منع رفت و آمد شبانه در افغانستان برای مقابله با طالبان

وزارت داخله افغانستان اعلام کرد برای مقابله با پیشروی‌های گروه طالبان، از امروز در ۳۱ استان از سی و چهار استان این کشور، بین ساعت‌های ۲۲ تا چهار منع رفت و آمد وضع می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در بیانیه روز شنبه وزارت داخله افغانستان آمده است؛ به غیر از کابل، ننگهار و پنجشیر، در 31 استان کشور با هدف کنترل خشونت‌ها و محدود کردن حرکت گروه طالبان، ممنوعیت رفت و آمد شبانه وضع می‌شود.

این در حالی است که «فواد امان» معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان امروز اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته 152 تن از افراد طالبان در مناطق مختلف افغانستان کشته و 53 تن دیگر زخمی شده‌اند.

وی در مورد تلفات میان نیروهای امنیتی افغانستان آماری اعلام نکرد.

به گفته مقامات دولتی افغانستان در 24 ساعت گذشته درگیری در استان‌های لوگر، کنر، پکتیا، غزنی، قندهار، بلخ، سمنگان، هلمند، نیمروز و کاپیسا ادامه داشت.

گروه طالبان اعلام کرده است که برای رسیدن به صلح در افغانستان باید محمداشرف غنی از دولت کناره گیری کند و حکومت جدید تشکیل شود.

پس از توافق فوریه 2020 آمریکا و طالبان (بهمن / اسفندماه 99) و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد.

همزمان با خروج نیروهای آمریکایی، شبه‌نظامیان گروه طالبان نیز به حملات خود افزوده و در هفته‌های گذشته مناطق وسیعی از افغانستان را به کنترل خود در آورده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان