لحظه انفجار بمب ۴۰,۰۰۰ تنی در کنار ناو هواپیمابر نیروی دریایی ایالات متحده + ویدیو

نیروی دریایی ایالات متحده ویدیویی خارق العاده از لحظه منفجر شدن یک بمب در دل اقیانوس منتشر کرده که باعث وقوع یک زمین لرزه صدها کیلومتر آنطرف تر می شود

لحظه انفجار بمب 40,000 تنی در کنار ناو هواپیمابر نیروی دریایی ایالات متحده + ویدیو

نیروی دریایی ایالات متحده ویدیویی خارق العاده از لحظه منفجر شدن یک بمب در دل اقیانوس منتشر کرده که باعث وقوع یک زمین لرزه صدها کیلومتر آنطرف تر می شود. این ویدیو حیرت انگیز نشان می دهد که یک بمب 40,000 پوندی در «تست های شوک کشتی کامل» منفجر می شود جایی که اثرات چنین انفجارهایی بر کشتی های نیروی دریایی آزمایش می شوند. این انفجار در زیر زمین انجام شده و یک کشتی نیروی دریایی ایالات متحده نیز روی آب قرار داشت. این تست ها نشان خواهد داد که کشتی ها چقدر در برابر بمب ها مقاوم بوده و در میدان نبرد تا چه اندازه کارآمد خواهند بود. این انفجار باعث تولید یک زمین لرزه به قدرت 3.9 ریشتر در حدود 100 مایلی در ساحل دیتونا بیچ، کالیفرنیا شد، پدیده ای که در آزمایشات مشابه غیرمعمول نیست.

نیروی دریایی ایالات متحده ویدیویی از لحظه منفجر شدن یک بمب در دل اقیانوس منتشر کرده که باعث وقوع یک زمین لرزه صدها کیلومتر آنطرف تر می شود.

این انفجار آزمایشی که روز جمعه گذشته رخ داده نیز غیرمعمول نبوده و مشابه آن بارها انجام شد هاست. سازمان مطالعات زمین شناسی ایالات متحده لرزه های سیسمیک این اتفاق را در 100 مایلی ساحل پونس اینتلت، شهری در جنوب دیتونا بیچ اندازه گیری کرده است. این ویدیو که از روی یک ناو هواپیمابر نیروی دریایی فیلمبرداری شده تاکنون بیش از 30,000 بار در توییتر دیده شده و توسط یک اکانت به نام @warship_78 منتشر شده است. این انفجار باعث جلب توجه ناخواسته شده هر چند نیروی دریایی اعلام کرده بود که کاملاً ایمن انجام شده است. بمب مذکور در کنار یک ناو هواپیمابر منفجر شده تا شرایطی که ممکن است در میدان نبرد تجربه کند را بازسازی کنند. این ویدیو تنها یکی از سه مورد انفجار برنامه ریزی شده را نشان می دهد اگر چه گمان می رود این تست ها تنها با دو انفجار به پایان برسد.

نیروی دریایی ایالات متحده ویدیویی از لحظه منفجر شدن یک بمب در دل اقیانوس منتشر کرده که باعث وقوع یک زمین لرزه صدها کیلومتر آنطرف تر می شود.

اکانت توییتری نیروی دریایی ایالات متحده در این باره نوشته است: «#Warship78 اولین مورد انفجاری تست های شوک کشتی کامل را به پایان رساند! رهبری و خدمه آمادگی نیروی دریایی از طریق مبارزه با شوک را نشان داده و ثابت کردند که کشتی ما می تواند برخورد را تاب بیاورد». پیش از این آزمایش، آخرین آزمایش شوک دریایی که انجام شده بود در سال 2016 و باز هم در سواحل فلوریدا بود.

بیشتر بخوانید: معمای شهرهای غول پیکر شناور؛ چرا هر کشوری توان ساخت ناو هواپیمابر را ندارد؟

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 3.5 / 5. تعداد رای: 2

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان