لیگ برتر فوتبال به ایستگاه ماقبل آخر رسید

دو قدم مانده به جام

دنیای اقتصاد : حالا این صدای آخرین نفس‌های لیگ بیستم است که به گوش می‌رسد؛ یکی از مهیج‌ترین فصول تاریخ فوتبال در ایران که طی دو هفته پیش رو، قهرمانش را خواهد شناخت

Untitled-1

سرخپوشان با پنج گلی که هفته گذشته برابر ماشین‌سازی به ثمر رساندند، از نظر تفاضل گل هم در وضعیت بسیار بهتری قرار گرفتند. حالا آوراژ سرخ‌ها مثبت 29 و تفاضل سپاهان مثبت 26 است. این یعنی حتی اگر پرسپولیس در دو بازی باقی‌مانده دو امتیاز کمتر از سپاهان بگیرد، باز تیم یحیی گل‌محمدی قهرمان خواهد شد. همه این اما و اگرها خیلی زودتر از آنچه تصورش را می‌کنید به پایان  خواهد رسید، چرا که مسابقات هفته 29 امشب و بازی‌های هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر جمعه همین هفته برگزار خواهد شد.

   برنامه مسابقات امشب

هفته بیست‌ونهم لیگ برتر هم مثل هفته قبل با برگزاری هشت بازی به صورت همزمان از ساعت 21:15 پیگیری خواهد شد. بر این اساس در مهم‌ترین مسابقات هفته پرسپولیس و تراکتور در ورزشگاه آزادی با هم ملاقات می‌کنند و سپاهان و ذوب‌آهن هم در ورزشگاه نقش جهان رودرروی یکدیگر خواهند ایستاد. در قائم‌شهر استقلال میهمان نساجی است، در اهواز دربی خوزستان بین فولاد و نفت آبادان برگزار می‌شود، در مسجدسلیمان نفت این شهر به مصاف گل‌گهر سیرجان می‌رود، در رفسنجان مس میزبان پدیده است، در تهران سایپا از آلومینیوم اراک پذیرایی می‌کند و در تبریز تیم سقوط کرده ماشین‌سازی رودرروی پیکان قرار می‌گیرد.

   شاید قهرمانی پرسپولیس قطعی شود

احتمال قابل توجهی وجود دارد که قهرمان لیگ برتر امشب مشخص شود و کار اصلا به هفته آخر نکشد. در صورتی که پرسپولیس امشب موفق به شکست تراکتور شود، سرخپوشان 64 امتیازی خواهند شد. در این صورت اگر سپاهان 59 امتیازی هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی برابر ذوب‌آهن به دست بیاورد، کار تمام است و پرسپولیس جام قهرمانی لیگ بیستم را بالای سر خواهد برد. توجه داشته باشید که ذوب‌آهن 26 امتیازی در رده چهاردهم جدول قرار دارد و برای فرار از سقوط به شدت به کسب امتیاز از بازی امشب نیاز دارد. در غیر این صورت و اگر سپاهان امشب بهتر از پرسپولیس نتیجه بگیرد یا دو تیم نتایج مشابه کسب کنند، کار به هفته پایانی کشیده خواهد شد؛ جایی که سرخ‌ها میهمان پیکان و زردها میهمان استقلال هستند.

   نبرد تماشایی برای بقا

پایین جدول سه تیم در کورسی نزدیک برای بقا در لیگ برتر مبارزه می‌کنند. چنان که گفتیم ذوب‌آهن 26 امتیازی با سپاهان بازی دارد. نفت مسجدسلیمان 28 امتیازی اما میزبان گل‌گهر سیرجان است که حریف دشواری به شمار می‌آید. سایپا هم که با 23 امتیاز نزدیک‌ترین تیم به سقوط است، از آلومینیوم اراک پذیرایی می‌کند و هیچ چاره‌ای جز کسب سه امتیاز ندارد.

   اهمیت رتبه چهارم

در کمرکش جدول تیم‌های تراکتور، گل‌گهر و فولاد به ترتیب با 42، 41 و 40 امتیاز در رده‌های چهارم تا ششم قرار گرفته‌اند و به شدت برای کسب عنوان چهارمی رقابت دارند. ارزش این رتبه در آن است که اگر استقلال قهرمان جام حذفی شود، تیم چهارم لیگ سهمیه آسیایی کسب خواهد کرد. البته از بین سه تیم یاد شده، گل‌گهر و فولاد هنوز در جام حذفی حاضر هستند و اگر خودشان قهرمان شوند، بی‌منت سهمیه مستقیم حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب خواهند کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان