حضور اورژانس تهران در مراکز واکسیناسیون پرازدحام

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: علاوه بر راه اندازی ۱۷ مرکز واکسیناسیون کرونا در تهران، اورژانس یک طرح ضربتی در ۲ تا ۳ روز اخیر به اجرا درآورده است که یاری رسان مراکز واکسیناسیون پرازدحام باشد.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا زالی اظهار داشت: در قالب این طرح؛ در صورتی که یک مرکز واکسیناسیون با ازدحام غیرمتعارف مواجه شود، همکاران اورژانس با تجهیزات مناسب از جمله اتوبوس اورژانس در کوتاه‌ترین زمان در آن محل حاضر شده و خدمات لازم را به مراجعان ارایه می‌کنند.

وی تیم اورژانس را تیمی مجرب، متبحر و ماهر دانست و گفت: این همکاران به تیم مستقر در مرکز واکسیناسیون پرازدحام می‌پیوندند تا واکسینه کردن مردم با کمترین ازدحام انجام گیرد.

زالی با بیان اینکه نیرو‌های اورژانس از توانمندی بالا، سرعت، کارایی و دقت عمل مناسب برخوردار هستند، افزود: پیوستن همکاران اورژانس به مجموعه برای ارایه خدمات مناسب در مراکز تجمیعی واکسیناسیون بسیار راهگشا خواهد بود و بخش زیادی از مشکلات این مجموعه‌ها را در زمینه ازدحام مردم به حداقل می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه این طرح را می‌توان در تمام نقاط تهران به اجرا درآورد، گفت: این طرح برای کاهش ازدحام مراجعان به مراکز واکسیناسیون و ارایه خدمت مطلوب بسیار راهگشا خواهد بود.

پیرحسین کولیوند، رییس اورژانس کشور هم در این زمینه گفته است: در کنار راه اندازی مراکز تجمیعی واکسیناسیون، تیم عملیات ویژه اورژانس به صورت ضربتی در هر مرکزی که ازدحامی در تهران باشد، حضور پیدا می‌کند و خدمات خود را ارایه می‌دهد تا مردم دغدغه‌ای برای واکسینه شدن خود نداشته باشند.

وی ادامه داد: به دنبال ازدحام مردم در مراکز تجمیعی، همکاران اورژانس کشور به رغم تقریبا 2.5 برابر شدن ماموریت هایش در پیک پنجم کرونا، در خارج از شیفت کاری خود در طرح واکسیناسیون شرکت می‌کنند.

رییس اورژانس کشور ادامه داد: با راه اندازی 17 مرکز واکسیناسیون در تهران مقدار زیادی از ازدحام این مراکز کاسته خواهد شد.

آمار مرگ و میر در خیز پنجم کمتر از خیز‌های سوم و چهارم

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا میزان مرگ و میر در پیک پنجم بیشتر بوده است، گفت: هرچند در مراحل اولیه بررسی و تحلیل مرگ و میر ناشی از کرونا هستیم و الان خیلی قابلیت استناد ندارد، ولی به نظر می‌رسد با جمعیت بستری شده و مراجعان سرپایی بیشتری در بیمارستان‌ها مواجه هستیم و در عین حال شمار مرگ و میر نسبت به خیز چهارم و سوم کمتر است.

وی ادامه داد: بین آمار بستری افراد و شاخص مرگ و میر ناشی از کرونا معمولا 10 تا 14 روز فاصله وجود دارد و ممکن است در هفته‌های آتی شاهد افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا باشیم.

زالی تاکید کرد که برای تحلیل صحیح این موضوع نیاز به زمان بیشتر و مطالعات دقیق تری داریم تا به جمع بندی قطعی تری دست یابیم.

کاهش ازدحام با افزایش مراکز واکسیناسیون

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، به ازدحام برخی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در تهران اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود با اقداماتی نظیر افزایش مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در تهران در روز‌های آینده شاهد کاهش ازدحام در این مراکز باشیم.

زالی بیان داشت: بخشی از ازدحام در این مرکز به سبب حضور بدون نوبت در مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا است؛ این افراد هم خودشان با مشکلاتی رو به رو می‌شوند و هم برای افراد دارای پیامک و دست اندرکاران تزریق واکسن در مراکز مسائلی را به وجود می‌آورند.

وی از هموطنان درخواست کرد که با ثبت نام در سامانه سلامت و نوبت گیری الکترونیکی در مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا حضور یابند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار تا شب دوم مرداد، مجموع واکسن‌های تزریق شده در استان تهران یک میلیون و 790 هزار دز واکسن بوده که حدود 600 هزار دز آن، در قالب تزریق دوم به مردم زده شده است.

زالی پیش بینی کرد که در روز‌های آینده شاهد شتاب بیشتری در واکسیناسیون شهروندان تهرانی باشیم و افزود: تاکنون بخش اعظم واکسن‌های تزریق شده، سینوفارم و بعد از آن آسترازنکا و اسپوتنیک بوده و واکسن‌های بهارات و برکت هم در مرحله بعدی قرار دارند. سبدی که الان داریم از آن‌ها استفاده می‌کنیم، این نوع واکسن‌های کرونا هستند و سعی می‌شود این سبد در تزریق دوم حفظ شود که افراد هر واکسنی را که در دز اول دریافت کردند، در دز دوم هم دریافت کنند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان