آلودگی هوا در نیویورک بر اثر آتش‌سوزی جنگل‌ها

حریق گسترده در جنگل‌های آمریکا وضعیت آب و هوا در مناطق مسکونی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، حریق جنگلی در غرب آمریکا، سبب بروز آلودگی هوا در نیویورک شده است. حریق گسترده در جنگل‌های آمریکا وضعیت آب و هوا را در مناطق مسکونی به شدت تحت تاثیر قرار داده است. این آتش سوزی گسترده در یازده ایالت آمریکا بروز کرده است و همچنان ادامه دارد.

گسترش این حریق جنگلی که تاکنون بیش از یک میلیون و سیصد هزار جریب از جنگل‌های آمریکا را در روز‌های اخیر سوزانده و نابود کرده سبب بروز آلودگی شدید هوا در مناطقی همانند نیویورک شده است. توده‌ای از ابر سیاه آسمان شهر نیویورک را فراگرفته است. شاخص کیفیت هوا در این شهر بندری با عبور از حد استاندارد و ورود به سطح آلوده، به یکصد و پنجاه و هفت رسیده است.

این درحالی است که سطح استاندارد عدد یکصد است. لایه ضخیم دود شمال شرقی این شهر را به صورت گسترده فراگرفته است. با دود ناشی از این اتش سوزی جنگلی، درحال حاضر نیویورک در زمره یکی از آلوده‌ترین شهر‌های جهان قرار گرفته است. البته این مشکل فقط به نیویورک محدود نمی‌شود و دیگر شهر‌های آمریکا که همانند نیویورک در بخش شرقی این کشور واقع هستند با همین مشکل زیست محیطی دست به گریبان هستند. درحالی نیویورک (واقع در شرق امریکا) در چنین وضع هوایی قرار گرفته است که کانون آتش سوزی‌های جنگلی اخیر در آمریکا در ایالت‌های غربی ازجمله کالیفرنیا است.

اما تاثیر این معضل زیست محیطی به حدی شدید است که در فاصله هزاران کیلومتری و در نیویورک نیز کاملا مشهود است. کارشناسان سازمان هواشناسی درباره آثار مرگبار این آلودگی هوا بویژه برای گروه‌های آسیب پذیر ازجمله کهنسالان و کودکان و افراد دچار ناراحتی و بیماری بویژه بیماری‌های قلبی و عروقی و ریوی به شدت هشدار داده اند. شدت این آلودگی هوا به حدی زیاد است که کشور‌های دیگر ازجمله پرو در امریکای لاتین و کانادا در آمریکای شمالی را نیز تحت تاثیر قرار داده است. تصاویر ماهواره‌ای به روشنی گویای کشیده شدن دامنه دود و آلودگی هوا از غرب آمریکا به مناطق شرقی این کشور و کشور‌های دیگر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان