مگر اعلام جرم علیه روحانی به این راحتی است؟ / دولت رئیسی راهی جز ادامه برجام ندارد

برنا نوشت:عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد تصویب FATF گفت: اگر FATF تصویب نشود همچنان با روابط بانکی و کشورهای دنیا مشکل داریم و تجارت خارجی ما مشکل جدی خواهد داشت بسیاری از اقدامات باید به صورت غیر رسمی و با هزینه بسیار بسیار زیاد انجام بگیرد که میلیاردها دلار خواهد بود و کسانی که چنین هزینه ای را به بیت المال مسلمانان ایرانی تحمیل می کنند باید ...

مگر اعلام جرم علیه روحانی به این راحتی است؟ / دولت رئیسی راهی جز ادامه برجام ندارد

«سید محمد صدر»، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در رابطه با تاثیر دولت جدید و تیم جدید وزارت خارجه بر برجام و مذاکرات گفت: سیاست خارجی یک مسله ملی است و مربوط به کل کشور، کل مردم و مساله نظام است و به هیچ وجه نباید وارد دعواها و رقابت های حزبی، داخلی و گروهی بشویم. مساله برجام چیزی بود که وقتی شروع شد بعد از نزدیک به دو سال مذاکره به نتیجه رسید و منافع جمهوری اسلامی ایران را تامین می کرد و باعث شد از تحریم های بین المللی و هفت قطعنامه تحریمی شورای امنیت سازمان ملل و امنیتی بودن ایران برای دنیا بگذریم و فروش نفت، شروع شود.

او خاطرنشان کرد: روند بهبود اوضاع اقتصادی و این وضعیت ادامه داشت و یک سری از مشکلات اقتصادی در حال حل شدن بود اما متاسفانه رقبای دولت از اینکه دولت در این زمینه موفقیت هایی به دست آورد چندان خوشحال نبودند این اشکال دولت نیز بود که باید برخوردی ملی، می کرد و برجام را برای کل ایران می دانست نه تنها برای خود و نباید باعث تحریک رقبا می شد ولی این کار صورت گرفت و رقبای دولت وارد، این فاز شدند که به هر قیمت ممکنی برجام را بزنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: البته سنگ اندازی ها در ابتدا تا حد زیادی موثر نبود ولی از وقتی ترامپ رییس جمهور آمریکا شد و از برجام خارج و تحریم ها مجددا شروع شد آنها فرصتی پیدا کردند تا برجام را بکوبند. در حقیقت ترامپ هم دست با تندروهای داخلی باعث شدند برجام با شکست روبرو شود؛ تندروهای داخلی اقدامات جنایتکارانه ترامپ را چه در تحریم های مجدد و چه خروج از برجام و چه ترور سردار سلیمانی به حساب دولت گذاشتند درحالیکه دولت نقشی نداشت و ترامپ برجام را به شکست رساند البته تندروها در رقابتی که داشتند بدون در نظر گرفتن منافع ملی با ترامپ، هماهنگ شدند.

صدر درباره تاکید برخی دلواپسان برای اعلام جرم علیه روحانی با حربه برجام اضافه کرد: حرف ها و کارهایی که امروز گفته می‌شود و اعلام جرم بر علیه یک نفر در ادامه همان کارها است و این رفتار چندان اهمیت ندارد و مهم نیست، اصلا مگر به این راحتی می توان علیه رئیس جمهور یک کشور اعلام جرم کرد؟

او با تاکید براینکه رئیسی برای بهبود اوضاع کشور راهی جز ادامه برجام ندارد، گفت: دولت جدید یا می داند یا خواهد فهمید که بدون برجام نه تنها مشکلات سیاست خارجی قابل حل نیست بلکه مشکلات اقتصادی داخلی هم، حل نمی شود. در نهایت من فکر می‌کنم دولت آینده یا در کوتاه مدت و یا در میان مدت به این نتیجه می رسد که برای حل مشکلات سیاست خارجی و برای از میان برداشتن تحریم ها و روابط سیاسی و بانکی، باید مساله حل شود. من فکر می کنم بالاخره به این نتیجه می رسند و این کار انجام می شود. در مجموع با شناختی که از رئیسی دارم ، می دانم که او هم می داند تنها راه حل مشکلات برجام است. 

صدر همچنین در مورد تصویب FATF افزود: اگر FATF تصویب نشود همچنان با روابط بانکی و کشورهای دنیا مشکل داریم و تجارت خارجی ما مشکل جدی خواهد داشت بسیاری از اقدامات باید به صورت غیر رسمی و با هزینه بسیار بسیار زیاد انجام بگیرد که میلیاردها دلار خواهد بود و کسانی که چنین هزینه ای را به بیت المال مسلمانان ایرانی تحمیل می کنند باید پاسخگو باشند.

او در پایان با توصیه به رئیسی برای انتخاب کابینه به خصوص در وزارت خارجه اذعان کرد: باید افرادی در این حوزه باشند که در مسائل مربوط به سیاست خارجی کارشناس باشند و روابط بین الملل را خوب درک کنند و روابط سیاسی با کشورها را خوب بدانند و نگاه ملی و استقلال طلبانه داشته باشند و روابط کل جهان را تنظیم کنند و بدانند که هر اندازه، موقعیت ایران در جامعه بین الملل ارتقا پیدا کند، منافع ملی کشور بیشتر و بهتر تامین می شود. 

2727

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان