خاکسپاری رئیس‌جمهور ترورشده هائیتی در فضای امنیتی

فضای کلی مراسم خاکسپاری جوونل موئیز در حدی امنیتی بود که بسیاری از مهمانان شرکت کننده در مراسم به صورت محافظت شده به این مکان رفتند.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از خبرگزاری اسپانیایی افه، مراسم خاکسپاری "جوونل موئیز"، رئیس جمهور ترور شده هائیتی، در حالی در مقبره خانوادگی او برگزار شد که در فاصله اندکی از آن، هزاران نفر برای شرکت در تظاهرات حاضر شده بودند.

این مراسم در باغ خانوادگی موئیز در "کپ هائیتین" برگزار شد. مقامات بسیاری در مراسمی که روز گذشته (جمعه) برای بزرگداشت و خاکسپاری موئیز برگزار شد، حضور داشتند؛ اما برخورد معترضان با همه این افراد یکسان نبود. "لئون چارلز"، رئیس پلیس ملی هائیتی، به شدت از سوی معترضان مورد انتقاد قرار گرفت تا جایی که او را قاتل خطاب کردند؛ چرا که بسیاری از افراد معتقدند که او در قتل رئیس جمهور دست داشته است.

برعکس این مورد در مواجهه تظاهرکنندگان با "موئیز ژان چارلز"، رهبر مخالفان به وقوع پیوست و او در حالیکه توسط محافظان مسلح به این مراسم آمد، مورد تشویق تظاهرکنندگان قرار گرفت. فضای کلی مراسم در حدی امنیتی بود که علاوه بر اینکه بسیاری از مهمانان به صورت محافظت شده به این مکان رفتند، در برابر سکوی مقامات نیز حدود 20 محافظ با لباس‌های نظامی و سلاح‌های خودکار حضور داشتند.

در میان مهمانان "کلود جوزف"، نخست وزیر سابق، "آریل هِنری"، رئیس دولتی که به تازگی تحلیف شده است و نیز "میشل جی. سیسون"، سفیر آمریکا به همراه هیئت دیپلماتیک این کشور، حضور داشتند.

در اثر گاز‌های اشک آوری که پلیس در خارج از باغ پرتاب کرده بود، در مدت برگزاری مراسم بویی تند به مشام می‌رسید. هر چند از سوی دیگر، اعتراضات همراه با سوزاندن لاستیک‌هایی بود که دودی غلیظ به وجود آورده بود که از محل قرارگیری تابوت قابل مشاهده بود. همچنین ماموران امنیتی اسلحه‌های خود را به سمت تظاهرکنندگانی که در ورودی این باغ تجمع داشتند، نشانه گرفته بودند. در مسیر منتهی به این باغ نیز صدای تیراندازی به گوش می‌رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان