نتایج کنکور سراسری چه زمانی اعلام می‌شود؟

ایسنا نوشت: سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۰ در هفته آینده خبر داد و گفت: به این ترتیب، داوطلبان مجاز اعلام شده، از نیمه اول مرداد ماه می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

نتایج کنکور سراسری چه زمانی اعلام می‌شود؟

فاطمه زرین آمیزی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: کنکور 1400 از صبح روز چهارشنبه 9 تیر با برگزاری آزمون داوطلبان گروه آزمایشی هنر آغاز شد و به مدت چهار روز و با شرکت داوطلبان سایر گروههای آزمایشی ادامه یافت. بر این اساس کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه 10 تیرماه، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه 11 تیرماه و کنکور گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه 12 تیرماه برگزار شد.

وی در ادامه با بیان اینکه نتایج اولیه کنکور این هفته اعلام نمی شود، تصریح کرد: نتایج اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه تنظیم شده و در هفته آینده یعنی دهه اول مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از نیمه اول مرداد ماه می توانند نسبت به انتخاب رشته در آزمون سراسری اقدام کنند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: تعداد 662 هزار و 114 داوطلب زن و تعداد 449 هزار و 704 داوطلب مرد در آزمون سراسری 1400 ثبت نام کرده‌اند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و 367 هزار و 931 کارت ورود به جلسه صادر شد.

زرین با بیان اینکه اسامی پذیرفته شدگان نهایی کنکور 1400 نیز هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد، گفت: در کنکور 1400 تعداد یک میلیون و 90 هزار داوطلب در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور پذیرش خواهند شد.

47231

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان