تهران از قـرمز گذشت...

۲۵۹ نفر فوتی (بنابر اعلام رسمی وزارت بهداشت) بیشترین میزان مرگ و میر در موج پنجم کشور است. در این میان مسئولان استان‌های مختلف از وخامت اوضاع خبر می‌دهند و دعوا بر سر واکسیناسیون عمومی همچنان ادامه دارد.

به گزارش «تابناک»، روزنامه آرمان ملی به بازتاب سخنان علیرضا زالی رییس ستاد مقابله کرونا در تهران پرداخت و نوشت: 259 نفر فوتی (بنابر اعلام رسمی وزارت بهداشت) بیشترین میزان مرگ و میر در موج پنجم کشور است. در این میان مسئولان استان‌های مختلف از وخامت اوضاع خبر می‌دهند و دعوا بر سر واکسیناسیون عمومی همچنان ادامه دارد. همچنین بنابر آمار وزارت بهداشت در روز گذشته 18 هزار و 632 مورد جدید ابتلا به کرونا به ثبت رسید که بیش از 2500 تن از آنها بستری شدند. طبق آمار رسمی مجموعا چهارهزار و 784 نفر از مبتلایان به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند. در حال حاضر 232 شهر ایران در وضعیت قرمز، 117 شهر در وضعیت نارنجی و 99 شهر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

‌وضعیت تهران بار دیگر وخیم شد

در این میان علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله کرونا در تهران، وضعیت شیوع این ویروس در این استان را «به شدت قرمز» و «وخیم» توصیف کرد، در شرایطی که تهران به دلیل مراودات بین استانی، کانون ویروس‌های جهش‌یافته محسوب می‌شود. ستاد ملی مقابله با کرونا برای مهار موج پنجم، ادارات و بانک‌ها در تهران و کرج را شش روز تعطیل کرده، اما همچنان اتوبوس‌ها و متروی تهران مملو از مسافر است و مغازه‌ها مشغول کار هستند. در این بین زالی با تاکید بر اینکه شاخص‌های شیوع کرونا در استان تهران رو به افزایش است، به ایلنا گفت: «شرایط تهران آن‌قدر وخیم است که حتی نیاز به جنبه افراط و تفریط در اطلاع‌رسانی ندارد.»

به گفته او، در حال حاضر بیش از هشت هزار بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تهران بستری هستند و روزانه نیز بیش از 20 هزار بیمار مراجعه سرپایی به مراکز درمانی دارند. در استان البرز، در همسایگی تهران، نیز تعداد مبتلایان بستری‌شده در بیمارستان‌ها روز شنبه 4 رقمی شد. روند افزایشی شیوع کرونا در دیگر استان‌های ایران، به ویژه گیلان، فارس و خوزستان، نیز ادامه دارد. از جمله امرا... مردانی، دبیر شورای سلامت اهواز، از افزایش 30 درصدی تعداد مبتلایان به کرونا در این شهر نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت این افزایش موجب شده چهار بیمارستان دیگر به چرخه پذیرش این بیماران اضافه شوند.

‌ادامه کشمکش‌ها بر سر واکسن

علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با کرونا، روز شنبه تاکید کرد فرآیند واکسیناسیون در پایتخت دست‌کم 10 تا 14 روز عقب است، اما کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، اظهارات معاون پیشین احمدی‌نژاد درباره ممانعت از واردات واکسن را رکوردزنی در خالی‌بندی خواند. به تازگی ویدیویی از سخنان محمدشریف ملک‌زاده، معاون پیشین محمود احمدی‌نژاد، درباره جلوگیری دولت از واردات 15 میلیون واکسن اسپوتنیک به ایران منتشر شد که وی در آن می‌گوید: «15 میلیون اسپوتنیک به ما هدیه می‌دادند که واکسیناسیون در سیستان و بلوچستان با سرعت انجام شود ولی اجازه واردات ندادند.» جهانپور با بازنشر این ویدیو در توئیتر خود نوشت: خالی‌بندی واردات واکسن مرز 15 میلیون را درنوردید. شما جیب ما را نزن، واردات واکسن رایگان پیشکش!.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان