رکورد بی سابقه شرکت های تابعه شستا؛

رشد ۱۰۰۰ درصدی سود خالص ژلاتین کپسول

رشد 1000 درصدی سود خالص ژلاتین کپسول
 
مدیرعامل شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران در تشریح عملکرد این شرکت تامین کننده مواد اولیه دارویی که یکی از شرکت های تابعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) است بیان کرد؛ این شرکت توانسته است در سه ماهه نخست سال 1400، فروش 748 میلیارد ریالی و نیز سود خالص 274 میلیارد ریالی را محقق سازد که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب رشد 148 درصدی و نیز 202 درصدی را نشان می دهد و این دستاورد درخشان در طول تاریخ بیست ساله این شرکت رکورد بی سابقه ای محسوب می شود.
 
دکتر رامین رمضانی کلمر از اسفند ماه 1396 به عنوان مدیر عامل شرکت تولید ژلاتین کپسول شروع به کار نمود که در آن زمان، از 14 خط تولید این شرکت، 8 خط تولیدی متوقف بود، اما با باور به شعار ما میتوانیم و تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت، تمامی خطوط تولید با حداکثر ظرفیت فعال شده و از آن زمان تا کنون محصولات شرکت در بیشینه تولید قرار دارند.
 
رشد 1000 درصدی سود خالص ژلاتین کپسول
 
گفتنی است از سال 1396 تا 1399، سود خالص از 69 میلیارد ریال در سال 1396 به 759 میلیارد ریال در سال 1399 رسیده است که این نشان از تحقق افزایش سود 1000 درصدی در طی این سه سال می باشد. این در حالی است که در 7 سال قبل از آن تنها رشد 23 درصدی در این شرکت حاصل شده است.
 
رشد 1000 درصدی سود خالص ژلاتین کپسول
 
شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران در اوج دوران شیوع ویروس کووید 19 و با وجود محدودیت های ایجاد شده در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود و تامین بی وقفه پوکه کپسول کشور، بصورت شبانه روزی و بیش از 700 روز، در خدمت تامین سلامت کشور و کمک به کادر درمان بوده است که این موضوع نیز رکورد جدیدی برای این شرکت به حساب می آید. بر این اساس میزان فروش این شرکت در سال 1399 بالغ بر 1840 میلیارد ریال و سود خاص شرکت نیز حدود 759 میلیارد ریال محاسبه شد که نسبت به مشابه سال قبل به ترتیب حدود 102 درصد و 209 درصد رشد داشته است.
دکتر رمضانی افزود؛ چشم انداز شرکت این است که بتواند در سال 1404 فروشنده برتر پوکه کپسول در منطقه غرب آسیا و یکی از ده شرکت برتر دنیا در این صنعت باشد. در راستای تحقق این هدف، با رصد بازار جهانی و همگام با شرکت های برتر بین المللی، تنوع بخشی به سبد محصولات و توسعه دانش فنی و تولید صنعتی 10 محصول جدید در دستور کار قرار گرفت، که در فاز اول محصولات پوکه های کپسولی طعم دار، مرواریدی، ژلاتین ماهی و مایع پرشونده به تولید صنعتی رسیده است و آماده ارائه به مشتریان می باشد. همچنین توسعه دانش فنی و تولید پوکه کپسول استنشاقی ژلاتینی به عنوان یکی از محصولات با سطح پیچیدگی فناوری بالا در دوران فراگیری کرونا جزو اولویت های این شرکت قرار گرفت که در حال حاضر تولید آزمایشی این محصول در شرکت انجام شده و در حال تکمیل پرونده جامع دارویی برای کسب مجوز تولید صنعتی و فروش محصول می باشد.
همچنین بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا انتهای سال 1401 تولید نسل جدید پوکه کپسول گیاهی (HPMC) و محصولات انتریک (باز شونده در روده کوچک و بزرگ) در دستور کار قرار دارد.
دکتر رمضانی در ادامه افزود؛ شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران با درک افزایش نیاز کشور به پوکه کپسول دارویی و در راستای تعهد همیشگی خود برای تامین نیاز شرکت های دارویی داخلی و با توجه به اینکه شرکت در حال حاضر در بیشینه تولید خود که در حدود 6.5 میلیارد عدد پوکه کپسول قرار دارد، طرح افزایش ظرفیت 30 درصدی را در دو فاز کلید زده است که با اجرای آن 4 خط تولید جدید به مجموعه اضافه خواهد شد که شامل نسل جدید کپسول های گیاهی نیز خواهد بود. 
با توجه به تنوع بخشی به سبد محصولات پوکه کپسول دارویی و طرح افزایش ظرفیت این شرکت در آینده خبرهای خوش بیشتری از این شرکت به گوش خواهد رسید. 
 
انتهای رپرتاژ آگهی/ 
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان