زمان آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه ها سال ۱۴۰۰ - ۱۴۰۱

همچنان زمزمه¬هایی را در رابطه با بازگشایی مدارس و دانشگاه¬ها در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ می¬شنویم که در پی آن دانش آموزان و دانشجویان زیادی منتظر تصمیم قطعی در رابطه با این خبر هستند.

بیماری کرونا بسیاری از کسب و کارها را مختل کرده است، اما علاوه بر کسب و کارها مدارس و دانشگاه­ها نیز تعطیل شدند و دانش آموزان و دانشجویان زیادی معطل و سردرگم شدند، دقیقا از اواخر سال 98 این سردرگمی آغاز شد و شرایطی اضطراری برای هممه ایرانیان به وجود آمد، در همان برهه زمانی بود که ستاد ملی مقابله با کرونا شکل گرفت و این ستاد تصمیم به تعطیل شدن مدارس و دانشگاه­ها گرفت، هدف آن­ها از این کار این بود که بتوانند این بیماری را ریشه کن کنند.

آغاز سال تحصیلی

اکنون که در تابستان سال 1400 هستیم متاسفانه هنوز این بیماری از بین نرفته و محققان زیادی نیز در پی کشف واکسن و تزریق آن هستند، اما همچنان زمزمه­هایی را در رابطه با بازگشایی مدارس و دانشگاه­ها در سال 1400 و 1401 می­شنویم که در پی آن دانش آموزان و دانشجویان زیادی منتظر تصمیم قطعی در رابطه با این خبر هستند.

بسیاری از دانشجویان بارها خبرهای نامعتبر بسیاری از سایت­ها را خوانده­اند و همین امر سردرگمی آن­ها را چند برابر کرده است. آن­ها هنوز نمی‌دانند که در سال جدید باید به صورت مجازی در کلاس­ها حاضر شوند و یا می­توانند به طور حضوری کلاس­های خود را بگذرانند، بسیاری از آن­ها نیز تصمیم به خرید کتاب­ های دانشگاهی دارند تا در کلاس­های حضوری از آن­ها استفاده کنند اما متاسفانه همچنان منتظر خبر قطعی هستند.

1400 و بازگشایی دانشگاه­ها

همه ما میدانیم که در اوایل مهر چه به صورت حضوری و چه به صورت مجازی دانشگاه­ها آغاز شد، اما این که بازگشایی درهای بسته تا چه اندازه قطعی باشد را هیچ کس به طور حتم نمی­داند. در راستای همین امر نیز معاون آموزشی وزارت بهداشت که آقای علی اکبر حق دوست نام دارند تقاضای واکسیناسیون دانشجویان را بیان کرده است، او می­خواهد واکسیناسون دانشجویان در اولویت کاری وزارت بهداشت قرار گیرد، زیرا دیگر شاهد وارد شدن آسیب به آموزش دانشجویان به صورت مجازی است.

درست است که مدیران و مسئولین اکنون به فکر واکسیناسیون دانشجویان پیش از سال تحصیلی جدید هستند اما دانشجویان نیز باید تا حد ممکن پروتکل­های بهداشتی را رعایت کنند و دست در دست مردم برای شکست این بیماری تلاش کنند، یکی از پیشنهادات ما به دانشجویان در این رابطه این است که تا حد امکان از خانه خارج نشوند و کارهای خود را به صورت اینترنتی و در دنیای مجازی انجام دهند، به عنوان مثال می­توانند برای خرید کتاب ­های دانشگاهی به سایت خرید کتاب کنکور مراجعه کنند.

خوشبختانه سایت­های زیادی هستند که در این زمینه فعالیت می­کنند و بدون هیچ معطلی کتاب مورد نیاز تحصیلی شما را به دستتان می­رسانند. بعد از این که با توجه به گفته استادتان متوجه شدید که چه نوع کتابی را باید برای دروس خود تهیه کنید حتما در ابتدا اقدام به خرید اینترنتی کنید اما اگر نتوانستید به طور اینترنتی کتاب و مواد درسی مورد نیاز خود را تهیه کنید به خرید کتاب­های دانشگاهی به صورت حضوری بی اندیشید.

وزارت علوم و وزارت بهداشت در پی واکسینه شدن دانشجویان

بسیااری از کشورها در حال حاضر کاملا واکسینه شدند و بسیاری دیگر نیز در حال واکسن زدن قشری خاص و پس از آن عموم جامعه هستند، ایران نیز یکی از کشورهایی است که اقدام به واکسینه کردن مردم کرده است تا کنون نیز بسیاری از قشرهای آسیب پذیر کشورمان واکسینه شده­اند و بسیاری دیگر نیز در حال واکسینه شدن هستند.

بدیهی است که بسیاری از مدیران و مسئولان هر یک از ارگان­ها در پی این هستند که افرد زیر مجموعه خود را واکسینه کنند، وزارت آموزش و پرورش نیز در این راستا درخواست خود را اعلام کرده است و از وزارت بهداشت خواسته تا واکسیناسیون دانشجویان هر چه زودتر انجام شود.

در پی  درخواست علی اکبر حق دوست، معاون آموزش وزارت علوم نیز درخواست واکسیناسیون دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه­های زیر مجموعه وزارت بهداشت را داشته، او بیان کرد که اگر ممکن است با هماهنگی وزارت بهداشت همه دانشجویان چه دانشجویان پزشکی و چه دانشجویان غیر پزشکی تا قبل از شروع سال تحصیلی یعنی تا پایان شهریور ماه واکسینه شوند.

او اعلام کرد که اگر واکسیناسیون تا زمان تعیین شده انجام شود و شهرها در شرایط زرد و آبی قرار بگیرند، به طور حتم آموزها به صورت حضوری خواهد شد، این موضوع یعنی مجددا شاهد حظور پر شور دانشجویان در دانشگاه­ها و کلاس­های درسی خواهیم بود.

اما اگر واکسینه شدن دانشجویان قطعی نشد و یا در صورت قطعی شدن به انجام نرسید، دو راه پیش روی همه ما هست که عبارت­ اند از:

  1. در صورت واکسینه شدن همه دانشجویان و رفع بیماری و برگشتن به روال پیش از بیماری کرونا، شاهد حضوری شدن کلاس­های درسی خواهیم بود.
  2. کلاس­ها را همچنان به صورت مجازی ادامه خواهیم داد و نمی­گذاریم لطمه­ای به برگذاری کلاس­ها وارد شود، از این رو بدون هیچ تاخیری در اوایل مهرماه کلاس­ها برگذار خواهد شد.

خرید کتاب­های دانشگاهی برای سال 1400

خرید کتب دانشگاهی

در هر صورت شما باید کتاب­هایی مورد نظر استادتان را تهیه کنید و اقدام به خرید کتاب­های دانشگاهی کنید. همانطور که پیش از این نیز گفته شد بهتر است که همه کتاب­های تحصیلی خود را از طریق سایت­های فروش کتاب تهیه کنید، زیرا علاوه بر این که در زمان و هزینه شما صرفه جویی خواهد شد، شما را در برابر خطرات ابتلا به ویروس کرونا حفظ خواهد کرد.

خوشبختانه سایت­های زیادی هستند که شما می­توانید از طریق آن­ها اقدام به خرید کتاب­های دانشگاهی کنید، بهتر  است با این دسته از سایت­ها آشنا شوید تا کارهایتان را در کمترین زمان انجام دهید، ما در ادامه چندتا از این سایت­ها را نم خواهیم برد.

برخی سایت­هایی که کتابهای دانشگاهی و کتاب­های غیر درسی را به صورت آنلاین میفروشند عبارت­اند از:

  1. گاج مارکت
  2. کتاب فردا
  3. مژده بوک
  4. جیحون
  5. قاصدک
  6. کتاب رایا
  7. کتابیسم
  8. انتشارات نگارنده دانش
  9. کتاب دات آی آر
  10. آی کتاب
  11. فدک بوک
  12. مارکا کتاب
  13. تل بوک
  14. آروین بوک استور
  15. یکتا بوک

و...

در این مطلب چه گفتیم؟

در مقاله به موضوع بازگشایی دانشگاه­ها در سال 1400 و 1401 پرداختیم، زیرا با توجه به شیوع ویروس کرونا و واکسیناسیون آن بسیاری از دانشجویان سردرگم هستند، پس از آن نیز از دانشجویان خواستیم تا اقدام به خرید کتاب­های دانشگاهی به صورت آنلاین کنند، در انتها نیز چند سایت فروش کتاب­های دانشگاهی را معرفی کردیم تا شما بتوانید راحت­تر اقدام به خرید کتاب­های درسی کنید. امیدواریم که این مقاله برایتان مفید واقع شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان