مقام ایرانی پیش بینی کرد که احتمالا خشکسالی تا زمستان ادامه خواهد داشت

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ایران: دمای کشور امسال ۱ درجه سانتیگراد بیش از حد نرمال است.

مقام ایرانی پیش بینی کرد که احتمالا خشکسالی تا زمستان ادامه خواهد داشت

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، احد وظیفه، رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ایران، گفت: خشکسالی طی تابستان امسال تداوم ‌پیدا خواهد کرد و احتمال می‌رود که تا زمستان سال جاری نیز ادامه داشته باشد.

وی ضمن بیان اینکه معمولا در فصل تابستان عمده بارش‌های کشور در دو نقطه شمال و جنوب تا جنوب شرق بیشتر اتفاق می‌افتد و در سایر نقاط یا بارش صورت نمی‌گیرد یا بسیار ناچیز و ‌پراکنده است، اظهار کرد: تیر ماه امسال در دو نقطه کشور یعنی در جنوب و جنوب شرق در استان‌های فارس، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان و در نوار شمالی کشور بارش داشتیم.

رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ایران با بیان اینکه در فصل تابستان به‌دلیل بالا بودن دما و برداشت محصولات کشاورزی نیاز آبی زیاد است اما با آغاز فصل ‌پاییز دمای هوا و به تبع آن نیاز آبی نیز کمتر می‌شود، اظهار کرد: با این حال به‌لحاظ هواشناسی به‌نظر می‌رسد که خشکسالی طی تابستان امسال در کشور تداوم ‌پیدا کند و حتی به‌نظر می‌رسد تا ابتدای زمستان نیز ادامه داشته باشد، گرچه این‌ها تنها احتمالات است و نمی‌توان به‌صورت قطعی تداوم خشکسالی تا زمستان را ‌پیش‌بینی کرد.  

وظیفه در ‌پایان تصریح کرد: احتمال اینکه بارندگی‌های امسال کمتر از حد نرمال باشد، بالا است و حدود 60 تا 70 درصد احتمال می‌دهیم که بارش‌های ‌پاییز کمتر از نرمال باشد. همچنین احتمال می‌دهیم حدود 30 تا 40 درصد بارش‌ها در حد نرمال باشد. این احتمالات قطعا بسیار مهم و موثر خواهد بود چراکه می‌توان براساس همین آمار و احتمالات برای اقدامات مختلف در ماه‌های ‌پیش‌رو برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان