گفت وگوی طالبان با اروپا، ادامه روند صلح در افغانستان

به دنبال خروج نیرو‌های خارجی، طالبان در مورد روند صلح در افغانستان با توماس نیکلسون نماینده ویژه اتحادیه اروپا گفتگو کرد.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در پیام توییتری نوشت: بعدازظهر (دوشنبه)، عبدالحق واسیک رئیس بخش ارتباط با دولت‌های اروپایی "امارت اسلامی" و هیئت همراه وی با نیکلسون نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان و هیئت همراه او دیدار کردند.
نعیم در ادامه نوشت: طرفین در مورد اوضاع فعلی افغانستان، روند صلح و گام‌های آتی گفتگو کردند.
سخنگوی طالبان افزود: هیئت طالبان اظهار داشت که این گروه در راستای ارزش‌های اسلامی و منافع ملی به حقوق بشر متعهد است.
پیش از این «محمد نعیم» سخنگوی گروه طالبان در گفتگو با شبکه المیادین تصریح کرده بود که دستیابی به ایده آل‌ترین ره حل برای افغانستان از طریق گفتگو بدست می‌آید.
نعیم بعد از حملات هوایی آمریکا به مواضعی در افغانستان و گفت وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا با «اشرف غنی» همتای افغانستانی خود به شبکه تلویزیونی «المیادین» گفت: واشنگتن و کابل توافقی را پذیرفتند که بر ایجاد یک نظام جدید اسلامی تاکید می‌کند.

وی افزود که نظام افغانستان باید اسلامی باشد، اما چگونگی آن در گفتگو‌ها رقم می‌خورد.
"محمد نعیم "تصریح کرد: از آغاز معتقدیم که ایده آل‌ترین راه حل از طریق گفتگو بدست می‌آید.
گروه طالبان همچنین حملات هوایی آمریکا به برخی "مواضع در ولایت‌های «هلمند و قندهار» را نقض توافقنامه با واشنگتن " خواند و گفت که این اقدام بدون عواقب نخواهد بود.
این تحولات در سایه اعلام ارتش آمریکا مبنی بر اجرایی شدن 90 درصد برنامه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان صورت می‌گیرد. آمریکا وعده داده است که روند خروج نظامی خود از این کشور را در ماه سپتامبر آینده تکمیل کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان