بازگشایی مرز کشورها به روی مسافران بین المللی

این امر بدان معنی است که کشورها با بازگشایی مرزهای بین المللی ، هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز گردشگری خود، در جهت ترمیم و بازسازی این صنعت هستند.

بازگشایی مرز کشورها به روی مسافران بین المللی

کدام کشورها به مسافران بین المللی اجازه ورود می‌دهند؟

با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان تقریبا تمامی کشورها مرزهای خود را به روی مسافران بین المللی بستند و همین امر تاثیر بسیار مخربی بر روی صنعت گردشگری گذاشت. اما به تدریج با بهبود اوضاع، کشورها وارد فاز جدیدی شده اند و درصدد عبور از این مرحله و بازگشت به شرایط پیش از کرونا هستند.

این امر بدان معنی است که کشورها با بازگشایی مرزهای بین المللی ، هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز گردشگری خود، در جهت ترمیم و بازسازی این صنعت هستند.

اما سوال این است که مسافران دقیقا چه زمانی می توانند سفرهای بین المللی خود را آغاز کنند و به کدام مقاصد؟

هنوز هم برخی از دولت‌ها به مردم کشور خود توصیه می‌کنند تا از سفر‌های غیر ضروری اجتناب کنند، اما بسیاری از کشورها پیشتر، مرزهای خود را برای گذراندن تعطیلات تابستانی و پاییزی به روی گردشگران باز کرده‌اند.

اما از طرف دیگر، تمامی این سفرها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌گیرد و هر کشوری قوانین خاص خود را برای داشتن سفری ایمن به مسافران ارائه می دهد.

با توجه به شرایط موجود، مسافران باید با آگاهی کامل از شرایط پذیرش مسافران در کشورهای مختلف قصد سفر نمایند. در حال حاضر کشورهایی که در ادامه آورده شده است با بازگشایی مرزهای بین المللی به مسافران بین المللی با شرایط خاصی اجازه ورود می‌دهند.

باربادوس

تاریخ بازگشایی مرزهای باربادوس

باربادوس از جمله کشورهایی است که از تاریخ 12 جولای مرزهای خود را به روی گردشگران باز کرد.

شرایط ورود به کشور باربادوس

مسافرانی که قصد سفر به کشور باربادوس را دارند ملزم به رعایت قوانینی هستند که از آن جمله می‌توان به ارائه تست منفی کرونا که جواب آن مربوط به 48 ساعت پیش از سفر و یا در زمان ورود به این کشور باشد، اشاره کرد. همچنین مسافرانی که از کشورهای پر خطر به این کشور وارد می‌شوند باید پیش از انجام آزمایش دوم در کشور باربادوس، هفت روز را به هزینه خود در قرنطینه سپری نمایند.

از طرف دیگر مسافرانی که هنگام ورود به کشور باربادوس جواب تست کرونا خود را ارائه ندهند، باید 150 دلار برای انجام این تست در بدو ورود بپردازند و تا زمان ارائه جواب تست PCR باید 48 ساعت را در قرنطینه سپری نمایند.

جزیره برمودا

تاریخ بازگشایی مرزهای جزیره برمودا

برمودا یکی از قلمرو‌های فرادریایی بریتانیا است که مرز های خود را از ابتدای ماه جولای به روی گردشگران بین المللی باز کرد.

شرایط ورود به کشور برمودا

مسافران برای ورود به کشور برمودا، موظف به انجام تست PCR و ارائه جواب آن که نباید از تاریخ صدور آن بیش از  72 ساعت گذشته باشد و همچنین بیمه سلامت معتبر نمایند.

برزیل

تاریخ بازگشایی مرزهای برزیل

برزیل نیز دیگر کشوری است که مرزهای خود را از 29 جولای سال جاری به روی مسافران بین المللی باز کرد.

شرایط ورود به کشور برزیل

در حال حاضر تمامی مسافرانی که قصد ورود به کشور برزیل را دارند موظف به ارائه بیمه‌نامه سلامت معتبر هستند.

کامبوج

تاریخ بازگشایی مرزهای کامبوج

کامبوج نیز از اواخر ماه می مرزهای خود را به روی مسافران باز کرد.

شرایط ورود به کشور کامبوج

در حال حاضر محدودیت مکانی برای ورود مسافران به کشور کامبوج وجود ندارد و مسافران از سراسر جهان می‌توانند به این کشور سفر کنند. اما از تاریخ 11 جون مقرر شد که تمامی گردشگران ملزم به پرداخت 3٫000 دلار برای انجام تست PCR و در صورت نیاز سایر مراقبت‌‌های پزشکی در طول سفر بپردازند. همچنین نباید بیش از 72 ساعت از صدور جواب تست منفی کرونا گذشته باشد. مسافران در بدو ورود به این کشور نیز ملزم به انجام تست کرونا خواهند بود و باید 14 روز خود را قرنطینه نمایند.

کرواسی

تاریخ بازگشایی مرزهای کرواسی

کشور کرواسی نیز از تاریخ 9 می مرزهای خود را به روی مسافران بین المللی باز کرد.

شرایط ورود به کشور کرواسی

مسافرانی که از خارج اروپا به مقصد کرواسی پرواز دارند، باید فرم رزرو هتل را تکمیل نمایند، و جواب تست منفی PCR خود را که حداکثر برای 48 ساعت قبل باشد، ارائه نمایند.

جمهوری دومینیکن

تاریخ بازگشایی مرزهای جمهوری دومینیکن

جمهوری دومینیکن از ابتدای ماه جون کلیه مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی مسافران بین المللی باز کرد. البته هنوز هم با وجود بازگشایی مرزهای جمهوری دومینیکن، سفر به این کشور محدود است و تنها 40 تا 50 درصد هتل‌های جمهوری دومینیکن پذیرای مهمانان هستند.

شرایط ورود به جمهوری دومینیکن

تمامی گردشگران به مقصد جمهوری دومینیکن موظف به تکمیل خوداظهاری سلامت هستند و باید جواب منفی تست PCR را در 5 روز بدو ورود به این کشور ارائه نمایند.

یونان

تاریخ بازگشایی مرزهای یونان

طبق اعلام دولت یونان، به مسافران کشورهای بریتانیا، استرالیا، کانادا، گرجستان، نیوزلند، رواندا، کره جنوبی، تایلند، تونس، اروگوئه و امارات متحده عربی از 31 آگست اجازه ورود به این کشور داده شد.

شرایط ورود به کشور یونان

مسافرانی که قصد سفر به یونان را دارند ملزم به ارائه جواب منفی تست PCR که حداکثر 72 ساعت پیش از ورود به کشور یونان صادر شده باشد، هستند.

مصر

تاریخ بازگشایی مرزهای مصر

مصر دیگر کشوری است که از ابتدای جولای مرزهای خود را به روی کشورهای بین المللی باز کرد و هواپیمایی مصر عامل اجرایی پروازهای این کشور در مسیر مصر و بریتانیا، ایالات متحده، هلند، آلمان، ترکیه، ایتالیا، امارات متحده عربی و کانادا هستند. البته تنها ریزورت‌های مهم و فرودگاه‌های این کشور به روی گردشگران باز هستند.

شرایط ورود به کشور مصر

مسافران ورودی به کشور مصر ملزم به ارائه گواهی‌نامه سلامت در بدو ورود به این کشور هستند و با توجه به جواب تست باید مدتی را در قرنطینه سپری کنند. همچنین مسافران باید جواب تست منفی PCR خود را که از زمان صدور آن نباید بیشتر از 72 ساعت گذشته باشد، ارائه نمایند.

جامائیکا

تاریخ بازگشایی مرزهای جامائیکا

جامائیکا نیز از تاریخ 1 آگست مرزهای خود را به روی مسافران بین‌المللی باز کرده است.

شرایط ورود به کشور جامائیکا

از مسافران در بدو ورود به کشور جامائیکا، به محض ورود تست PCR گرفته می‌شود و آن‌ها ملزم به تکمیل فرمی پیش از پرواز هستند. همچنین مسافرانی که از کشورهای پر خطر وارد جامائیکا می‌شوند ملزم به ارائه جواب تست منفی کرونا هستند که حداکثر 10 روز قبل از ورود به این کشور صادر شده باشد.

کنیا

تاریخ بازگشایی مرزهای کنیا

کشور کنیا از تاریخ 1 آگست مرزهای خود را به روی تمامی مسافران بین المللی باز کرده است.

شرایط ورود به کشور کنیا

مسافران برای سفر به کشور کنیا ملزم به ارائه تست منفی کرونا هستند که نباید از زمان صدور آن بیش از 4 روز گذشته باشد. همچنین دمای بدن تمامی مسافران در فرودگاه کنیا بررسی می‌شود.

جزیره مالت

تاریخ بازگشایی مرزهای جزیره مالت

جزیره مالت نیز از تاریخ 15 جولای به تمامی مسافران بین‌المللی اجازه ورود به این کشور را داده است.

شرایط ورود به کشور مالت

دولت مالت برای ورود مسافران به این کشور کمی سهل گیرانه‌تر عمل می‌کند و تنها دمای بدون مسافران را در بدو ورود اندازه گیری می‌نماید.

مونته نگرو

تاریخ بازگشایی مرزهای مونته نگرو

مونته نگرو از تاریخ 16 آگست مرزهای خود را به روی مسافران باز کرده است، اما این کشور تنها به مسافرانی اجازه ورود می‌دهد که از ناحیه اتحادیه اروپا، شنگن و کشورهای لیست سبز از جمله امارات متحده عربی، به مونته نگرو سفر کرده باشند.

شرایط ورود به کشور مونته نگرو

مسافران برای ورود به کشور مونته نگرو لازم است تا تنها نام کشور خود را در اسامی لیست سبز ورود به کشور مونته نگرو که دائما در حال به روزرسانی است، چک کنند.

رواندا

تاریخ بازگشایی مرزهای رواندا

کشور رواندا نیز از تاریخ 17 جون سال جاری مرزهای خود را به روی تمامی مسافران بین‌المللی باز کرد.

شرایط ورود به کشور رواندا

گردشگران برای ورود به کشور رواندا ملزم به ارائه جواب تست منفی کرونا هستند و نباید بیشتر از 72 ساعت از تاریخ صدور گواهی تست PCR گذشته باشد.

سنت لوسیا و آنتیگوا

تاریخ بازگشایی مرزهای سنت لوسیا و آنتیگوا

کشور سنت لوسیا نیز از تاریخ 4 جون مرزهای خود را به روی تمامی مسافران بین‌المللی باز کرد.

شرایط ورود به کشور سنت لوسیا

مسافران برای ورود به کشور سنت لوسیا، ملزم به ارائه جواب منفی تست PCR تا هفت پس از ورود به این کشور هستند و تمامی مدت زمان سفر خود را باید در یکی از هتل‌های مجاز و اعلام شده از سوی این کشور اقامت نمایند.

باهاما

تاریخ بازگشایی مرزهای باهاما

مسئولین دولت باهاما نیز از ابتدای جولای به تمامی مسافران بین‌المللی اجازه ورود داده‌اند.

شرایط ورود به کشور باهاما

گردشگران موظف هستند تا قبل از ورود به باهاما ویزای الکترونیکی سلامت را تکمیل نمایند و جواب تست منفی PCR را نیز تا 7 روز پس از ورود به این کشور ارائه نموده و به مدت 14 روز خود را قرنطینه نمایند.

مالدیو

تاریخ بازگشایی مرزهای مالدیو

کشور مالدیو از تاریخ 15 جولای مرزهای خود را به روی مسافرین بین‌المللی باز کرد.

شرایط ورود به کشور مالدیو

مسافران برای ورود به کشور مالدیو قرنطینه نخواهند شد. با این حال حتما باید در ریزورت‌های مورد تائید این کشور اقامت کنند و در طول سفر خود تنها اجازه اقامت در یک هتل را خواهند داشت.

جزایر سیشل

تاریخ بازگشایی مرزهای سیشل

دولت سیشل نیز از تاریخ 1 آگست مرزهای خود را به روی مسافران کشورهایی که کمتر در معرض ویروس کرونا هستند از جمله استرالیا، کانادا، چین، قبرس، دانمارک، استونی، فنلاند، آلمان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، لتونی، مالزی، جزیره موریتیوس، موناکو، نیوزلند، نروژ، سنگاپور، اسلواکی، اسلوونی، کره جنوبی، سری لانکا، سوئیس، تایلند و امارات متحده عربی باز کرد.

شرایط ورود به جزایر سیشل

مسافران برای ورود  به جزایر سیشل ملزم به ارائه تست منفی PCR و یا تست آنتی ژن هستند که در زمان ورود به این جزیره باید ارائه دهند و از تاریخ صدور آن ها نباید بیش از 72 ساعت گذشته باشد.

تانزانیا

تاریخ بازگشایی مرزهای تانزانیا

کشور تانزانیا نیز از ماه جون مرزهای خود را به روی تمامی مسافران بین‌المللی باز کرده است.

شرایط ورود به کشور تانزانیا

سلامت تمامی گردشگران و بازدیدکنندگان از کشور تانزانیا به محض ورود به این کشور بررسی خواهد شد و تنها کسانی که مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند ملزم به جواب تست منفی PCR خواهند بود. همچنین تمامی مسافران باید بیمه نامه سلامت معتبر ارائه نمایند.

تونس

تاریخ بازگشایی مرزهای تونس

تونس نیز از تاریخ 27 جون با شرایط خاصی به مسافران بین المللی اجازه ورود به این کشور را می‌دهد.

شرایط ورود به کشور تونس

تونس تمامی مسافران ورودی به این کشور را به دو گروه تقسیم بندی می‌کند. کسانی که از لیست کشورهای سبز به تونس سفر می‌کنند، به راحتی می‌توانند وارد این کشور شوند. کشورهای سبز رنگ به مقصد تونس شامل چین، قبرس، ایتالیا، نیوزلند و کره جنوبی می‌شوند. کسانی که از کشورهای نارنجی از جمله استرالیا، کانادا، جمهوری چک، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایرلند، لهستان، پرتغال، سوئیس، بریتانیا و امارات وارد تونس می شوند، موظف به ارائه جواب تست منفی PCR هستند که تاریخ صدور آن باید حداکثر مربوط به 72 ساعت پیش از ورود به این کشور باشد. نام کشورهایی که در لیست‌های منتشر شده ذکر نشده است، تا اطلاع ثانوی اجازه ورود به کشور تونس را نخواهند داشت.

ترکیه

تاریخ بازگشایی مرزهای ترکیه

ترکیه نیز از تاریخ 10 جون بیشتر مرزهای خود را به روی مسافران بین المللی باز کرد. در حال حاضر مسافران کشورهای ایران، بریتانیا، ایالات متحده، هلند، دانمارک، ایتالیا، سودان، امارات متحده عربی، آلمان، اتریش، یونان، آلبانی، بلاروس، اردن، مراکش، لتونی، ایرلند، اسلواکی و بلژیک اجازه ورود به خاک ترکیه را دارند. دولت ترکیه اعلام کرده است از ابتدای پاییز امسال پروازهای خود را در بیشتر مقاصد بین المللی از سر خواهد گرفت.

شرایط ورود به کشور ترکیه

مسافران در بدو ورود به کشور ترکیه چنانچه علائم بیماری کرونا را داشته باشند، ملزم به انجام تست کرونا خواهند بود و حتی ممکن است قرنطینه شوند.

جزایر تورکس و کایکوس

تاریخ بازگشایی مرزهای جزایر تورکس و کایکوس

جزایر تورکس و کایکوس از 22 جولای به تمامی مسافران بین المللی اجازه ورود داده‌اند.

شرایط ورود به جزایر تورکس و کایکوس

تمامی مسافران ورودی به جزایر تورکس و کایکوس موظف به ارائه جواب تست منفی PCR هستند و جواب این تست حداکثر باید 4 روز پیش از ورود به این کشور صادر شده باشد.

زنگبار

تاریخ بازگشایی مرزهای زنگبار

زنگبار نیز از جمله کشورهایی است که مرزهای خود را به روی تمامی مسافران بین المللی باز کرده است.

شرایط ورود به جزیره زنگبار

برای سفر به این جزیره واقع در تانزانیا، وضعیت سلامت تمامی مسافران در بدو ورود بررسی خواهد شد و چنانچه مسافری علائم بیماری کرونا را داشته باشد موظف به ارائه جواب منفی تست کرونا خواهد بود. همچنین مسافران باید بیمه نامه سلامت معتبر نیز همراه داشته باشند.

در ماه اکتبر به چه کشورهایی می‌توان سفر کرد؟

هاوایی

تاریخ بازگشایی مرزهای هاوایی

قرار است ایالت هاوایی از تاریخ یکم اکتبر سال جاری مرزهای خود را به روی تمامی مسافران بین المللی باز کند.

شرایط ورود به ایالت هاوایی

دولت این کشور اعلام کرده است در صورتیکه مسافران نخواهند 14 روز را در قرنطینه سپری نمایند، موظف به ارائه جواب تست منفی کرونا هستند که تاریخ صدور آن حداکثر مربوط به 72 ساعت پیش از ورود به هاوایی باشد. همچنین تمامی مسافران در بدو ورود، بازرسی بهداشتی خواهند شد و دمای بدون تمامی مسافران چک می‌شود.

سنت کیتس و نویس

تاریخ بازگشایی مرزهای سنت کیتس و نویس

کشور سنت کیتس و نویس هم دیگر کشوری است که از ابتدای ماه اکتبر مرزهای خود را به روی گردشگران باز می‌کند.

شرایط ورود به سنت کیتس و نویس

شرایط ورود به سنت کیتس و نویس هنوز به طور کامل مشخص نیست، اما به احتمال زیاد مسافران برای ورود به این کشور ملزم به ارائه تست منفی PCR که تاریخ صدور آن برای 72 ساعت پیش باشد و اعمال قرنطینه به مدت 14 روز هستند. پس از طی مدت 14 روز، از مسافران مجددا تست PCR گرفته خواهد شد.

تایلند

تاریخ بازگشایی مرزهای تایلند

طبق آخرین اخبار، پیش بینی می‌شود کشور تایلند نیز از ابتدای ماه اکتبر، مرزهای خود را به روی مسافران باز کند. مسئولین دولت تایلند اعلام کرده‌اند، امیدوار هستند تا تعداد محدودی از مسافران بین المللی طبق برنامه‌های تدارک دیده شده این کشور بتوانند از ابتدای اکتبر به این کشور و شهر پوکت سفر کنند.

شرایط ورود به کشور تایلند

تمامی مسافران در بدو ورود به کشور تایلند به مدت 14 روز در یکی از ریزورت‌های ساحلی این کشور قرنطینه خواهند شد. اما هنوز به طور دقیق مشخص نیست به کدام ملیت‌ها اجازه ورود به این کشور داده شود.

تا سال 2021 به کدام کشورها نمی‌توان سفر کرد؟

بالی

مقامات بالی اعلام کرده‌اند که مرزهای این کشور تا سال 2021 به روی مسافران بسته خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان