معرفی قطره چشمی برای رفع افتادگی پلک

معرفی قطره چشمی برای رفع افتادگی پلک

افتادگی پلک یا همان پتوز ازجمله بیماری‌های چشمی است که به مرور زمان با افزایش سن و ابتلا به بیماری‌های مختلف ایجاد می‌شود. طبق گفته healthline : بسیاری از افراد از همان دوران نوزادی به بیماری پتوز مبتلا هستند. معمولا زمانی که پلک بالای فرد حالت خود را از دست بدهد و از ناحیه استاندارد خود خارج شود، فرد به پتوز مبتلا شده است. خوشبختانه با پیشرفت دانش بشر در زمینه پزشکی، راه و روش‌های بسیاری برای درمان این بیماری ایجاد شده است. از جمله روش‌های جراحی، استفاده از داروهای مختلف و… که هرکدام می‌توانند میزان اثرگذاری و نتایج مختلفی را در بر داشته باشد.

معرفی قطره چشمی برای رفع افتادگی پلک

آیا با قطره چشمی می‌توان افتادگی پلک را درمان کرد؟

با توجه به مقاله‌ی درمان افتادگی پلک کلینیک صدف : بعضی از قطره‌های چشمی مانند آپراکلونیدین، آفلاگان و آپنیک با انقباض سریع پلک‌ها به رفع افتادگی پلک کمک می‌کنند. قطره‌های چشمی باید با تجویز پزشک و معمولا دو یا سه بار در روز و در هر بار یک تا دو قطره باید استفاده شود.

مزایا و معایب استفاده از قطره چشم

این قطره‌ها به سرعت عضلات پلک‌ها را منقبض و افتادگی را رفع می‌کنند. اما ممکن است عوارضی مانند تاری دید، خشکی چشم، تورم پلک و ریزش اشک را به همراه داشته باشند.
قیمت قطره‌های چشمی براساس نوع و برند قطره متفاوت است. قیمت تقریبی قطره آپراکلونیدین پنج میلی‌لیتر حداقل 450هزار تومان است.

میزان تاثیرگذاری

بر اساس اطلاعاتی از سایت pubmed تاثیر این قطره‌ها به سرعت در چهره نمایان می‌شود. استفاده از قطره‌ای مانند آپراکلونیدین در طول حداکثر 10 روز باعث می‌شود پلک بالایی یک تا سه میلی‌متر به سمت بالا برود.

معرفی قطره آپراکلونیدین و آلفاگان برای رفع افتادگی پلک

علاوه بر روش‌های درمانی مختلفی چون ورزش، عمل جراحی و… استفاده از قطره چشم آپراکلونیدین و آلفاگان هم می‌تواند موثر واقع شود. اگر دچار افتادگی پلک(پتوز) شده‌اید، پزشک قبل از عمل جراحی یک دوره به شما قطره چشم خواهد داد تا با کمک آن‌ها بتوانید پتوز را برطرف کنید. دو قطره آپراکلونیدین و آلفاگان بسیار قوی هستند و تنها کافیست به مدت 10 روز از آن استفاده کنید، بهتر است به منظور اثرگذاری بیشتر روزانه سه بار از این قطره در ناحیه مورد نظر استفاده شود.

اما اگر به دنبال دائمی کردن این تغییرات هستید باید به مدت 6 ماه مداوم از این قطره‌ها استفاده کنید. با استفاده از دو قطره آپراکلونیدین و آلفاگان عضلات چشم که دچار پتوز شده‌اند به حالت و فرم اصلی خود بازمی‌گردند.

معرفی قطره چشمی برای رفع افتادگی پلک

بهترین روش های رفع افتادگی پلک چیست؟

امروزه با توجه به روش‌های جدیدی که برای از بین بردن افتادگی اطراف چشم ایجاد شده، می‌توان یکی از بهترین گزینه‌ها را که علاوه بر اینکه کم‌خطر باشد برای فرد هم مناسب باید انتخاب کرد. این روش‌ها عبارتنداز:

بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی عمل جراحی روی پلک‌های بالا و پایین چشم است. با استفاده از روش بلفاروپلاستی می‌توان چربی تجمع شده زیر سطح پوست را تخلیه کرد. این عمل در نهایت منجر به بهبود پف اطراف چشم می‌شود و زیبایی را به چشمانتان باز می‌گرداند. بلفاروپلاستی هم جنبه زیبایی و هم جنبه درمانی دارد.

ورزش افتادگی پلک

در مقاله‌ای مرتبط با ورزش افتادگی پلک عنوان شده: حرکت کشش پلک عضلات پلک را تقویت کرده و چین و چروک‌های چشم‌ها را هم کاهش می‌دهد. برای انجام این تمرین روی زمین بنشینید و چشم‌های خود را ببندید. پلک‌ها را رها کنید و با استفاده از انگشت‌های اشاره خود ابروهایتان را بالا ببرید. همان‌طور که ابروها را بالا می‌برید، سعی کنید چشم‌ها را هم بسته نگه دارید. هر روز حداقل 10 بار و هر دفعه به مدت 10 ثانیه این کار را انجام دهید. تراتاکا یا یوگای چشم
ورزش چشم تراتاکا در اصل برای سلامت کلی چشم و بهبود بینایی طراحی شده است. اما از آنجا که حرکت چشم با حرکت پلک مرتبط است، پس این حرکت می‌تواند ورزش افتادگی پلک هم باشد. در یک متری یک شی بشینید و تا زمانی که چشمانتان خسته شود و اشک تولید کند، به آن خیره شوید.
تراتاکا یک سری تمرین در یوگا است که از چندین روش برای سلامت چشم استفاده می‌کند. یکی از این تمرینات Bahiranga نام دارد و شامل چهار مرحله زیر است:
مرحله 1: در حالت مدیتیشن ایستاده یا روی زمین یا روی صندلی محکم بنشینید. سر خود را صاف و کف دست ها را به سمت پایین نگه دارید.
مرحله 2: چشمان خود را باز نگه دارید ، در یک نقطه مستقیم به جلو نگاه کنید.
مرحله 3: بدون اینکه سر خود را حرکت دهید ، چشمان خود را به آرامی به سمت شانه راست خود حرکت داده و چند ثانیه بدون چشمک زدن در این حالت بمانید.
مرحله 4 : نگاه خود را به آرامی به سمتمرکزی برگردانید و سپس این حرکت را برای سمت چپ نیز تکرار کنید.

استفاده از روغن ها و پمادهای چشمی

برای از بین بردن پتوز معمولا از قطره‌های آفلاگان، آپنیک، آپراکلونیدین استفاده می‌کنند. علاوه بر قطره می‌توان از کرم‌های دور چشم که هزینه نسبتا بالایی دارند استفاده کرد.

درمان افتادگی پلک با لیزر

درمان افتادگی پلک با لیزر همان عمل بلفاروپلاستی است که با لیزر انجام می‌شود. با استفاده از لیزر میزان خطر و آسیب‌های وارد شده به چشم به حداقل می‌رسد. این روش برخلاف جراحی بلفاروپلاستی علاوه بر اینکه به هیچ عنوان درد و خونریزی ندارد، عوارض روش جراحی بلفاروپلاستی را هم نخواهد داشت.

جمع بندی

افتادگی پلک علاوه بر اینکه وسعت دید فرد را کاهش می‌دهد، روی زیبایی فرد هم تاثیرگذار خواهد بود. استفاده از قطره چشم برای از بین بردن پتوز در مقایسه با سایر روش‌های درمانی کمی زمان‌بر است اما در مقایسه با روش‌های جراحی عوارض خاصی ندارد. افرادی که از روش جراحی بلفاروپلاستی برای درمان پتوز استفاده می‌کنند تمام عوارض و سختی دوران نقاهت آن را تحمل می‌کنند تا سریع‌تر نتیجه آن مشخص شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان