چه عواملی باعث عصبانیت والدین می‌شود؟

عصبانیت زمانی است که بدن شما نسبت به چیزی که احساس تهدید می‌کند و واکنش نشان می‌دهد. شما آدرنالین‌ ترشح می‌کنید، ماهیچه‌ها سفت می‌شوند، ضربان قلب و فشار خون شما افزایش می‌یابد و صورت و دستان شما برافروخته می‌شود

چه عواملی باعث عصبانیت والدین می‌شود؟

عصبانیت زمانی است که بدن شما نسبت به چیزی که احساس تهدید می‌کند و واکنش نشان می‌دهد. شما آدرنالین‌ ترشح می‌کنید، ماهیچه‌ها سفت می‌شوند، ضربان قلب و فشار خون شما افزایش می‌یابد و صورت و دستان شما برافروخته می‌شود. گاهی اوقات افراد به دلیل نحوه تولد شیمی مغز یا شرایط پزشکی بسیار عصبانی می‌شوند. از جمله عوامل محرک عصبانیت می‌توان به از دست دادن صبر، احساس اینکه از شما قدردانی نمی‌کنند، نگرانی در مورد مشکلات و خاطرات یک اتفاق آسیب‌زا که در گذشته برای شما اتفاق افتاده است اشاره کرد. افرادی که در کودکی به آن‌ها نحوه ابراز و کنترل عصبانیت آموزش داده نشده است در بزرگسالی بیشتر دچار خشم عصبانی می‌شوند. عصبانی شدن والدین کودکان خردسال بسیار طبیعی است. این زمانی است که شما با کار‌های زیادی از جمله خانواده، کار، مراقبت از خانه و فعالیت‌های اجتماعی سر و کار دارید. شما مشغول و خسته هستید بنابراین ممکن است مشکل باشد.

عصبانیت شما چه تاثیری روی فرزندتان دارد؟

همه عصبانی می‌شوند و نحوه برخورد با آن مهم است. اگر چند بار نفس عمیق بکشید و هنگام عصبانیت کاری انجام ندهید الگوی خوبی برای فرزندتان هستید. اما اگر روحیه خود را زیاد از دست بدهید می‌تواند اثرات منفی جدی برای فرزند شما داشته باشد. کودکان اغلب وقتی می‌بینند بزرگسالان در زندگی‌شان عصبانی هستند، خود را سرزنش می‌کنند. آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد و این می‌تواند بر نحوه رشد مغز آن‌ها تأثیر بگذارد. زندگی در خانه‌ای که خشم زیادی در آن وجود دارد فرزند شما را در معرض خطر بیماری روانی در مراحل بعدی زندگی قرار می‌دهد. استفاده از کلمات آزار دهنده نسبت به کودک می‌تواند احساس کند که آن‌ها بد و بی‌ارزش هستند. این می‌تواند رفتار بد آن‌ها را بدتر کند یا از نظر جسمی بیمار شوند.

کودکان در مقابل والدین عصبانی و تحت فشار با عدم توانایی در تمرکز، بازی کردن با کودکان دیگر، سکوت و ترس یا بی‌ادبی و پرخاشگری یا مشکلات خواب واکنش نشان می‌دهند. هرگز نباید کودک خود را آزار دهید یا تنبیه کنید. مهم نیست که او چه کاری انجام داده است و یا چقدر عصبانی هستید. تحقیقات نشان داده است که تنبیه فیزیکی کودکان، آن‌ها را در معرض خطر رفتار‌های ضد اجتماعی آینده، پرخاشگری، عزت نفس پایین، مشکلات بهداشت روانی و روابط منفی قرار می‌دهد.

با احساسات چطور برخورد کنیم؟

عصبانیت معمولاً احساسات دیگری از جمله اضطراب، افسردگی، ناامیدی، نگرانی، خجالت، صدمه یا ترس را به همراه دارد. شناخت و کنار آمدن با این احساسات به شما کمک می‌کند تا خشم خود را کنترل کنید. بالا بردن عصبانیت می‌تواند بعداً منجر به انفجار شود. اما بیان آن به روشی کنترل شده به این معنی است که می‌توانید برخی از احساسات اساسی را ر‌ها کرده و با آنچه واقعاً شما را عصبانی می‌کند مقابله کنید.

 

چه موقع به دنبال کمک باشیم؟

اگر متوجه شدید که زیاد عصبانی هستید یا در کنترل خشم خود مشکل دارید از دیگران کمک بگیرید. ابتدا با صحبت با پزشک عمومی خود شروع کنید. او در صورت لزوم می‌تواند شما را با یک روانشناس یا مشاور در تماس قرار دهد. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند طرحی را برای کنترل خشم خود بنویسید.

منبع: www.pregnancybirthbaby.org.au

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان