سناتور روس:

هدف انگلیس ضربه‌زدن به توافق‌های روسیه‌و‌آمریکا بود

«کنستانتین کاساچوف» معاون شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) اعلام کرد: هدف انگلیس از نقض حریم دریایی روسیه در دریای سیاه ضربه زدن به توافق‌های به دست آمده در اجلاس اخیر سران روسیه و آمریکا بود.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، کاساچوف روز پنجشنبه در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: حادثه روز گذشته نقض حریم دریایی روسیه توسط ناو انگلیسی دفندر و ورود وی به عمق سه کیلومتری آب‌های سرزمینی روسیه را فقط به یک دلیل می‌دانم و آن اینکه از اجرای توافق‌های بدست آمده و نتایج در اجلاس سران روسیه و آمریکا در ژنو جلوگیری کند.

معاون شورای فدراسیون اقدام ناو انگلیسی را اقدام تحریک آمیز خواند و این عمل لندن را به انداختن گربه مرده تشبیه کرده و به کنایه گفت: انگلیس گربه مرده‌ای را پرتاب کرد که از بوی آن شغال‌ها به جنب و جوش در آمده اند.

وی افزود: این اقدام انگلیس، تلاش علنی برای مسموم کردن فضای سیاسی بین المللی است که اندکی پاک شده است.

کاساچوف با بیان اینکه باید از تاثیر این عمل انگلیس جلوگیری کرد، اظهار کرد: وضعیت در این عرصه تا اندازه زیادی به واکنش مقام‌های آمریکایی بستگی دارد که یا از عمل تحریک آمیز انگلیس حمایت می‌کنند و یا اینکه برای حفظ دستاورد‌های اجلاس سران روسیه و آمریکا در ژنو تلاش می‌کنند.

رسانه‌های روسیه روز گذشته از شلیک هشدار یک فروند رزمناو و یک فروند هواپیمای‌ی شکاری جنگنده روسیه به سوی ناو انگلیسی در دریای سیاه خبر دادند که به ادعای طرف روسی، وارد آب‌های سرزمینی روسیه شده بود.

بر اساس گزارش رسانه ها، حادثه در نزدیکی دماغه فیولنت در دریای سیاه رخ داد و رزمناو ناوگان روسیه در دریای سیاه با همکاری جنگنده سوخو-24 ام مانع از نقض حریم دریایی روسیه شدند.

سرگئی ریابکوف» معاون وزرات خارجه روسیه در خصوص نقض حریم دریایی این کشور توسط ناوشکن "دیفندر" انگلیس به خبرنگاران گفت: روسیه از تمامیت ارضی خود از راه‌های سیاسی-دیپلماتیک و با وسایل نظامی دفاع خواهد کرد.

وی با طرح این سوال که چکار می‌توانیم بکنیم، اظهار کرد: ما می‌توانیم دعوت به پیروی از منطقه کرده و خواستار احترام به قوانین بین المللی شویم.

ریابکوف افزود: اگر این اقدام کمک نمی‌کند و اگر شرکا نمی‌فهمند ما می‌توانیم نه فقط مسیر حرکت کشتی را بلکه هدف را بمباران کنیم.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: من همه کسانی را که با شعار آزادی کشتیرانی به تجاوز به مرز‌های روسیه می‌پردازند از این گونه اقدامات تحریک آمیز برحذر می‌دارم، زیرا امنیت کشور ما در اولویت قرار دارد.

ریابکوف:گفت: مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اقدام ناوشکن انگلیسی "دیفندر" پاسخ می‌دهد.

حادثه ناو انگلیسی عمدی بود

الکساندر گروشکو معاون وزیر خارجه روسیه هم گفت که حادثه ناو انگلیسی دفندر در دریای سیاه اقدامی عمدی و هدفمندانه بود که ممکن است موجب تشدید تنش‌ها شود.

به گفته وی شرکای غربی، برای تشدید رویارویی با روسیه تلاش می‌کنند.

گروشکو با بیان اینکه این وضعیت بسیار خطرناک است، اظهار کرد: حتی اگر همه طرف‌ها از عقلانیت پیروی کنند، امکان وقوع حوادث غیرعمدی که منجر به مناقشه واقعی شود، بعید نیست.

معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد:، اما دیروز ما شاهد تصویری از یک حادثه عمدی و واقعه‌ای دیدیم که ممکن است جدی‌ترین پیامد و وضعیت خطرناک پیش بینی نشده را در پی داشته باشد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان