همه چیز درباره روز جهانی یوگا ؛ تاریخچه و شعار سال ۲۰۲۱

امروز دوشنبه ۳۱ خرداد مصادف با روز جهانی یوگا است.

همه چیز درباره روز جهانی یوگا ؛ تاریخچه و شعار سال 2021

امروز دوشنبه 31 خرداد مصادف با روز جهانی یوگا است.

روز جهانی یوگا هر ساله در روز 21 ژوئن برگزار می شود. شعار امسال این روز «یوگا برای تندرستی» است، شعاری در راستای دغدغه ی بزرگ این روزهای همه ی مردم دنیا. به دلیل جهانی بودن این رویداد، معمولاً از 3 یا 4 ماه قبل برای روز جهانی یوگا تدارک دیده می شود. این رویداد در نهایت در روز موعود به شکلی عظیم و با شرکت میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا برگزار می شود. البته امسال برای دومین سال پیاپی، روز جهانی یوگا به دلیل همه گیری کرونا به صورت مجازی جشن گرفته می شود.

شعار سال 2021 روز جهانی یوگا

«یوگا برای تندرستی» شعار امسال روز جهانی یوگا است که برای این روزهای دنیا که هنوز تحت تأثیر همه گیری کرونا قرار دارد بسیار مناسب است.

همه گیری کرونا تنها یک بحران جسمانی نیست و بر روی سلامت روان ما هم آثار ماندگاری داشته است، به طوری که بسیاری از مردم دنیا به دلیل محدودیت ها و همینطور مرگ و میرهای ناشی از این بیماری دچار مشکلات روانی، افسردگی و اضطراب شده اند. انجام یوگا اما می تواند برای افرادی که با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند، کمک کننده باشد. سازمان ملل نیز در وبسایت خود توضیح داده که هدف از این ورزش ارتقاء هر دو بعد جسمی و روانی سلامت ما است.

سازمان ملل هفته ی گذشته بیانیه ای در خصوص روز جهانی یوگا منتشر کرد: «تعداد فزاینده ای از مردم در سرتاسر دنیا برای حفظ سلامتی و جوانی خود و نیز مقابله با انزوای اجتماعی و افسردگی که در دوره ی همه گیری شاهد آن بوده ایم، در حال روی آوردن به یوگا هستند. یوگا نقش مهمی در مراقبت روانی – اجتماعی و توانبخشی بیماران کرونایی ای دارد که در قرنطینه به سر می برند. این ورزش به ویژه به تسکین ترس ها و اضطراب ها کمک می کند.»

تاریخچه روز جهانی یوگا

ایده ی روز جهانی یوگا ابتدا از سوی نراندا مودی، نخست وزیر هند در جریان سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2014 مطرح شد. مودی در سخنرانی خود یوگا را «هدیه ی بسیار گرانبهای سنت باستانی هند» عنوان کرد و خواستار «برقراری تعادل میان انسان و طبیعت» از طریق انجام یوگا شد. این ایده مورد حمایت 177 کشور دنیا قرار گرفت. چند ماه بعد نیز سازمان ملل 21 ژوئن را به عنوان روز جهانی یوگا انتخاب کرد.

 

بیشتر بخوانید:

چگونه استرس خود را رفع کنیم؟ هشت تمرین یوگا که برای رفع استرس مؤثرند

7 حرکت فوق‌العاده مؤثر یوگا برای داشتن سینه‌های زیبا و خوش‌فرم

یوگای صورت؛ تمریناتی ساده برای لاغر کردن صورت و از بین بردن چین و چروک ها

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان