نحوه تشخیص لباس مارک و اورجینال از تقلبی

توجه داشته باشید که تشخیص لباس مارک از تقلبی کار دشوار و سختی است اما شما می توانید با مطالعه این مقاله با نکات قابل ملاحظه در مورد شناخت محصولات برند و مارک آشنا شوید با ما همراه باشید.

نحوه تشخیص لباس مارک و اورجینال از تقلبی

به طور کلی امروزه به دلیل افزایش نام برند های مختلف تشخیص اجناس اصل و تقلبی نیز کار آسانی نخواهد بود اما ترفند هایی هم وجود  دارد که می توانید با کمی دقت مارک اصل و فیک لباس و سایر محصولات را به خوبی تشخیص دهید.

آشنایی با نحوه تشخیص لباس مارک

در واقع منظور از برند یا مارک تجاری است که روی محصولات می چسبانند و از آنجایی که تمامی لباس ها نام تجاری دارند اما همه آن ها برند نیستند زیرا برای این که یک محصول تبدیل به یک برند شود باید وقتی اسم آن می آید در ذهن مشتری معنا داشته باشد. بهتر است بدانید یک نام تجاری سال ها باید وقت صرف کند و در تولید یک محصول حضور فعال داشته باشد، مشتری هایش را راضی نگه دارد و محصولات خود را با ویزگی های منحصر به فرد و باکیفیت عرضه نماید و همچنین متنوع و به روز باشد تا نامش اعتبار یک محصول و تبدیل به یک برند شود. امروزه در بازار فروشگاه ها و مغازه هایی وجود دارند که محصولات برند را به مردم عرضه می کنند اما برخی از این فروشگاه اجناس تقلبی را به جای محصولات برند به مردم می فروشند. توجه داشته باشید اجناسی که در همان نگاه اول متوجه تقلبی بودن آن نمی شوید و پس از استفاده تازه متوجه عیب و ایراد هایش می شوید و در نهایت از خریدتان پشیمان خواهید شد. با وجود اینکه تشخیص لباس اصل از تقلبی بسیار دشوار است اما شما می توانید با رعایت چندین نکته ساده کمی حرفه ای تر خرید کنید و تا حدودی جنس اصل را از نوع قلبی آن تشخیص دهید.

چگونگی تشخیص لباس مارک

نکات مهم در تشخیص محصول اصل از تقلبی:

با وجود اینکه تشخیص لباس مارک از تقلبی امروزه تا حدود زیادی دشوار شده اما در ادامه سعی داریم تا به بیان برخی از نکات مهم و قابل ملاحظه در مورد تشخیص لباس برند بپردازیم:

سایزبندی در انواع لباس مارک:

اگر یک شلوار معمولی را برگردانید برای یکی کردن دو قسمت پارچه از چرخ خیاطی استفاده شده اما در بسیاری از لباس های مارک دوخت رو و زیر لباس یکی است. همچنین چون سایزبندی در لباس مارک اهمیت زیادی دارد نمی شود آن را دست خیاط سپرد تا تنگش کند چون این لباس ها به گونه ای برش و دوخته می شوند که نمی توان به راحتی سایز آن را تغییر داد. البته اگر هم تنگ کنید دیگر زیبایی اولیه خود را نخواهد داشت و از آنجایی که دوخت جیب ها و مارک ها باید پایدار و منظم باشد تعداد دوخت در واحد سانتی متر انجام خواهد شد.

آشنایی با برندهای معروف لباس

چک کردن شناسنامه لباس:

به طور کلی در دفترچه 4 الی 8 برگی همراه برند های معروف مشخصات لباس، نحوه شستشو، محصولات جدید، جوایز یا نشان هایی که کسب کرده، تاریخ تولید، محل تولید، محل کارخانه و کد لباس نوشته شده که در واقع شناسنامه لباس هم محسوب می شود. گاهی اوقات ممکن است این شناسنامه درون لباس دوخته شود امنند شلوار لیوانز که برچسب شناسنامه را در پشت شلوار های جین دوخته است و برچسب قد، دور کمر، کد و مدل شلوار هم روی آن حک شده است. معمولا اغلب برند های معروف دارای سایت اینترنتی هستند که با استفاده از آن می توانید قیمت، تعدادی اولیه از نوع پوشاک و سایر اطلاعات لباس را چک نمایید و چنانچه کد لباس در سایت وجود نداشته باشد قطعا مارک لباستان تقلبی خواهد بود.

وجود زیپ و دکمه زاپاس در لباس های برند:

توجه داشته باشید که در تشخیص لباس مارک از تقلبی زیپ لباس های مارک باید به راحتی و نرمی باز و بسته شود. همچنین تمامی قسمت های آن باید سنگین و از یک رنگ ساخته شده باشند و رنگ قسمت سگگ نیز کاملا طبیعی باشد. لباس های مارک عمدتا دکمه و زیپ زاپاس دارند برای مثال پیراهن علاوه بر دکمه هایی که روی لباس دوخته اند دو دکمه اضافی هم خواهند داشت که در این دکمه های اصلی نام برند روی تمام دکمه ها درج شده و کپی برداری از آن کار بسیار سخت و پرهزینه ای خواهد بود. علاوه بر این ها دکمه ها باید محکم دوخته شده باشند.

تشخیص لباس های برند

بررسی لوگو موجود روی لباس:

بهتر است بدانید که برندهای معتبر معمولا برای لوگوی خود از فونت های ساده و کلاسیک استفاده می کنند و این لوگو را در دکمه ها یا حتی زیپ هم درج می کنند. در واقع محل قرارگیری لوگوی شرکت یکی از چیزهایی است که باید به آن دقت کرد و هر شرکتی هم لوگوشی مخصوص به خود را در جای منحصر به فردی قرار خواهد داد. جنس لوگو ممکن است کاغذی یا پارچه ای و یا فلزی باشد. توصیه می شود که حتما از اسپل صحیح کلمات در روی لوگوها، تگ ها و برچسب ها مطمئن شوید. در بسته بندی مارک های اصل اگر دستمال، کیسه یا وسایل جانبی وجود داشت باید همگی لوگو رویشان درج شده باشد.

خرید کردن از نمایندگی های معتبر:

برندهای مارک و معتبر عمدتا از نظر کیفی، جنس و دوخت شما را راضی می کنند و همچنین ایستایی و زیبایی شان هم اغلب رضایت بخش خواهد بود اگرچه ممکن است از لحاظ قیمت کمی ناراضی باشید. به هر حال انتخاب با شما خواهد بود اما توصیه می شود که خرید از نمایندگی های معتبر را به خرید از فروشگاه های معمولی ترجیح دهید.

بازدید از نمایندگی برندهای معتبر

بررسی نوع دوخت و محل تولید:

محل دوخت و محل تولید پارچه ممکن است با هم متفاوت باشد زیرا بسیاری از برندها در کشور اصلی خود محصولاتشان را نمی دوزند بلکه در کشور هایی مانند سنگاپور و مالزی که کارگر ارزان تر و هزینه مواد اولیه پایین دوخت را انجام می دهند. در کشور های واسطه نیز نمایندگی های رسمی از همان شرکت ها وجود دارد و بنابراین اگر روی لباس برند خود نام شرکتی که در آن لباس دوخته شده نوشته شده باشد نیاز به نگرانی نیست زیرا آن جنس هم اصل است.

گران بودن قیمت های لباس:

پیشنهاد می شود که پیش از خرید لباس های مارک به سایت مراجعه کنید تا از قیمت لباس و مشخصات آن اطلاعاتی به دست بیاورید. معمولا لباس مارک قیمت بالاتری دارد و بنابراین اگر یک لباس برند را ارزان خریدید شک نکنید که جنس تقلبی است. همچنین برند های بزرگ سالی دو مرتبه حراج دارند که می توانید در این هنگام لباس مورد نظر خود را با تخفیف های خوبی تهیه کنید و به جای اینکه به لباس با مارک خارجی چند برابر پول بدهید پوشاک ایرانی با مارک ایرانی و قیمت مناسب تهیه کنید.

گران قیمت بودن لباس های مارک دار

همچنین در ادامه پیشنهاد می شود که با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب شستن لباس های چرمی و همچنین مطلب برند های شیک کیف نیز آشنا شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان