۵ راه برای مقابله با اضطراب در دوران بارداری

بارداری زمانی است که زنان احساسات زیادی را تجربه می‌کنند. این احساسات شامل شادی، شوک، هیجان، عصبی بودن است

5 راه برای مقابله با اضطراب در دوران بارداری

بارداری زمانی است که زنان احساسات زیادی را تجربه می‌کنند. این احساسات شامل شادی، شوک، هیجان، عصبی بودن است. زنان همه چیز را احساس می‌کنند. اما برای برخی از افراد اضطراب می‌تواند احساس طاقت ‌فرسایی هنگام انتظار باشد و یافتن راه‌هایی برای کنار آمدن با آن اضطراب در دوران بارداری ضروری است. داشتن احساس اضطراب در دوران بارداری کاملا طبیعی است. از عدم احساس کنترل بدن بر روی زنان تا نگرانی در مورد مادر خوب بودنشان، نگرانی‌های مالی و موارد دیگر. بیشتر زنان در دوران بارداری تا حدی احساس اضطراب می‌کنند. هنگامی که اضطراب فراگیر می‌شود روابط شروع به رنج می‌کنند و زندگی طاقت‌فرسا می‌شود، ممکن است نیاز به کمک باشد. به گفته بیمار هنگامی که سلامت روحی و جسمی تحت تأثیر قرار می‌گیرد بیشتر از تجربه اضطراب وجود دارد.

 روی آنچه قابل کنترل است تمرکز کنید:

هنگامی که زنان باردار هستند برخی از مواردی که می‌توانند بیشترین اضطراب را به وجود آورند مواردی است که قابل کنترل نیست. از زمان تغییر دادن بدن و لگد زدن کودک. بدون دانستن اینکه زندگی هنگام ورود کودک چگونه خواهد بود. موارد زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث اضطراب شود. به همین ترتیب تمرکز بر روی مواردی که می‌تواند کنترل شود، ممکن است سطحی از‌ آسایش را به همراه داشته باشد که احساسات اضطرابی را از بین ببرد.

 

به اندازه کافی استراحت کنید:

به زنان گفته می‌شود که در دوران بارداری به اندازه کافی بخوابند زیرا بدن آن‌ها دچار تغییرات جسمی و هورمونی زیادی شده است نیازی به گفتن نیست که زندگی یک انسان در حال رشد است. با این حال استراحت کافی برای سلامت روانی انتظارات نیز لازم است. کم خوابیدن در شب‌های بی‌شماری منجر به احساس خستگی مفرط در طول روز می‌شود. هنگامی که این سطح خواب آلودگی رخ می‌دهد می‌توان عدم توانایی در تمرکز، به خاطر سپردن امور به درستی یا توانایی تنظیم درست روحیه را داشت. به همین ترتیب همه چیز بیش از آنچه احساس می‌شود احساس طاقت‌فرسایی می‌کنند که می‌تواند منجر به احساس اضطراب شود. برای کمک به کاهش احساس اضطراب داشتن یک برنامه منظم از خواب شبانه همزمان به شما اطمینان می‌دهد که خواب لازم شبانه انجام می‌شود.


 آرامش داشته باشید:

وقتی زن باردار می‌شود زندگی متوقف نمی‌شود. مادر باید در تعاملات اجتماعی شرکت کند. این همه در حالی انجام می‌شود که بدن او دستخوش تغییرات جسمی شده است که ممکن است مانع از شرکت در فعالیت‌های اجتماعی شود که قبلا باعث آرامش وی شده. یک راه عالی برای آرامش شرکت در یک ورزش است که در دوران بارداری مناسب تشخیص داده می‌شود. که شامل:

  • پیاده روی
  • دویدن
  • یوگا

 

روش‌های دیگر به صورت آرامش بخشیدن به ذهن است. این کار از طریق:

ماساژ قبل از تولد

تمرینات تنفس عمیق شکمی

با یافتن راهی برای انتقال احساس اضطراب به آرامش و آزادسازی احساس ترس می‌تواند اندورفین شروع به جریان کند. وقتی این اتفاق می‌افتد اضطراب فزاینده شروع به ذوب شدن می‌کند.

 بدن را با غذا‌های مغذی سوخت دهید:

هنگامی که زنان باردار از اضطراب رنج می‌برند به احتمال زیاد غذا‌هایی می‌خورند که چربی اشباع بیشتری داشته و سرشار از کربوهیدرات باشند. این غذا‌ها نه تنها ویتامین‌ها و مواد معدنی لازم برای داشتن یک بارداری سالم را ندارند، بلکه بر روحیه نیز تأثیر می‌گذارند. هنگامی که وعده‌های غذایی سالم در دوران بارداری خورده نمی‌شوند ممکن است افت قند خون رخ دهد. وقتی بدن قند خون کمی دارد دچار وحشت می‌شود. این وحشت نه تنها بر سلامت جسمی بدن تأثیر می‌گذارد بلکه می‌تواند مغز را در وضعیت اضطراب‌ نیز قرار دهد. بنابراین برای اینکه قند خون سازگار باشد خوردن غذا‌های کم حجم در طول روز توصیه می‌شود. این امر به ویژه در سه ماهه اول و دوم بارداری که تهوع صبحگاهی وجود دارد می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد.

 

بایک متخصص صحبت کنید:

گاهی اوقات این راه‌ حل‌ها  به اندازه کافی برای کاهش احساس اضطراب عمل نمی‌کنند. بنابراین اگر احساس ترس، وحشت و از دست دادن لذت در چیز‌هایی که قبلاً باعث خوشبختی می‌شدند، افکار وسواسی و سایر علائم اضطراب بیش از آنچه وجود دارد وجود داشته باشد یافتن یک متخصص معتمد برای صحبت کردن ممکن است همان چیزی باشد که برای کاهش احساس اضطراب طاقت ‌فرسا لازم است. سلامت روان شما بیش از حد مهم است درنتیجه سعی کنید به تنهایی با این احساسات واقعی روبرو شوید.

 

منبع: www.babygaga.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان