تمرینات نظامی چند ملیتی ناتو در گرجستان آغاز شد

تمرینات نظامی چند ملیتی Agile Spirit ۲۰۲۱ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز دوشنبه طی مراسمی در پایگاه نظامی " سناکی " گرجستان آغاز شده است.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، به گزارش خبرگزاری "اسپوتنیک گرجستان " به نقل از وزارت دفاع این کشور، این تمرینات نظامی با مشارکت 700 نظامی آمریکایی، یک هزار و 600 نظامی گرجی و 250 نظامی از 15 کشور عضو ناتو و فعال در برنامه‌های این سازمان نظامی، برگزار می‌شود.

" جوانشیر بورچولادزه " وزیر دفاع کرجستان طی سخنانی در مراسم آغاز این تمرینات نظامی گفت: این تمرینات مشترک موجب تقویت تعاملات و قدرت رزمی واحد‌های نظامی کشورر‌های حاضر می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری تمرینات نظامی چند ملیتی در گرجستان، افزود: این برنامه نظامی حضور ناتو در گرجستان را افزایش می‌دهد و به صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند.

تمرینات نظامی چند ملیتی Agile Spirit از سال 2011 میلادی همه ساله در گرجستان در راستای همکاری این کشور با ناتو و آمریکا برگزار می‌شود.

روسیه در رابطه با افزایش همکاری گرجستان با ناتو بار‌ها ابراز نگرانی کرده و " ماریا زاخاراوا " سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه مدتی پیش اعلام کرد که مسکو با موضع تفلیس مبنی بر این که این تمرینات مشترک با ناتو به صلح و ثبات در منطقه دریای سیاه کمک می‌کند، موافق نمی‌باشد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان