رئیسی:

تاخیر در انعقاد قرارداد‌ها به بهانه تغییر دولت جایز نیست

رئیس جمهور منتخب گفت: از ظرفیت دانشگاهی و نخبگانی کشور برای ارایه راهکار‌های نو و دانش بنیان برای حل مسایل صنعت برق کشور استفاده شود.

به گزارش تابناک؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز در نشست بررسی مسائل صنعت برق کشور که با حضور وزیر نیرو، کارشناسان و مدیران صنعت برق کشور برگزار شد، با تاکید بر اینکه تدبیر مناسب برای تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد افزود: باید فرآیند افزایش 2500 مگاوات به مدار تولید برق کشور تسریع و موانع آن هرچه زودتر برطرف شود.

رئیس جمهور منتخب در ادامه طراحی الگوی جامع مصرف برای بهینه سازی مصرف در بخش خانگی، صنعتی و کشاورزی، توسعه زمینه‌های واردات و صادرات بهینه برق توسط دولت و بخش خصوصی را خواستار شد.

رئیسی همچنین بر استفاده از ظرفیت دانشگاهی و نخبگانی کشور برای ارایه راهکار‌های نو و دانش بنیان برای حل مسایل صنعت برق کشور تاکید کرد. باید راهکار‌های غیر ریالی پرداخت مطالبات پیمانکاران از جمله راهکار‌های تهاتری و اعطای امتیازات به آن‌ها بررسی و به هرطریق ممکن مطالبات پیمانکاران پرداخت شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه وزارت نیرو تولید و مصرف را همزمان باید مدیریت کند گفت: اعمال قانون تعارف بردار نیست، نمی‌شود یک بخش از دولت مجوز بدهد و بخش دیگر مخالفت کند. مردم باید آهنگ واحد از مجموعه دولت بشنوند.


رئیس جمهور منتخب همچنین تاخیر در انعقاد قرارداد‌ها به بهانه تغییر دولت را جایز ندانست و تاکید کرد: پایان دوره مسولیت برخی مدیران، نباید منجر به تاخیر در انعقاد قرارداد‌های لازم برای تامین نیاز کشور شود.

وی با بیان اینکه عدم پیش بینی و لحاظ احتمالات در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات مدیریتی، قابل قبول نیست گفت: افزایش مصرف و دمای هوا در تابستان و نیاز نیروگاه‌ها به تعمیر و نگهداری از مسائل قابل پیش بینی است که باید از قبل درباره آن‌ها برنامه ریزی کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان