مکرون درباره بدافزار اسرائیلی از بنت خواستار توضیح شد

رییس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار توضیح درباره بدافزار جاسوسی اسرائیلی پگاسوس شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای «i24» رژیم صهیونیستی، «امانوئل مکرون» پنجشنبه گذشته در تماس با «نفتالی بنت» خواستار توضیح درباره جاسوس افزار پگاسوس شده است.

بر اساس این گزارش، مکرون در این تماس تلفنی ناخشنودی خود را در این خصوص ابراز داشته و از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته تا مسأله بدافزار جاسوسی پگاسوس را جدی بگیرد.

این گزارش می‌افزاید، بنت نیز با تاکید بر اینکه اتفاقات مرتبط با بدافزار جاسوسی پگاسوس پیش از دوره نخست‌وزیری او بوده، گفته است که به جمع‌بندی مورد نیاز درخصوص این مسأله خواهند رسید.

از سوی دیگر روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت: فرانسوی‌ها می‌خواهند آگاه شوند که آیا اسرائیل تحقیقی علیه گروه اسرائیلی «ان. اس. او» آغاز کرده و آیا اسرائیل قصد دارد تا اقدامات نظارتی خود را بر صادرات برنامه‌های تهاجمی سایبری افزایش دهد و اقداماتی را علیه این شرکت اتخاذ کند؟

جنجال بدافزار جاسوسی پگاسوس از هفته گذشته و پس از انتشار گزارشی از سوی چندین رسانه جهانی در مورد نفوذ آن به گوشی‌های همراه چندین فعال سیاسی، خبرنگار و مقام سیاسی از جمله رییس جمهوری فرانسه در جهان آغاز شد.

تحقیقات جامع بیش از 17 سازمان خبری نشان داد که از بدافزار جاسوسی موسوم به "پگاسوس" ساخت شرکت فناوری صهیونیستی "ان اس او" برای جاسوسی از گوشی‌های همراه صدها خبرنگار، فعال سیاسی و اجتماعی و همچنین سیاستمداران در سراسر جهان استفاده شده است.

طبق گزارش "سی ان بی‌سی" یکی از شخصیت‌های مهم که گوشی او توسط این بدافزار هک شده، نامزد جمال خاشقچی است که توسط عاملان حکومت سعودی در سال 2018 به قتل رسید.

کشورهایی که بیشترین استفاده را از این بدافزار انجام داده‌اند شامل آذربایجان، بحرین، مجارستان، هند، قزاقستان، مکزیک، مراکش، رواندا، عربستان سعودی و امارات هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان