سمیه نور کیست؛ با شیک پوش ترین تاجر زن ایرانی تبار امارات آشنا شوید

به ندرت پیش می آید که زنان خاورمیانه را در پست های بالای مدیریتی ببینید با این حال یک زن ایرانی توانسته این سقف شیشه ای را بشکند و هم در زمینه کارآفرینی و هم شغلی سرآمد هم نوعان خود شود

سمیه نور کیست؛ با شیک پوش ترین تاجر زن ایرانی تبار امارات آشنا شوید

به ندرت پیش می آید که زنان خاورمیانه را در پست های بالای مدیریتی ببینید با این حال یک زن ایرانی توانسته این سقف شیشه ای را بشکند و هم در زمینه کارآفرینی و هم شغلی سرآمد هم نوعان خود شود. نامش سمیه نور است و در امارات متحده عربی به عنوان یکی از تاجران مطرح شناخته می شود. این زن ایرانی توانسته به موفقیت های چشمگیری در زمینه املاک دست پیدا کند و از جمله سرمایه گذاران اصلی بانکی به نام مولتی بنک است. در ادامه بخشی از مصاحبه او با یاهو را می خوانید.

بگویید که فعالیت های حرفه ای شما از کجا آغاز شد؟

من در پس ذهنم همیشه به کارآفرینی فکر میکردم. درآمدزایی را زمانی آغاز کردم که در دبیرستان درس می خواندم و پنج روز در هفته تدریس خصوصی می کردم. وقتی 20 سالم شد تصمیم گرفتم با مطالعه کتاب ها، مجلات و روزنامه ها در مورد سرمایه گذاری بخوانم. در سال 2009 میلادی تخصص خود در زمینه فاینانس را به حوزه املاک کشاندم و در چند منطقه مسکونی امارات سرمایه گذاری کردم. در این مسیر به اطلاعات خوبی در زمینه خرید، مدیریت و فروش املاک دست پیدا کردم و هم اکنون مدیریت بخش استراتژی یک شرکت را بر عهده دارد. من بر عملکرد تیم تحقیقات نظارت دارم و بسیاری از بزرگ ترین سرمایه گذاری های مولتی بنک در زمینه طلا، نفت و گاز، ملک و ارز مدیریت میکنم. باور دارم که مسیری بی نظیر  را پشت سر گذاشته ام و هنوز راه درازی در پیش دارم.

زن های موفق در دنیا و به طور مشخص در خاور میانه انگشت شمارند. در این مسیر با چه چالش هایی روبرو شدید؟

سمیه نور

وقتی وارد کسب و کار خانوادگی مان شدم، حضور زنان در این عرصه چندان پذیرفته شده نبود. اصلیترین چالشی که با آن روبرو بودم این بود که مردم من را جدی نمی گرفتند و به نظرشان به اندازه کافی در کارم خوب نبودم. با گذشت زمان اما توانستم توانایی هایم را ثابت کنم و به حوزه های مختلفی وارد شدم. من توانستم از یک زن شاغل موفق به یک کارآفرین موفق تبدیل شوم و با کنار زدن همه افراد منفی نگر در اطرافم، رویاهایم را دنبال کنم. هدفم این است که عرصه را برای ورود زنان بیشتری فراخ کنم و از زنان به عنوان تصمیم گیرنده و سیاستگذار در کسب و کارهای خود بهره بگیرم.

بزرگترین دستاورد کاری شما چه بوده؟

من موفقیت را تقریبا در تمام زمینه های کاری ام تجربه کردم اما بزرگ ترین دستاوردم که بسیار مرا خوشحال کرد نوشتن و چاپ کتابم بود. کتاب من با عنوان ویتامین های موفقیت در مورد فاکتورهای کلیدی موفقیت برای رشد فردی سخن می گوید. من به واسطه عضویتم در هیئت مدیره چندین خیریه که در زمینه کمک به مبتلایان بیماری های صعب العلاج فعالیت دارند و همچنین تاسیس بنیاد خودم برای کمک به بچه ها و جوانها توانستم موفقیت های خوبی را رقم بزنم و این برایم بسیار ارزش دارد.

شما به خاطر شیک پوشی تان شهرت دارید و اخیرا هم به عنوان شیک ترین تاجر زن امارات شناخته شده اید؟

بله چون باور دارم همیشه باید در بهترین  حالتم باشم و فرقی ندارد که انجام چه کاری را بر عهده دارم. سبک لباس پوشیدنم محافظه کارانه اما شیک است. ظرافت داشتن در تجارت بسیار اهمیت دارد چراکه باید در اولین نگاه بهترین تاثیر را در طرف مقابل خود بگذارید. من میخواهم برند مد مخصوص خودم را راه اندازی کنم که ضمن ساده پوشی، شیک بودن را رواج دهد.

سمیه نور کیست؟

سمیه نور

سمیه نور یک کارآفرین و خیر ایرانی است که چندی پیش توانست کار تهیه پارچه طلای خانه کعبه را در یک مزایده برنده شود. او قصد دارد کل عایدی اش از این قرارداد را صرف مبارزه با رونا در سراسر دنیای اسلام کند. سمیه نور در ایران متولد شده اما اکنون در امارات زندگی میکند. قرار شده که در این پوشش مقدس از 124 کیلوگرم طلای 24 عیار استفاده شود و طی مراسمی ویژه این پارچه روی خانه کعبه قرار بگیرد. خانم نور در سال 2020 عنوان شیک ترین تاجر امارات را به خود اختصاص داد.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان