بیمار مبتلا به کرونا بعد از ۱۴ ماه جدال با مرگ درگذشت

جیسون کلک ۴۹ ساله بعد از آنکه در ماه مارس ۲۰۲۰ به کووید ۱۹ مبتلا شد بیشتر از یک سال را در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان سنت جیمز انگلستان سپری کرد و در نهایت پس از بیش از یک سال جدال با این بیماری روز گذشته تسلیم مرگ شد.

بیمار مبتلا به کرونا بعد از 14 ماه جدال با مرگ درگذشت

جیسون کلک 49 ساله بعد از آنکه در ماه مارس 2020 به کووید 19 مبتلا شد بیشتر از یک سال را در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان سنت جیمز انگلستان سپری کرد و در نهایت پس از بیش از یک سال جدال با این بیماری روز گذشته تسلیم مرگ شد.

همسرش سو در مصاحبه ای که با خبرگزاری اسکای نیوز داشته گفت، 90 دقیقه بعد از انتقال جیسون به آسایشگاه و جدا کردن دستگاه ونتیلاتور از او، جیسون درگذشت. به گفته او جیسون از آوریل سال قبل تا دیروز با دستگاه ونتیلاتور تنفس می کرد.

خانم کلک در مصاحبه با نشریات گفت که همسرش دو هفته پیش تصمیمی شجاعانه گرفت و خودش خواست که به زندگی اش با این شیوه پایان دهد چراکه دیگر این زندگی برایش قابل تحمل نبود. او که به عنوان کارشناس آی تی در یک مدرسه ابتدایی کار می کرد در دوره نقاهتش پس از بهبودی از کرونا مجددا دچار بیماری شد و اینبار بیماری ریه هایش را به شدت درگیر کرد. پس از قطع امید پزشکان از بهبودی، جیسون به همسرش اعلام کرد که دیگر دوست ندارد در این وضعیت بماند و میخواهد بمیرد. به همین خاطر نیز پزشکان دستگاه ونتیلاتور را از او جدا کردند.

بعد از شنیدن این حرف ها به همسرم گفتم خواسته هایت را درک میکنم و از نظر من مشکلی وجود ندارد. اما بعد از بیرون آمدن از اتاق شکستم. از او  خواستم که از تصمیمش منصرف شود اما او مصمم بود که بمیرد. حالا واقعا به تصمیمش احترام می گذارم. او تصمیم شجاعانه ای گرفت.

طولانی ترین بیمار کرونا

خانم کلک می گوید وقتی پدر و مادر جیسون برای ملاقات با او به آسایشگاه آمدند اولین چیزی که بر زبان آورد این بود که نمی خواهم ادامه بدهم. می خواهم بمیرم. او در ادامه صحبت هایش گفت که پزشکان حدود سه ماه پیش به من گفتند که همسرم برای ادامه زندگی احتمالا باید تا آخر عمر از ونتیلاتور استفاده کند. این حرف ها درست زمانی مطرح شد که جیسون بعد از 10 ماه بستری بودن در بیمارستان تصمیم گرفته بود چند قدمی راه برود و اعضای خانواده اش را بعد از ماه ها ببیند.

این اواخر همسرم چای می نوشید، خودش سوپ می خورد و حتی با دوستانش در فیسبوک در ارتباط بود. او حتی صفحه ای را در وبسایت های جمع سپاری درست کرده بود تا با جمع آوری کمک های اولیه بتواند دوباره به خانه باز گردد.

طولانی ترین بیمار کرونا

با این حال وضعیت سلامتی او مرتبا بدتر می شد و در نهایت از پزشکان خواست که دستگاه ونتیلاتور را از بدنش جدا کنند.

جیسون کلک در 31 می سال گذشته و اندکی پس از انتقال درک دراپر شوهر کیت گاراوی مجری مشهور انگلیسی به بیمارستان، به کووید مبتلا و در بیمارستان بستری شد. خانواده او می گویند که جیسون 14 ماه با این بیماری دست و پنجه نرم کرد و در نهایت دیروز به خواست خودش درگذشت.

 

بیشتر بخوانید:

اولین بیمار مبتلا به کرونا چه کسی است؟

عجیب ترین مراکز واکسیناسیون کرونا را بشناسید

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان