دریافت‌کنندگان واکسن کرونا پروتکل‌ها را رعایت کنند

رییس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: دریافت‌کنندگان واکسن کرونا در حالت عادی ناقل کووید ۱۹ نیستند اما درصورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن است به نوع بدخیم این ویروس مبتلا شوند.

به گزارش «تابناک»، "حمید مخیری" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: زمانی می توانیم به راحتی با ماسک خداحافظی کنیم که 70 درصد جامعه 2 نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و 28 روز هم از تزریق نوبت دوم گذشته باشد در حالیکه اکنون متوسط دریافت کنندگان واکسن در کشور و استان هفت درصد است.

وی در این خصوص توضیح داد: افرادی که دز اول واکسن کرونا را با هر نام تجاری دریافت کرده باشند احتمال ابتلا به بیماری کووید 19 را دارند همچنان که گزارش ها نشان می دهد برخی از آنها به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و حذف ماسک، مبتلا شده اند.

مخیری همچنین گفت: برخی از افراد نیز ممکن است در زمان تزریق واکسن هیچگونه علائمی از ابتلا به کرونا نداشته اما کرونا مثبت باشند که تزریق واکسن کاری از پیش نمی برد و این افراد بیمار محسوب می شوند.

به گفته وی برخی هم ممکن است به دلیل تزریق واکسن کرونا مثبت شوند که این افراد بنابر نظر متخصصان، نیازی به دریافت دز دوم واکسن ندارند.

رییس گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار داشت: فاصله بین نوبت اول و دوم تزریق واکسن کرونا بر اساس دستورالعمل کارخانه سازنده هر واکسن فرق دارد، به نحوی که قبل از این گفته می شد به طور متوسط باید 21 تا 28 روز ( سه تا چهار هفته) بین دریافت 2 دز واکسن کرونا فاصله باشد اما اکنون برخی از شرکت های سازنده 28 تا 90 روز ( چهار تا 12 هفته) را عنوان می کنند.

مخیری تصریح کرد: اولویت واکسیناسیون افراد بر اساس دسته بندی سنی و بیماری های خاص و سخت علاج بر مبنای ثبت نامی های سامانه سیب و یا مراجعه افراد بوده است.

به گفته مخیری در حال حاضر سامانه واکسیناسیون کرونا به آدرس salamat.gov.ir برای ثبت نام گروه های هدف فعال است که بر این اساس چند روز پس از ثبت نام، پیامک تاریخ و مکان دریافت واکسن برای فرد متقاضی ارسال خواهد شد که مدت زمان ارسال پیامک نیز بستگی به تعداد واکسن ارسالی برای استان دارد.

شمار مبتلایان به کرونا در استان لرستان تاکنون به 128 هزار و748 نفر رسیده و شمار قربانیان این ویروس نیز تاکنون یکهزار و 968 نفر اعلام شده است.

اکنون شهرستان های بروجرد، خرم‌آباد، پلدختر، کوهدشت، الیگودرز، سلسله و دلفان در وضعیت قرمز کرونایی و بقیه شهرستان‌های استان در شرایط نارنجی قرار دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان