلاعات‌تان را درباره ترکیب رنگ‌های مختلف، تفاوت رنگ‌ها با یکدیگر و کنتراست‌های آنها بالا ببرید.

  1. سبک و سلیقه خود را در نظر بگیرید

معمولا افراد رنگ‌های مختلفی را ترجیح می‌دهند، شما جزو کدام دسته هستید؟ آیا ترکیب رنگ‌های شاد و گرم را دوست دارید و یا ترجیح می‌دهید ترکیب رنگ‌های سرد و ملایم را در دکوراسیون خانه به کار ببندید؟ بنابراین دو موضوع را در نظر بگیرید:

ابتدا از میان سلیقه‌های رنگی که بیشتر دوست دارید، رنگ‌های مورد علاقه را انتخاب کنید و سپس از میان آنها، رنگ‌هایی را انتخاب کنید که بتواند دکوراسیون خانه را زیباتر کند. برای مثال اگر خانه شما ابعاد کوچکی دارد، استفاده از رنگ‌های تیره برای آن مناسب نیست. همچنین رنگ‌های تیره برای خانه‌هایی که آفتاب‌گیر هستند، توصیه نمی‌شود. برای چنین خانه‌هایی استفاده از رنگ سفید، از همه گزینه‌های پیش‌رو بهتر است. همچنین رنگ‌های گرم، صمیمیت بیشتری به فضا می‌بخشند.

  1. از مکمل‌های رنگی استفاده کنید

انتخاب رنگ‌های خانه باید با توجه به رنگ مبلمان، پرده‌ها و وسایلی باشد که ابعاد بزرگی دارند و در نتیجه بیشتر در معرض توجه هستند. برای اینکه مکمل‌های رنگی را پیدا کنید، به راحتی می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی که برای اینکار به وجود آمده است و یا حتی جستجو در اینترنت، رنگ‌های مکمل را انتخاب کنید.

  1. سقف‌ها رنگ کنید

یکی از کارهایی که در طراحی دکوراسیون جدید انجام می‌شود، استفاده از ترکیب‌های رنگی زیبا برای رنگ کردن سقف خانه است، موضوعی که کمتر فردی به آنها توجه می‌کند، اما اگر به تصاویر دکوراسیون‌های جدید توجه کنید، متوجه می‌شوید امروزه رنگ آمیزی سقف، علاوه بر خاص بودن، زیبایی جالبی به تمام فضای خانه می‌دهد.

  1. در رنگ‌امیزی، به کف ساختمان توجه کنید

انتخاب رنگ خانه با توجه به ابعاد آن

اگر کف زمین خانه از متریال‌های چوبی و یا سرامیک‌هایی به رنگ سفید ساخته شده است، می‌توانید رنگ‌های روشن و آبی کم رنگ را برای رنگ دیوارها انتخاب کنید. در واقع نکته ای که در این مثال نهفته است، توجه به رنگ کف زمین خانه همانند دیگر وسایلی است که در انتخاب رنگ خانه تاثیر گذار هستند و همچنین یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در انتخاب یک خانه جدید و انتخاب خدمات اسباب کشی و باربری تاثیر گذار است چرا که علاوه بر رنگ، متریال به کار رفته در کف خانه و مراقبت از آن هنگام جابجابی اثاثیه نیازمند دقت بسیار بالا و کمک گرفتن از افراد حرفه‌ای در زمینه حمل اثاث خانه است تا آسیبی به آن وارد نشود.

  1. از سبک‌های مینیمال استفاده کنید

اگر در خانه‌هایی با ابعاد کوچک زندگی می‌کنید، می‌توانید از سبک‌های مینیمال برای رنگ‌امیزی دیوارها و نحوه چیدن دکوراسیون منزل استفاده کنید. در سبک دکوراسیون تنوع رنگی کمتر استفاده می‌شود، استفاده از جزئیات و دکوری‌های مختلف، غیر ضروری است و رنگ‌های سفید و روشن بیشترین کاربرد را در رنگ امیزی خانه دارند. به این ترتیب، خانه در ابعاد بزرگ‌تر، شادتر و آرامش‌بخش‌تری دیده می شود.

همچنین برای اینکه رنگ‌آمیزی خانه به بهترین شکل ممکن انجام شود، نکات زیر را فراموش نکنید:

  • در انتخاب رنگ شجاعت به خرج دهید: تنوع رنگی در دنیای بیرون بسیار بالا است و شما می‌توانید از وجود این همه تنوع و انتخاب یک یا چند مورد از آنها در منزل خود، لذت ببرید، فقط کافی است شجاعت کافی در انتخاب این رنگ‌ها داشته باشید.
  • رنگ‌ آمیزی دیوارها باید به اندازه باشد. این جمله به این معنی است که اگر مهارت کافی در رنگ کردن دیوارها و هر بخش دیگری از خانه نداشته باشید، ممکن است ناهماهنگی در بخش‌های نقاشی شده ایجاد شود. برای مثال بخش‌هایی از آن پررنگ‌تر، بخشی کم‌رنگ‌تر و حتی بدون رنگ باقی بماند. برای اینکار ضروری است وسایل نقاشی خوبی خریداری کرده باشید، این مهارت را تا حدی پیش از انجام کار حرفه‌ای انجام داده باشید و یا آنکه به طور مستقیم از شرکت‌هایی که خدمات نقاشی ساختمان ارائه می‌دهند، درخواست دهید.
  • از رنگ‌امیزی تستی استفاده کنید. بخش کوچکی از دیوار خانه را در نظر بگیرید و در ابعاد 20 تا 30 سانتی‌متری، رنگ مورد نظر را روی آن انجام دهید. به مدت 8 تا 12 ساعت اجازه خشک شدن به رنگ دهید و نتیجه به دست آمده را بررسی کنید، در این حالت متوجه می‌شوید که آیا ترکیب رنگی که قصد استفاده از آن را دارید، مناسب است و یا خیر.

موارد اشاره شده تنها بخش کوچکی از جزئیات بی‌شمار دنیای نقاشی ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی هستند. اما برای راهنمایی‌های اولیه مناسب هستند. برای انتخاب بهتر توصیه می‌کنیم تحقیقات بیشتری را با مشورت گرفتن از متخصصان این حوزه انجام دهید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان