عادی‌انگاری زمینه ساز ایجاد موج پنجم کرونا است

فرماندار اراک گفت: عادی انگاری مجدد شهروندان نسبت به ویروس کرونا، زمینه ایجاد موج پنجم را با شرایط سخت‌تر از قبل فراهم می‌کند.

به گزارش «تابناک»، «حسین بختیاری» در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرستان اراک پس از فراز و نشیب‌های مختلف در موج چهارم این بیماری به وضعیت قابل قبولی رسیده اما عادی‌انگاری‌ها در مقابل این ویروس پرخطر زیاد شده که این امر خطر جدی است.

وی بیان کرد: در موج چهارم بیماری کووید 19، تعداد مبتلایان در اراک از مرز 800 نفر در روز هم گذشت اما هم‌اکنون این تعداد کاهشی شده است.

فرماندار اراک ادامه داد: خطر ویروس کرونا همچنان جدی و با توجه به جهش این ویروس از گذشته بیشتر است و نیاز است مردم همچنان و با جدیت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به هیچ عنوان در خارج از منازل بدون ماسک حاضر نشوند و از هرگونه تجمع، دورهمی و شرکت در آیین‌های جشن و عزا خودداری کنند.

بختیاری تصریح کرد: بحث عادی انگاری به ویروس کرونا در مناطق حاشیه و روستاهای شهرستان اراک بیشتر از مرکز شهر است و انتظار است حساسیت نسبت به این بیماری در همه نقاط بالا باشد تا مجدد گرفتار موج دیگری نشویم.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 680 هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند.

144 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی طی 48 ساعت گذشته، در استان مرکزی شناسایی شد که با احتساب این میزان ابتلای جدید، تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون به 62 هزار و 472 نفر رسیده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان