بهترین پارچه برای روتختی

روتختی را با چه پارچه‌ای بخریم که سال‌ها کاربرد داشته باشد؟ این سوالی است که معمولا فروشندگان روتختی و کالای خواب به مشتریان پاسخ می‌دهند

بهترین پارچه برای روتختی

روتختی را با چه پارچه‌ای بخریم که سال‌ها کاربرد داشته باشد؟ این سوالی است که معمولا فروشندگان روتختی و کالای خواب به مشتریان پاسخ می‌دهند. روتختی‌ها از پارچه‌های مختلفی تولید می‌شوند و هرکدام آن‌ها کاربرد مختلفی دارند. برای مثال برخی از پارچه‌ها ضد لک هستند و برخی دیگر از پارچه‌های روتختی مناسب پوست‌های حساس کودکان و نوزادان‌اند. پارچه‌ها نقش پررنگی نیز تعیین قیمت روتختی دارند. با توجه به چنین ویژگی‌هایی انتخاب بهترین پارچه برای روتختی کار سختی به نظر می‌رسد. اما نگران نباشید در ادامه این مقاله 4 تا از بهترین انواع پارچه برای روتختی دونفره، یک نفره و حتی نوزادان را به شما معرفی می‌کنیم تا با خیال آسوده روتختی مورد نظرتان را بخرید.

روتختی ژاکارد، بهترین پارچه روتختی

ژاکارد یا ژاگارد پارچه‌ای فرانسوی است که با ماشین‌های بافندگی مخصوص به خودش تولیدمی‌شود. در پارچه‌های ژاکارد طرح پارچه روی تار و پود پارچه بافته می‌شود. امروزه روتختی‌های بسیاری از جنس ژاکارد تولید می‌شوند و دلیل این موضوع ویژگی‌های منحصربه‌فرد این پارچه فرانسوی است. پارچه‌های ژاگارد دوام و استحکام قابل قبولی دارند و خاصیت ارتجاعی و کشسانی هم از مهم‌ترین ویژگی‌های این پارچه به شمار می‌رود. همچنین پارچه‌های ژاگارد چروک نمی‌شوند و در برابر سایش مقاوم‌اند.

روتختی‌های ژاکارد ظاهری شیک و رسمی دارند و به همین دلیل برای روتختی عروس در جهیزیه بسیار مفید و کاربردی هستند. پارچه ژاکارد از نخ‌های ابریشم، پنبه خالص،‌ پشم و کتان تولید می‌شوند و به همین دلیل قیمت بیشتری نسبت به روتختی‌های نخی و پلی استر دارند. دلیل انتخاب پارچه ژاکارد برای روتختی به جز زیبایی و استحکام این است که به راحتی تمیز شده و لک نمی‌شوند. با توجه به اینکه روتختی ژاکارد از الیاف ظریف و لطیفی تهیه می‌شوند در زمان شست‌وشوی آن‌ها باید دقت کنید. روتختی‌های ژاگارد را اگر در ماشین لباسشویی می‌شویید دمای آب را بیشتر از 30 درجه تنظیم نکنید.

روتختی کتان، بهترین نوع پارچه برای روتختی نوزاد

پارچه‌های کتان از الیاف گیاه کتان که نوعی فیبر است تهیه می‌شود. پارچه کتان از جمله پارچه‌هایی است که بیش از قرن‌هاست که برای البسه مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارچه‌های کتان از پارچه‌های محبوب برای ساکنین مناطق گرم به شمار می‌رود چون تقریبا پارچه‌ای خنک و ضد تعریق است. پارچه‌های کتان ضد آلرژی، کیفیت بالا و ماندگاری قابل قبولی دارند و به همین دلیل برای روتختی نیز به کار برده می‌شوند. با توجه به ویژگی‌های پارچه کتان، از این پارچه برای روتختی نوزاد می‌توان با خیال آسوده استفاده کرد.

چندین نکته درباره پارچه‌های کتان وجود دارد که باید پیش از انتخاب این پارچه، این نکات را بدانید. روتختی‌های کتان قیمت گرانی دارند و خیلی سریع چروک می‌شوند. اما می‌توان از این پارچه سال‌های طولانی استفاده کرد.

روتختی مخمل،‌ مناسب‌ترین پارچه برای روتختی دونفره

مخمل پارچه‌ای است که به لطافت و نرمی شناخته می‌شود. از پارچه‌های مخمل برای روتختی‌های لوکس و کلاسیک استفاده می‌شود و دلیل این موضوع دوام، استحکام، لطافت و زیبایی است. پارچه‌های مخمل از الیاف پنبه، پشم، کتان یا ابریشم بافته می‌شوند و نوعی پارچه کرکی هستند. روتختی مخمل به دلیل جلوه باشکوهی که دارد دکوراسیون اتاق خواب را به زیبایی دگرگون می‌کند.

با توجه به اینکه در زمان گذشته تولید پارچه‌های مخمل دشوار بود از پارچه‌های لوکس و گران‌قیمت به شمار می‌رفت. اما با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه‌های بافندگی پیشرفته، تولید پارچه‌های مخمل نیز آسان‌تر شد. به همین دلیل قیمت پارچه‌های مخمل هم نسبت به گذشته ارزان‌تر شد. روتختی‌های مخمل را می‌توان برای انواع روتختی دونفره و یک‌نفره استفاده کرد.

روتختی ساتن، پارچه‌ای ارزان قیمت اما برای تخت‌های لاکچری

روتختی‌های ساتن از پارچه‌های لطیف و براق هستند که از آن برای دوخت رومیزی تا روتختی استفاده می‌شود. روتختی‌های ساتن با درخشندگی قابل توجهی که دارند ظاهری زیبا به اتاق خواب می‌بخشند و به همین دلیل بیشتر به‌عنوان روتختی‌های جهیزیه و عروس مورد استفاده قرار می‌گیرند. پارچه‌های ساتن از الیاف ابریشم، نایلون و پلی استر بافته می‌شوند.

پارچه‌های ساتن به دلیل الیافی که دارند در روزهای سرد سال گرم و در روزهای گرم، خنک هستند. با توجه به اینکه ساتن پارچه‌ای ظریف و لطیف است باید در زمان شست‌وشو از آب با دمای پایین استفاده کرد. همچنین بهتر است اتوکشی روتختی‌های ساتن را در خانه انجام ندهید و به خشکشویی‌ها بسپارید.

خرید روتختی با بهترین کیفیت و نوع پارچه از فروشگاه صفائی اصفهان

در این مقاله سعی کردیم بهترین پارچه برای روتختی را به شما معرفی کنیم. امیدواریم پارچه‌های معرفی شده در این مقاله کاربردی و قابل استفاده باشند. روتختی‌های دیگری نیز از پارچه‌های مختلفی مانند گیپور،‌ کاموایی،‌ پنبه‌ای، ترمه، اسپرت و پارچه‌های سه بعدی تولید می‌شوند. انتخاب هرکدام از این روتختی‌ها ارتباط مستقیم با سلیقه و بودجه شخصی و همچنین سبک دکوراسیون اتاق خواب افراد دارد.

اگر می‌خواهید هر کدام از پارچه‌های مناسب برای روتختی را با هم مقایسه کنید همین حالا وارد سایت صفاهوم به آدرس اینترنتی safahome.com شوید. در فروشگاه صفاهوم انواع مختلف از جدیدترین مدل‌های روتختی با بالاترین کیفیت و در مدل‌های متنوع برای بررسی مشخصات و قیمت وجود دارد. همچنین اگر سوالی درباره نحوه ثبت سفارش یا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر درباره روتختی‌ها داشتید با شماره تلفن 32223334-031 تماس بگیرید. یک نکته مهم دیگر اینکه کارشناسان طراحی دکوراسیون داخلی صفاهوم از طریق شماره تماس اعلام شده آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه چیدمان جهیزیه و اتاق خواب عروس هستند.

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان