انتخاب‌ غذای در دوران شیردهی چقدر اهمیت دارد؟

غذای سالم مواد مغذی متنوعی را برای بهبودی بعد از زایمان، مقابله با خستگی و ایجاد یک منبع کامل شیر مادر فراهم می‌کند. اما لازم نیست تمام وقت غذا بخورید. در اینجا نحوه انتخاب مواد غذایی می‌تواند بر موفقیت شما در شیردهی تأثیر بگذارد.

انتخاب‌ غذای در دوران شیردهی چقدر اهمیت دارد؟

غذای سالم مواد مغذی متنوعی را برای بهبودی بعد از زایمان، مقابله با خستگی و ایجاد یک منبع کامل شیر مادر فراهم می‌کند. اما لازم نیست تمام وقت غذا بخورید. در اینجا نحوه انتخاب مواد غذایی می‌تواند بر موفقیت شما در شیردهی تأثیر بگذارد.

 

میزان کالری مصرفی در شیردهی چه تاثیری دارد؟

بیشتر خانم‌ها در دوران شیردهی به 450 تا 500 کالری اضافی در روز نیاز دارند. اگرچه یک دونات یا چند کلوچه می‌تواند به شما در رسیدن به میزان کالری کمک کند، اما غذا‌های مقوی چیز‌های بیشتری برای شما و کودک شما ارائه می‌دهند. وقتی گزینه‌های مغذی را به راحتی در دسترس دارید، پیش فرض در انتخاب‌های بهتر آسان‌تر است. با تنظیم محیط خانه برای موفقیت تغذیه سالم را ساده کنید. در اینجا چند پیشنهاد میان وعده برای حمایت از مواد مغذی مورد نیاز شما و کودک آورده شده است:

  • سبزیجات
  • میوه خشک شده
  • میوه تازه
  • ماست یونانی
  • پنیر کم چرب
  • آجیل
  • ذرت بو داده

علاوه بر خوب غذا خوردن هیدراته ماندن برای شیردهی نیز ضروری است. نوشیدن یک لیوان بزرگ آب بعد از شیردهی را عادت دهید و در کل 16 فنجان در روز (ترکیبی از غذا و نوشیدنی) را هدف قرار دهید. نشان داده شده است که مصرف کافئین در دوز‌های زیاد مادر (حداکثر تا ده فنجان قهوه در روز) باعث تحریک‌پذیری و عادت‌های بد خوابیدن در نوزادان شیرده می‌شود. 1 یا دو فنجان قهوه معمولاً مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

 

غذا‌های کم کالری:

غذا‌های خالی از کالری حاوی چربی‌های ناسالم و قند اضافه شده هستند. گرچه میان وعده‌های بدون کالری ممکن است طعم خوبی داشته باشند اما فاقد فیبر، پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز شما و کودک برای سلامتی هستند. نوشیدنی‌های قندی مانند نوشابه، نوشیدنی‌های ورزشی و نوشیدنی‌های میوه‌ای منبع دیگر کالری خالی با حداقل تغذیه هستند. لازم نیست به طور کامل از مصرف آن‌ها اجتناب کنید. اما بهتر است میزان قند مصرفی خود را از طریق نوشیدنی‌ها محدود کنید. آب، چای داغ، چای یخ، لیموناد و شیر غیر شیرین گزینه‌های سالم‌تری هستند.

دلایل محدود کردن کالری چیست؟

در دوران شیردهی نباید خود را از غذاهای مورد علاقه خود محروم کنید اما در این کار نیز زیاده روی کنید. زیاده روی در مصرف غذا می‌تواند سلامتی طولانی مدت شما را تحت تأثیر قرار دهد و باعث افزایش وزن بیش از حد شود و شما را در معرض خطر دیابت 6 یا بیماری قلبی قرار دهد. بعلاوه قند اضافی موجود در غذا‌های بدون کالری برای سلامت دندان مفید نیست. همراه با طولانی شدن وزن بارداری، کاهش وزن هنگام شیردهی پس از قطع فرزند خود دشوار است. اکنون الگوی‌های سالم را برای الگوی رفتار‌های مثبت تغذیه‌ای برای فرزندان خود تمرین کنید. این شامل لذت بردن از رفتار‌های متعادل است.

 

منبع: www.verywellfamily.com

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان