آموزش گلسازی با خمیر برای ساخت راحت گل های خمیری بسیار زیبا

در این مطلب با نحوه گلسازی با خمیر به صورت مرحله به مرحله در منزل و مدل های گل های خمیری زیبا و شیک آشنا خواهید شد که امیدواریم این مدل ها مورد توجه تان قرار بگیرند.

آموزش گلسازی با خمیر برای ساخت راحت گل های خمیری بسیار زیبا

گلسازی با خمیر از انواع روش های پرکاربرد برای ساخت گل های زیبا و تزیینی است و شما می توانید به کمک خمیرهای رنگی مختلف گل های شیکی را در منزل به راحتی درست کنید.

آموزش گلسازی با خمیر

گل سازی از انواع هنرهای زیبا است و اغلب خانم ها تمایل دارند در این هنر محبوب و جذاب مهارت کسب کنند. در مطالب قبلی آموزش ساخت گل با تور، آموزش ساخت گل نمدی و آموزش ساخت گل با دستمال کاغذی را مشاهده کردید در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه گل سازی با خمیر آشنا سازیم.

آموزش ساخت گل با خمیر

روش ساخت گل با خمیر

برای گل سازی با خمیر ابتدا باید خمیر گل سازی را به روش زیر تهیه کنید :

1 لیوان چسب چوب شمال را با 1 لیوان نشاسته ذرت به خوبی الک کنید و همه این مواد را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب کنید تا به خوبی یکدست شوند سپس کیسه فریزری را با کمک وازلین چرب کنید و مخلوط چسب چوب و نشاسته را درون کیسه فریرزی بریزید و کیسه فریزر را گره بزنید و به مدت سه تا پنج دقیقه کیسه فریزر را درون آب جوش قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده خمیر را از آب جوش بیرون آورید و اجازه دهید تا خمیر گل سازی خنک شود سپس دست هایتان را با کمک وازلین چرب کنید و سطحی را که قرار است خمیر گلسازی را روی آن ورز دهید به گلیسیرین آغشته نمایید سپس خمیر را ورز دهید تا یکدست شود.

ساخت گل رز با خمیر چینی

وسایل لازم برای ساخت گل رز با خمیر گل سازی

  • رنگ سفید تیتانیوم
  • خمیر گل سازی
  • رنگ قرمز شماره 5
  • رنگ سبز شماره 37
  • ابزار شماره 11
  • سیم روکش دار شماره 7

مراحل ساخت گل رز با خمیر گل سازی

ابتدا سیم روکش دار را با خمیر سبز رنگ بپوشانید و به صورت ساقه گل درست کنید و بعد از اینکه ساقه خشک شد اشک کوچکی را با کمک چسب چوب روی سر ساقه نصب کنید و اجازه دهید تا ساقه گل و اشک خشک شوند.

گلسازی با خمیر چینی

خمیری را که برای زمینه گل رز در نظر گرفته اید رنگ سفید بزنید سپس از هر رنگ به میزان دلخواه خود به خمیر سفید اضافه کنید تا رنگ ملایمی بدست آید. توجه داشته باشید که برای ساخت این گل رز به 4 ردیف گلبرگ نیاز دارید.
در مرحله بعدی گل سازی با خمیر دو گلوله کوچگ از خمیر گل سازی بردارید و به صورت دو اشک هم اندازه خمیر را حالت دهید و با ابزار شماره 11 ابتدا خمیر را باز کنید سپس به لبه های گلبرگ ها حالت دهید و قلم بزنید و اشک اول را از یک طرف روی مغزی گل بچسبانید سپس باقی مانده گلبرگ ها را دور آن بچینید به صورتی که منفذ بالای گل بسته باشد و مغزی که در وسط گل قرار دارد دیده نشود.

ساخت گلبرگ با خمیر چینی گل رز چینی آموزش ساخت گل با خمیر
اشک دوم را با مقدار کمی فاصله دور اشک اول بچسبانید و خمیرهای اضافی را از قسمت پایین جدا کنید. در این مرحله از گل سازی با خمیر ردیف اول گل ساخته می شود.

گل رز چینی

برای ساخت ردیف دوم گل باید از 3 تا گلبرگ با اشک بزرگتر استفاده کنید و به روش قبلی به گلبرگ ها حالت دهید توجه داشته باشید که در این ردیف باید سر هر کدام از گلبرگ ها در زیر گلبرگ قبلی قرار بگیرد.

ساخت گل با خمیر چینی ساخت گل رز با خمیر چینی ساخت گل با خمیر گل رز چینی
برای ساخت ردیف سوم نیاز به سه گلبرگ داریم که این گلبرگ ها باید از گلبرگ هایی که در دریف دوم قرار داده شده اند بزرگ تر باشند و علاوه بر این باید لبه گلبرگ ها را حالت دهید و پایین آن ها را هم گود کنید.

آموزش مرحله به مرحله ساخت گل با خمیر چینی گلسازی با کمک خمیر گل چینی گل رز آموزش ساخت گل رز با خمیر چینی
برای ساخت ردیف چهارم از 5 عدد گلبرگ که هم اندازه گلبرگ های ردیف سوم هستند استفاده کنید و گلبرگ ها را به صورت یکی یکی پشت گلبرگ هایی که در ردیف سوم نصب کرده اید قرار دهید و سر گلبرگ 5 را هم زیر گلبرگ اول قرار دهید در این مرحله ساخت گل رز به پایان می رسد و باید اضافه خمیر را از انتهای گلبرگ ها بردارید و اجازه دهید تا گل به صورت کامل خشک شود.

مراحل گلسازی با خمیر مراحل ساخت گل با خمیر گل رز چینی زیبا و شیک

سپس کاسبرگ و برگ و مقداری سایه به گلبرگ ها بزنید.

گل رز خمیری

آموزش ساخت کاسبرگ گل رز با کمک خمیر گل سازی

در این مرحله از گلسازی با خمیر برای ساخت کاسبرگ های گل رز از 5 عدد اشک که طرفین آن ها را قیچی و ابزار زده اید استفاده کنید سپس قسمت پایینی کاسبرگ را جمع کنید و به آن حالت و فرم دهید. برای ساخت غنچه ها نیز به همین روش از سه کاسبرگ استفاده نمایید.

آموزش ساخت گل با خمیر چینی

گل چینی

آموزش مینیاتوری کردن گل رز

رنگ قرمز شماره یک را به صورتی که قسمت مرکزی گل رز پر رنگ تر باشد روی آن بزنید سپس با کمک ابر اضافه رنگ قرمز را پاک کنید. برای رنگ زدن برگ ها از رنگ سبز شماره 37 و مقدار کمی رنگ نارنجی استفاده کنید و به برگ های گل، رنگ سبز ملایم بزنید سپس رنگ را با کمک ابر از روی برگ ها پاک کنید.

گل رز مینیاتوری مراحل ساخت گل مینیاتوری کردن گل رز مراحل ساخت گل رز گل رز مینیاتوری

آموزش ساخت گل رز گلسازی با کمک خمیر       ساخت گل رز مینیاتوری

آموزش ساقه زدن گل

در این مرحله از گل سازی با خمیر ابتدا هر سه برگ را روی ساقه بزنید سپس هر کدام از غنچه ها را با یک ساقه برگ سه تایی روی یک ساقه با کمک نخ بپیچید و به آن روکش خمیر بزنید. توجه داشته باشید که برای ساقه اصلی باید از 3 سیم روکش دار شماره 7 استفاده کنید.

دسته گل چینی

از غنچه بسته شروع نمایید و ساقه گل اصلی را در مرکز ساقه اصلی نصب کنید و با هر مرحله از افزودن ساقه بایستی ابتدا آن را با نخ بپیچید سپس از روکش خمیر استفاده کنید.

گل چینی
ترتیب سایه زدن گل نیز به صورت زیر است :

  • غنچه بسته در بالای ساقه نصب شود.
  • غنچه بسته و غنچه نیمه باز در طرفین ساقه نصب شود.
  • گل در مرکز قرار بگیرد .
  • مجدد غنچه بسته و غنچه نیمه باز در طرفین ساقه  قرار داده شوند.
  • بعد از خشک شدن خمیر ساقه دسته گل را درون گلدان قرار دهید.

آموزش ساخت دسته گل

مدل های ساخت گل با خمیر

گل هایی که با خمیرهای رنگارنگ درست می شوند زیبایی و جذابیت خاصی دارند و شما می توانید بعد از آماده سازی خمیر گل سازی آن را رنگ بزنید و گل های زیبا و متنوعی را با خمیر درست کنید. در ادامه مدل هایی از گلسازی با خمیر های رنگی را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم با ایده گرفتن از این مدل ها بتوانید گل های خمیری شیکی را در منزل درست کنید.

مدل گلسازی با خمیر

مدل گل خمیری

مدل حلقه گل

گل سازی با خمیر

آموزش ساخت گل با خمیر

گل سازی با کمک خمیر

ساخت گل با خمیر چینی

ساخت گل با کمک خمیر رنگی

ساخت گل با خمیر چینی

گلسازی زیبا و شیک به وسیله خمیر

گلسازی با کمک خمیر چینی

ساخت گل رز با خمیر

مدل گل با خمیر چینی

گل خمیری رنگی و زیبا

ساخت گل چینی ساده با خمیر

گل خمیری ساده و زیبا

گل چینی

مدل گل خمیری زیبا و رنگی

گلسازی با کمک خمیر چینی

مدل گل خمیری شیک و زیبا

مدل گل با خمیر چینی

مدل گل خمیری شیک و جذاب

گل چینی

گل سازی با کمک خمیرهای رنگی

گلسازی با خمیر

مدلهای جدید و زیبای دسته گل با خمیر چینی

ایده های جذاب و متنوع زیادی برای ساخت گلهای تزئینی شیک وجود داد؛ گل سازی با استفاده از خمیر چینی ایده فوق العاده جذابی است که انجام آن در منزل ضمن ایجاد سرگرمی، یک نوع هنر دستی و خلاقیت زیبا بوده و از این مدل تزیینات شیک می توانید برای دیزاین منزلتان با کمترین هزینه ها استفاده کرده و دکوراسیون منحصر به فردی به وجود آورید. در ادامه تصاویر متنوع از انواع دسته گل زیبا و جذاب از خمیر چینی قرار داده ایم که امیدواریم توجهتان را جلب نمایند.

آموزش ساخت گل با خمیر

همانطور که در بالا ملاحظه کردید، ساخت گلهای تزئینی با استفاده از خمیر چینی کار چندان سختی نیست، بلکه با داشتن کمی ذوق و حوصله و مشاهده آموزش های ساخت این گلها می توانید به راحتی انواع گلهای زیبا از خمیر چینی در منزل بسازید و به عنوان دکوری ها و تزیینات مختلف استفاده کنید و از هنر دستی خود لذت ببرید.

حال ساخت دسته گل از خمیر چینی ایده جذابی است که در اینجا تصاویری از این مدل تزیینات شکیل و زیبا را به اشتراک گذاشته ایم که ضمن لذت بردن از تماشای تصاویر می توانید برای ساختن گلدان ها و سبد های گل زیبا از خمیر چینی در منزل ایده بگیرید.

ایده های ساخت گل با خمیر ساخت گل قشنگ با خمیر تصاویر ساخت گل با خمیر ساخت گل جذاب با خمیر ساخت گل زیبا با خمیر خلاقیت گلسازی با خمیر ساخت گل با خمیر گل سازی جذاب با خمیر ایده گلسازی با خمیر گل سازی با خمیر چینی گل سازی زیبا با خمیر ایده گل سازی با خمیر گل سازی با خمیر آموزش گلسازی با خمیر

در این مطلب با نحوه گلسازی با خمیر آشنا شدید و مدل هایی از گل های رنگی با خمیر را مشاهده کردید که امیدواریم با کمک این مطلب مهارت لازم را در زمینه ساخت گل های خمیری بدست آورید.

منبع : مجله تصویر زندگی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان