بهترین محصولات مراقبت از پوست و زیبایی کدامند ؟

مراقبت از پوست برای همگان مهم است و طبیعتا همه ما می خواهیم بیشترین بهره را از برنامه های مراقبت از پوست خود ببریم

بهترین محصولات مراقبت از پوست و زیبایی کدامند ؟

مراقبت از پوست برای همگان مهم است و طبیعتا همه ما می خواهیم بیشترین بهره را از برنامه های مراقبت از پوست خود ببریم. این یک واقعیت است. اما اگر می خواهیم بیشترین استفاده را از برنامه مراقبت از پوست خود ببریم، لازم است که به نیازهای فردی و منحصر به فرد خود توجه داشته باشیم. متأسفانه، هیچ محصول واحدی وجود ندارد که نیاز همه افراد را برطرف کند. با این حال، خبر خوبی برایتان داریم: محصولاتی، هر چند به تعداد اندک، وجود دارند که شما می توانید با هدف مراقبت، پاکسازی و ترمیم پوست خود، آنها را مورد استفاده قرار دهید.

مراقبت از پوست فعالیتی دائمی و بسیار گسترده است، بنابراین اگر قصد دارید بر اساس ترکیبات و مواد اولیه محصولی مناسب را انتخاب کنید، احتمالا به سادگی به موفقیت نخواهید رسید. علاوه بر این مشکل، اثرات تغییر فصل را بر خشک شدن پوست خود در نظر بگیرید، و مشکلاتی همچون آکنه، افزایش سن، تاثیر آفتاب و غیره را نیز اضافه کنید. خواهید دید که جستجو برای محصولی مناسب می تواند باعث خستگی شما شود؛ حتی گاهی ممکن است جستجوی شما به جایی نرسد.

در میان تمام محصولات زیبایی جدید و فرمول های مراقبت از پوست که وارد بازار می شوند ، محصولات آماده به کار خاصی وجود دارد که در کابینت داروهای هر کسی که به شدت علاقه مند به مراقبت از پوست خود است، وجود دارد. از قوی ترین ویتامین C ها و سرم های ضد پیری گرفته تا لایه بردارها و شاید حتی ماسک آبرسان. مواد و فرمولاسیون های خاصی وجود دارند که از آزمایشهای مختلف سربلند بیرون آمده اند. در ادامه، در مورد تعدادی از موثرترین محصولاتی صحبت خواهیم کرد که کار مراقبت از پوست را برای شما بسیار راحت می کنند. این محصولات شامل مواردی هستند که معمولا نمی توانیم بدون آن زندگی کنیم: کرم ضد آفتاب، میسلار واتر، و لوسیون پاک کننده آرایش صورت.

کرم ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست و پیری زودرس حیاتی است. اما یک ضد آفتاب خوب دقیقاً دارای چه ویژگیهایی است؟ چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که کدام کرم ضد آفتاب برای پوست شما و اعضای خانواده تان مناسبتر است؟

درمورد مواد تشکیل دهنده کرمهای ضد آفتاب باید گفت دو نوع کرم ضد آفتاب وجود دارد، ضد آفتابهای فیزیکی و شیمیایی. محصولات فیزیکی حاوی مواد معدنی مانند دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی هستند. این نوع ضد آفتابها قبل از اینکه اشعه ماورا بنفش بتواند در پوست نفوذ کند، راه آن را مسدود کرده و پراکنده‌اش می کنند. ضد آفتاب های شیمیایی ممکن است حاوی آووبنزون باشند. این ماده، اشعه ماورا بنفش را قبل از اینکه بتواند به پوست آسیب بزند، در خود جذب می کند؛ اما ماده خطرناکی است. امروزه بیشتر ضد آفتاب ها ترکیبی از عناصر فیزیکی و شیمیایی هستند. چند ماده بی خطر که معمولا در ضدآفتابها مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از مکسیورل SX (Mexoryl SX)، اکسی بنزون (Oxybenzone) و اکتینوکسات (Octinoxate).

بنیاد سرطان پوست آمریکا، توصیه می کند که یک ضد آفتاب ایمن و محافظ با SPF (فاکتور محافظت در برابر آفتاب) 15 یا بالاتر را انتخاب کنید. شماره SPF نشان دهنده این است که کرم ضد آفتاب چه مدت از پوست شما محافظت می کند. از یک ضد افتاب طیف گسترده (broad spectrum) استفاده کنید زیرا هم در برابر UVA (که باعث پیری زودرس می شود) و هم در برابر UVB (که باعث سوختگی پوست می شود)، از پوست شما محافظت می کند. پیشنهاد ما استفاده از کرم ضد آفتاب سینره است.این کرم ضد آفتاب فاقد آووبنزون و دارای طیف گسترده (محافظت ضدآفتاب در برابر پرتوهای UVA و UVB) است و استفاده مداوم از آن می تواند به جلوگیری از ایجاد چین و چروک، لکه های تیره و افتادگی پوست کمک کند.

در روزهایی که باید ساعات طولانی را در آفتاب بگذرانید، چه اوقات فراغت و چه هنگام کار، از ضد آفتابی استفاده کنید که دارای SPF 30 و ضد آب باشد. اگر قصد دارید فقط برای مدت کوتاهی از خانه خارج شوید، از SPF 15 یا بالاتر استفاده کنید. برای عملکرد بهتر، ضد آفتاب را حداقل 30 دقیقه قبل از خارج شدن از منزل استفاده کنید و آن را به کل بدن خود بزنید. اثر ضد آفتاب با گذشت زمان از بین می رود ، بنابراین هر دو ساعت یک بار و بعد از شنا یا تعریق دوباره آن را تجدید کنید.

میسلار واتر

یکی از رازهای سلامت پوست، استفاده از پاک کننده آرایش یا همان میسلار واتر است. میسلار واتر، پاک کننده ای غیرصابونی است که حاوی میسل های ریز (مولکول های روغن) است که آلودگی، آرایش و چربی را از پوست شما می زداید و آن را تمیز می کند.

علت محبوبیت میسلار واتر سینره این است که استفاده از این محصول، دو هدف را برای شما محقق می کند. اول اینکه مواد آرایشی را از پوستتان می زداید و آن را تمیز می کند، و به همین دلیل، یک محصول ایده آل برای افرادی است که وقت کافی برای روتین‌های چندمرحله ای مراقبت از پوست ندارند.

دوم اینکه اگر می خواهید در دو مرحله پوست خود را تمیز کنید، می توانید از میسلار واتر استفاده کنید، به این ترتیب که مقداری از آن را روی تکه ای پنبه بریزید، و با آن پلک ها و صورت خود پاک کنید. سپس از پاک کننده دیگری که مورد نظرتان است، برای پاکیزه سازی نهایی استفاده کنید.

میسلار واتر نسبت به سایر پاک کننده ها دارای مزایای فراوانی است. آنچه این پاک کننده را به گزینه ای عالی تبدیل می کند، لطافت آن نسبت به سایر پاک کننده ها روی پوست است. پژوهشگران در یافته اند که میسل ها، نسبت به سایر پاک کننده‌ها، دارای اندازه بزرگتری هستند و از این رو قادر نیستند که در پوست نفوذ کنند. ساختارهایی که احتمال نفوذ آنها در پوست کمتر است پاک کننده هایی را به وجود می‌آورند که میزان تهاجمی بودنشان کمتر است.

این بدان معنی است که پاک کننده های ملایم مانند میسلار واتر قادر به حفظ یکپارچگی سد دفاعی پوست (skin barrier) هستند. محصولات خشن مانند تونرهای دارای الکل می توانند سد دفاعی پوست را از بین ببرند و باعث حساسیت و خشکی بیش از حد پوست شوند. اگر پوست تحریک شده باشد، پاک کننده های قوی می توانند مشکلات را تشدید کنند. همچنین، مالش ناملایم پوست برای زدودن آرایش و چربی‌ها، باعث آسیب دیدن آن می شود.

تقریباً همه متخصصان پوست و میکاپ آرتیست‌ها استفاده از میسلار واتر سینره را برای انواع پوست - از جمله پوست های طبیعی، حساس، مستعد آکنه و خشک توصیه می کنند زیرا میسل های موجود در این میسلار واتر، بدون ایجاد خشکی در پوست، ناخالصی ها را از پوست می زدایند. همچنین، این میسلها به آلودگی ها، چربی‌ها و آرایش روی پوست چسبیده و آنها را در خود حل می کنند و در نهایت یک لایه مرطوب را بر پوست جا می گذارند. بنابراین، میسلار واتر می تواند به طور یکجا، به عنوان شستشودهنده صورت، پاک کننده آرایش و مرطوب کننده مورد استفاده قرار گیرد.

پاک کننده آرایش صورت

اغلب، پاک کننده آرایش صورت در پایان یک روز طولانی آزار دهنده است، اما بدتر از همه این است که باید بارها و بارها اسکراب کنید، با دستمال پوستتان را تمیز کنید و شستشو دهید تا مواد آرایشی از پوستتان پاک شود. با این حال، پاک کردن آرایش یک ضرورت است – این کار به شما کمک می کند تا از بروز آکنه، تحریک و پیری زودرس جلوگیری کنید. نکته اصلی این است که یک پاک کننده آرایش پیدا کنید که بتواند به آرامی همه چیز را در خود حل کند بدون اینکه به پوست شما آسیب بزند. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، می توانید لوسیون پاک کننده آرایش سینره را امتحان کنید که در واقع به شما کمک می کند تا روتین مراقبت از پوست و زیبایی شبانه خود را سریعتر انجام دهید و به نتیجه دلخواه‌تری برسید.

لوسیون پاک کننده صورت سینره ترکیبی است از عصاره گیاهان مختلف. این محصول علاوه بر اینکه پوست را کاملا تمیز و شفاف می کند، باعث تنگ شدن منافذ باز پوست شده و از ورود آلودگی ها و ذرات معلق به لایه های زیرین پوست جلوگیری می کند. این محصول همچنین باعث بهبود متابولیسم سلولهای پوست گردیده و به پوست شما شادابی و جوانی می بخشد. کافی است بعد از استفاده از میسلار واتر، جهت تکمیل فرآیند پاکیزگی و تامین ویتامینهای مورد نیاز و ایجاد طراوت و شادابی پوست مقداری از این لوسیون را بر روی پنبه قرارداده و به تمام نقاط صورت و گردن بمالید و و بعد از چند لحظه پاک کنید. پس از مصرف این لوسیون، نیازی به آبکشی پوست نیست.

سخن آخر

با اینکه محصولات مراقبت از پوست، هر یک ویژگیهای خاص خود را دارد و هیچ یک را نمی توان برای همه پوستها توصیه کرد، اما محصولاتی وجود دارند که از آزمونهای گوناگون سربلند بیرون آمده‌اند و توسط اکثر متخصصان پوست و زیبایی توصیه می شوند. در این مقاله در مورد سه محصول حیاتی برای مراقبت از پوست صحبت کردیم و ویژگی های مهم و اساسی هر یک را شرح دادیم.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان