آغاز برداشت ۵۳هزار تن هلو و ۴۱ هزار تن آلو در آذربایجان‌غربی

برداشت دو میوه هلو و آلو در آذربایجان‌غربی آغاز شد.

آغاز برداشت 53هزار تن هلو و 41 هزار تن آلو در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، جلال بوتراب مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده امسال  پیش‌بینی می شود 41 هزار تن محصول آلو در استان برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است.
وی بیان کرد: آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید میوه در سطح کشور است که تنوع ارقام آن ها یکی از مزیت‌های باغداری استان به شمار می‌آید.
بوتراب ادامه داد: ارقام آلو در چندین نوع مثل آلو قطره طلا، شابلون، سانتاروزا، کالیفرنیا، آنجلینا، گوشتی، خاکی، اختری و انواع آلوهای بومی دراستان تولید می‌شود.
وی اضافه کرد: سطح زیر کشت باغ های آلو استان در مجموع 4 هزار و 132هکتار بوده که  3 هزار و 500 هکتار آن بارور و 632 هکتار آن غیر باور است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این محصول در تمامی شهرستان های استان کاشت شده که بیشترین آن در ارومیه است که به ترتیب شهرستان های شاهین دژ،  مهاباد، میاندوآب بیشترین سطح زیر کشت و تولید این محصول را  در استان به خود اختصاص داده اند.
وی به مدت زمان برداشت این محصول اشاره کرد و گفت : از نظر زمان برداشت میوه های آلو به ارقام زودرس مثل سانتاروزه و دیررس مثل آلو خاکی و کالیفرنیا تقسیم می شوندکه مابقی ارقام نیز مابین این دو رقم برداشت می‌شوند.

 بیش از 53 هزار تن هلو از باغات آذربایجان غربی برداشت می شود

آغاز برداشت 53هزار تن هلو و 41 هزار تن آلو در آذربایجان‌غربی

جعفر وحدت سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان این مطلب افزود: کار برداشت هلو ازسطح 5 هزارهکتاراز باغات استان آغاز شده است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر حدود 5 هزار و 112 هکتار از باغات هلو در استان بارور و 593 هکتار نیز غیر بارور بوده و عمده ارقام موجود در باغات استان شامل ارقامی مانند هلو زعفرانی، آلبرتا ،جی اچ هیل ، حاج کاظمی و انواع هلوهای انجیری از نوع زعفرانی ، عسلی هستند.
وحدت با بیان اینکه هم اکنون کار برداشت ارقام زودرس هلو از باغات استان آغاز شده است، افزود: کار برداشت ارقام میان رس که اواخر تیر ماه آغاز شده تا اواخر مرداد ماه ادامه خواهد داشت و از اوایل شهریور ماه تا نیمه اول مهر ماه نیز ارقام دیررس این محصول برداشت خواهند شد.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: شهرستانهای ارومیه ، میاندوآب ، و مهاباد جزو شهرستانهایی هستند که بیشترین سطح زیر کشت باغات هلو را دارند.
وی خاطر نشان کرد: بیش از 55 درصد سطح زیر کشت باغات هلو در شهرستان ارومیه واقع شده است.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان