با جراحی باریاتریک به روشی ایمن لاغر شوید

شاید در گذشته زمانی که اسم جراحی لاغری (https://alborzsurgery.com/) آورده می‌شد، از آنجایی که شناخت کافی در خصوص این جراحی نداشتند، گاهی می‌ترسیدند و از انتخاب این روش لاغری هرچند با مزایای زیادی که داشت صرف نظر می‌کردند.

با جراحی باریاتریک به روشی ایمن لاغر شوید

شاید در گذشته زمانی که اسم جراحی لاغری (https://alborzsurgery.com/) آورده می‌شد، از آنجایی که شناخت کافی در خصوص این جراحی نداشتند، گاهی می‌ترسیدند و از انتخاب این روش لاغری هرچند با مزایای زیادی که داشت صرف نظر می‌کردند.

اما، در حقیقت اینگونه نیست تمامی روش‌های لاغری با بالاترین ایمنی و متناسب با شرایط هر فردی بهترین روش انتخاب می‌شود.

جراحی‌های لاغری به چند دسته تقسیم می‌شود که پزشک متناسب با شرایط بیمار بهترین روش را برای انجام این جراحی انتخاب می‌کند.

در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا توضیحات لازم را در خصوص انواع جراحی لاغری به شما بدهیم.

 

با جراحی لاغری آشنا شوید

بای پس معده، اسلیو معده یا ترکیبی از این دو روش در مجموع تحت عنوان جراحی چاقی شناخته می‌شود که توسط فوق تخصص جراح چاقی انجام می‌گیرد.

در حقیقت در تمامی این روش‌ها، در سیستم گوارش تغییراتی ایجاد می‌شود تا طی مدت کوتاهی بیماران شاهد کاهش وزن خود باشند.

گاهی بسیاری از افراد تصور می‌کنند اگر با هر وزنی یا هر شرایطی که هستند، می‌توانند این جراحی را انجام دهند.

در واقع اگر به فوق تخصص جراحی لاغری مراجعه کنید، توصیه‌ای که برای شما دارد این است، که ابتدا سعی کنید با رژیم غذایی مناسب و ورزش به وزن ایده آل خود برسید.

این روش لاغری زمانی برای افراد انجام می‌گیرد که با رژیم غذایی و لاغری موفق به کاهش وزن نبوده‌اند. پس از انجام جراحی میزان غذا خوردن محدود می‌شود و به طبع پس از مدتی کاهش وزن چشمگیری را شاهد خواهید بود.

این نکته را فراموش نکنید که پس از جراحی لاغری نیز برخی نکات در خصوص رژیم غذایی و انجام برخی تمرینات وجود دارد که باید در نظر داشته باشید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

درمان بسیاری از بیماری‌ها با انجام جراحی لاغری

یکی از علت ایجاد بسیاری از بیماری‌ها افزایش وزن و چاقی است. زمانی که شما کاهش وزن داشته باشید، طبیعتا خطر ایجاد بسیاری از مشکلات به شدت کاهش می‌یابد. بیماری و مشکلات مرتبط با افزایش وزن به شرح زیر است:

  • بیماری قلبی و سکته مغزی
  • فشار خون بالا
  • بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) یا استئوهپاتیت غیر الکلی (NASH)
  • آپنه خواب
  • دیابت نوع 2
  • و...

در صورتی که کاهش وزن داشته باشید، چنین مشکلاتی درمان خواهد شد.

جراحی باریاتریک برای چه افرادی انجام می‌شود؟

پزشک با توجه به وزن و مشکلاتی که دارید تصمیم می‌گیرد که آیا جراحی را برای شما انجام دهد یا خیر. اگر BMI یا شاخص توده بدنی 40 یا بیشتر داشته باشید، کاندید انجام جراحی لاغری هستید.

همچنین افرادی که BMI برابر با 35 تا 40 دارند و دچار مشکل جدی ناشی از چاقی مانند دیابت نوع 2 یا فشار خون بالا هستند، پزشک انجام جراحی باریاتریک را به بیمار توصیه می‌کند.

گاهی ممکن است فردی دارای اضافه وزن باشد؛ اما، پزشک با بررسی‌هایی که انجام می‌دهد عمل را برای بیمار توصیه نکند. در نهایت تنها می‌بایست به فوق تخصص جراحی لاغری مراجعه کنید.

انواع عمل‌های جراحی لاغری

همانطور که گفتیم جراحیهای لاغری به روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد که به این صورت است:

اسلیو معده

جراحی اسلیو معده در کرج روشی کم تهاجمی است و به‌صورت بسته، به روش لاپاراسکوپی برای بیمار انجام می‌گیرد. پزشک با چند برش کوچک که بر شکم می‌زند، ابزارهای مخصوص را وارد می‌کند و تقریبا به اندازه 80 درصد معده خارج می‌شود.

قسمت باقی مانده بخیه زده می‌شود و در حقیقت معده‌ای جدید و کم حجم برای بیمار شکل می‌گیرد. از آنجایی که این روش به روش بسته برای بیمار انجام می‌شود، منجر به تسریع روند بهبودی بیمار می‌شود.

بای پس معده

در روش جراحی بای پس معده در کرج (https://alborzsurgery.com/gastric-bypass-surgery-in-karaj/) تغییراتی در روده و معده بیمار ایجاد می‌شود تا حجم معده کمتر شود.

در این روش فرایند جذب و هضم غذا تغییر می‌کند. در عمل جراحی بای پس معده بخشی از معده برش زده شده و بخش جدیدی از معده ایجاد می‌شود و مستقیما به روده باریک متصل خواهد تا غذاهای مصرف شده سیر زود گذری داشته باشد.

در این روش بیمار دو معده دارد که تنها در معده جدید که کیسه کوچکی است، غذا وارد شده و سریع به روده وارد می‌شود.

گاهی ترکیبی از این دو روش برای بیمار نیز انجام می‌گیرد؛ اما، به‌طور کلی این دو روشی که برای شما توضیح دادیم، مرسوم‌ترین روش برای انجام جراحی باریاتریک یا لاغری است که برای بیماران انجام می‌گیرد.

مزایای انجام جراحی لاغری و کاهش وزن

افزایش وزن و چاقی باعث بسیاری از مشکلات می‌شود و طبیعتا با کاهش وزن و انجام جراحی باریاتریک در کلینیک چاقی و زیبایی البرز مزایای بی شماری را برای بیماران به همراه خواهد داشت. مزایایی که این روش جراحی دارد به شرح زیر است:

  • افزایش کیفیت زندگی و توانایی انجام فعالیت‌های فیزیکی
  • درمان دیابت
  • رفع بیماری‌های کبد
  • آرتروز و درد مفاصل
  • آپنه خواب
  • سرطان‌های مرتبط با افزایش وزن
  • فشار خون بالا و چربی خون
  • درمان سندرم پلی کیستیک و ناباروری
  • و...

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان