سکه به سوی سطح حمایتی حرکت کرد

دلار پشت خط مقاومت

دنیای‌اقتصاد : در اولین روز از آخرین هفته تیر، دلار نتوانست از سد مقاومت ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومانی عبور کند

در کنار این، براساس صحبت‌های معامله‌گران، حجم معاملات در بازار هرات افغانستان چندان زیاد نبود و این عامل نیز موجب شد که سیگنال افزایشی خاصی از بازار همسایه به بازار داخلی مخابره نشود. در بازار حواله درهم نیز قیمت زیر محدوده 6هزار و 800 تومانی باقی ماند و علامت افزایشی خاصی به معامله‌گران داده نشد.

فروش‌های فنی در بازار ارز

برخی فعالان  اعتقاد داشتند، دلار با نزدیک شدن به خط مقاومت 24 هزار و 800 تومانی، با افزایش فروش‌ مواجه شد، چراکه بخشی از معامله‌گران انتظار شکست مرز یاد شده را نداشتند. شماری از تحلیلگران فنی اعتقاد دارند، در صورتی که بازار از خط 24 هزار و 800 تومان عبور کند، با افزایش فعالیت خریداران مواجه خواهد شد. به همین دلیل باور دارند که بازارساز با عرضه ارز سعی خواهد کرد مانع از شکست مقاومت 24 هزار و 800 تومانی شود. در صورتی که این مقاومت شکسته شود، در مرحله اول اسکناس آمریکایی می‌تواند تا محدوده 25 هزار و 200 تومان رشد کند.  افت قیمت دلار در روز شنبه در شرایطی صورت گرفت که برخی از معامله‌گران سعی داشتند با جوسازی پیرامون اخبار برجامی زمینه‌ساز افزایش قیمت‌ها شوند. آنها  در اتاق‌های گفت‌وگوی خود بر انتظارات جدید اروپایی‌ها از موضوعات هسته‌ای ایران تاکید می‌کردند. گفته می‌شود، اروپایی‌ها علاوه‌بر ذخیره کردن سانتریفیوژهای ایران در انبار و مهر و موم آنها، خواستار برچیده شدن زیرساخت‌های الکترونیکی مورد استفاده برای اداره این دستگاه‌ها شده‌اند. معامله‌گران افزایشی انتظار دارند که ایران چنین پیشنهادهایی را نپذیرد و برجام نیز احیا نشود. با وجود چنین جوسازی‌هایی، قیمت دلار حداقل در روز شنبه توان افزایش قیمت را از خود نشان نداد.

نزول سکه با علامت اونس طلا

دیروز سکه از سوی دو عامل تحت فشار نزولی قرار گرفت. اولین عامل افت بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود. روز جمعه و در آخرین روز کاری بازارهای جهانی، طلا در مسیر نزولی قرار گرفت و تا محدوده هزار و 812 دلار عقب‌نشینی کرد. افت قیمت طلا در شرایطی صورت گرفت که فلز زرد در انتهای هفته تجربه صعود تا نزدیک محدوده هزار و 830 دلار را داشت. به گفته فعالان، افت طلا موجب شد که انتظارات کاهشی از همان ابتدای روز شنبه در بازار تقویت شود و فروشندگان سکه در قدرت قرار بگیرند. عاملی که افت بهای سکه را بیشتر کرد، نزول بهای دلار در روز شنبه بود.  افت دلار موجب شد که میزان کاهش فلز گرانبهای داخلی به 70 هزار تومان برسد و سکه در محدوده 10 میلیون و 530 هزار تومان قرار بگیرد. سطح 10میلیون و 500 هزار تومانی برای بازار سکه اهمیت زیادی دارد و در هفته‌های اخیر به‌عنوان یک حمایت قوی عمل کرده است. تنها یک‌بار درهفته گذشته فلز گرانبهای داخلی تا محدوده 10 میلیون و 480 هزارتومان عقب‌نشینی کرد که بلافاصله با ورود خریداران، سکه به بالای محدوده 10 میلیون و 500 هزار تومانی بازگشت.

برخی فعالان باور دارند سکه تنها در صورتی با قدرت فعالیت خریداران مواجه خواهد شد که دلار در بازار داخلی از محدوده 24 هزار و 800 تومان عبور کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان