تعهدات جاری و آتی سایپا به عدد بی‌سابقه ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو کاهش یافته است

معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: میزان تعهدات جاری و آتی مربوط به تحویل خودروهای مشتریان به عدد بی‌سابقه ۱۷۰ هزار دستگاه کاهش یافته که همه این خودروها در زمان مقرر و سررسید تحویل خریداران خواهد شد.

تعهدات جاری و آتی سایپا به عدد بی‌سابقه 170 هزار دستگاه خودرو کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سایپانیوز، حسین کاظمی با بیان این‌که در انتهای سال 97، گروه سایپا بیش از 520 هزار دستگاه تعهد داشت، افزود: کاهش حجم وسیعی از تعهدات جاری و آتی و رساندن آن به 170 هزار دستگاه، باتوجه به مشکلات اقتصادی، شیوع کرونا و در نتیجه دشواری‌های تولید صورت گرفته است. 

کاظمی افزود: این میزان تعهد معادل فقط 4 ماه تولید گروه سایپا است که در صنعت خودرو بی سابقه بوده و نشان از تحول ویژه در حوزه فروش سایپا است، چرا که پیش از این و در مقاطعی خودروسازان تولیدات بیش از یکسال تولیدات خود را پیش فروش می‌کردند.

وی تاکید کرد: باتوجه به برنامه گروه سایپا برای ایجاد کمترین میزان تعهد تا زمان پاسخ‌گویی به تعهدات قبلی، بلافاصله پس از تکمیل خودروهای تولیدی، فرایند تحویل به مشتریان صورت می‌گیرد.

وی آمارها و اعدادی که در برخی از رسانه‌ها به اشتباه به‌عنوان تعهدات سایپا اعلام می‌شود را تکذیب کرده و اعداد را مربوط به صورت‌های مالی سال گذشته دانست و با توجه به افزایش 15 درصدی تولید و و 25 درصدی تحویل خودرو در سه ماهه اول سال نسبت به سال گذشته در شرکت سایپا افزود: تعداد تعهدات جاری و آتی 170 هزار دستگاه است که سررسید نشده و خودروهای معوق و سررسید شده سایپا نیز به حدود شش ‌هزار دستگاه رسیده است.

معاون بازاریابی و فروش سایپا تصریح کرد: 170 هزار تعهد فعلی سایپا عمدتاً متعلق به طرح‌های فروش اخیر است که خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و محدود کردن تعداد ثبت‌نامی‌ها، در روند کاهشی قرار دارد.

کاظمی ادامه داد: مطابق برنامه مدیریت ارشد گروه سایپا، در چهارماهه نخست امسال با تسریع در تولید و تکمیل خودروهای دارای کسری قطعات، پاسخ‌‎گوی مشتریان این گروه باشیم.

وی در پایان گفت: باتوجه به برنامه‌های تولیدی فعلی که در سایپا جریان دارد، پیش‌بینی می‌کنیم با کمترین میزان تأخیر بتوانیم تعهدات خود را پاسخ داده و رضایت مشتریان را فراهم کنیم.

223227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان