بزرگترین آتش‌سوزی در کالیفرنیا و تهدید هزاران سازه

بزرگترین آتش سوزی در کالیفرنیای آمریکا که تاکنون ساختمان‌های متعددی را سوزانده و تخریب کرده است، هزاران سازه دیگر را تهدید می‌کند.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، آتش‌سوزی بزرگ دیکسی که از 14 جولای آغاز شده است، چندین خانه و سازه را تخریب کرد و پس از غروب شنبه با آتش‌سوزی "فلای" ترکیب شد و منطقه "ایندین فالز" در شمال کالیفرنیا را فرا گرفت.
سی ان ان گزارش داد آتش سوزی بزرگ دیکسی به 190 هزار و 625 هکتار افزایش یافته است و بیش از پنج هزار آتش نشان برای مهار آن تلاش می‌کنند.
مقامات می‌گویند: رطوبت کم در پوشش گیاهی و دسترسی محدود به منطقه دور از دسترس، آتش نشانان را با مشکل مواجه کرده است.
این آتش سوزی تنها یکی از 86 آتش سوزی بزرگ در آمریکا است که بسیاری از آن‌ها در غرب هستند و بیش از 1.4 میلیون هکتار اراضی و زمین در حال سوختن هستند.

پیش از این، مقامات دو ایالت کالیفرنیا و نوادای آمریکا وضعیت این دو ایالت را به دلیل گسترش آتش سوزی‌های جنگلی اضطراری اعلام کردند.
سی ان ان پیش از این گزارش داده بود وسعت آتش سوزی‌های و مناطقی که طعمه حریق شده اند پنج برابر وسعت شهر نیویورک بوده و وضعیت خشکسالی و آتش سوزی‌های سال جاری نسبت به سال‌های قبل بی سابقه است.
دمای بالا، نبود بارندگی‌های مناسب و خشکسالی در غرب آمریکا و کانادا باعث شده تا این مناطق به طرز بی سابقه‌ای با بحران و آتش سوزی‌های مهیب مواجه شوند به نحوی که هر روز این شرایط وخیم‌تر از گذشته می‌شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان