معرفی کیف پول های معتبر ارز دیجیتال

اگر تازه کار هستید و درمورد انواع کیف پول اطلاعاتی ندارید، نگران نباشید ما در این مقاله قرار است معتبرترین کیف پول های حال حاضر در عرصه ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از آن ها استفاده کنید.

کیف پول دیجیتال

یکی از بزرگترین دغدغه های کاربران در عرصه کریپتوکارنسی ها پیدا کردن کیف پول های مناسب از بین رنج وسیعی از ولت هاست.

این کیف پول ها با توجه به طراحی و زیر ساخت هایی که دارند، قابلیت ها و خدمات متفاوتی به کاربران شان ارائه می دهند و می توانند تنها با استفاده از یک اپلیکیشن ساده خدمات ارائه شده در صرافی ارزهای دیجیتال را در اختیار شما بگذارند.

اگر تازه کار هستید و درمورد انواع کیف پول اطلاعاتی ندارید، نگران نباشید ما در این مقاله قرار است معتبرترین کیف پول های حال حاضر در عرصه ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از آن ها استفاده کنید.

کیف پول یا ولت (wallet) چیست؟

شاید در ابتدا بهتر باشد تا با مفهوم کیف پول یا اصطلاحا "ولت" و کاربردهای آن آشنا شوید و بعد تصمیم به انتخاب بگیرید.

همانطور که در دنیای پول های کاغذی شما به کیف پول یا حسابی برای نگهداری دارایی ها و انجام تراکنش های تان احتیاج داشتید، در عرصه کریپتو کارنسی ها هم به بستری برای ذخیره ارزهای تان نیاز خواهید داشت.

در واقع باید بدانید که برای استفاده از کریپتوکارنسی  یا رمز ارزهای تان باید کیف پول داشته باشید و هیچ ارزی به طور جداگانه با کیف پول یا محل ذخیره عرضه نمی شود.

به زبان ساده تر شما تا زمانی که حساب نداشته باشید نمی توانید از دارایی های تان برای انجام تراکنش استفاده کنید یا آن را انتقال دهید، دقیقا مشابه دنیای پول ها کاغذی و کارت های بانکی.

ولتانتخاب کیف پول

قبل از اینکه بخواهید ولت مناسبی انتخاب کنید باید آگاه باشید که به دلیل تحریم ها، سرورهای بسیاری از کیف پول های امروزی آی پی کشور ایران را تحریم کرده اند و شما باید از آی پی کشور های دیگری استفاده کنید تا ریسک بلوکه شدن حساب و اموال تان را کاهش دهید.

در صورتی که از فیلتر شکن استفاده می کنید حتما دقت کنید که برای هر بار که می خواهید وارد حساب تان شوید از همان آی پی و سرور استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید. علاوه بر آن به شما پیشنهاد می کنیم تا از شماره های داخل ایران برای ساخت حساب کاربری در این دسته از کیف پول ها استفاده نکنید.

در زیر برخی از معروف ترین کیف پول های ارز دیجیتال را به شما معرفی می کنیم تا کارتان را راحت تر کرده باشیم.

کیف پول

1. Trezor wallet

کیف پول trezor یکی از بهترین ولت های سخت افزاری موجود می باشد که مهم ترین ویژگی اش ایمنی بسیار بالا می باشد. علاوه بر آن شما امکان ذخیره اطلاعات به صورت آفلاین را خواهید داشت و این کیف پول هر آنچه که نیاز دارید را با پشتیبانی قوی در اختیار تان می گذارد.

این کیف پول دو مدل مختلف دارد که نوع اول trezor one  نام دارد و به شما اجازه می دهد تا به سیستم عامل ویندوز و لینوکس دسترسی داشته باشید و از قابلیت USB پشتیبانی می کند.

نوع دوم آن trezor T نام دارد که امنیت بیشتری برای تان فراهم می کند و علاوه بر آن پردازنده قوی تری هم دارد اما خب تنها مشکلش قیمت بالای آن است.

ledger2. Ledger

اگر به دنبال معروف ترین کیف پول از نوع سخت افزاری هستید، لجر بهترین و محبوب ترین گزینه موجود محسوب می شود. این کیف پول از اعتبار بالایی برخوردار است به طوری که نام آن را از تمام کاربران دنیای ارزهای دیجیتال خواهید شنید.

یکی از مهم ترین قابلیت هایی که این کیف پول را نسبت به سایر رقبایش برتر می کند، قابلیت پشتیبانی آفلاین این پلتفرم است. شما قادر خواهید بود تا بدون اینترنت اطلاعات حساب تان را بازیابی کنید. این ویژگی زمانی که مشکلاتی از قبیل مفقود یا دزدیده شدن گوشی همراه تان برای شما پیش بیاید به شدت کاربردی خواهد بود.

از برتری های این ولت نسبت به کیف پول trezor این است که علاوه بر بیت کوین قابلیت پشتیبانی از بیش از 700 رمز ارز متفاوت دیگر را هم  دارد که تعداد شان به طرز قابل توجهی بالاست و همین امر این کیف پول را به یکی از معروف ترین و معتبرترین ولت های موجود تبدیل کرده است.

اما لازم است بدانید که trezor در بخش سیستم عامل بهتر از این کیف پول عمل کرده است، اما نمی توان به طور دقیق گفت که کدام یک از آن ها بهتر است زیرا هردوی آن ها به شدت قوی و محبوب هستند و ویژگی های خاص خودشان را دارند.

تراست ولت

3. Trust wallet

کیف پول تراست یکی از ولت های رمزگذاری شده و محبوب است که به کاربرانش امکان ذخیره و نگهداری رمز ارزهای محبوبی مانند بیت کوین، اتریوم،BNB، لایت کوین، دوج کوین، ریپل و سایر ارزهای معتبر را می دهد.

این کیف پول در سال 2017 در اختیار کاربران قرار گرفت و یکی از بهترین ولت ها برای استفاده روی تلفن همراه به شمار می رود.

یکی از نقاط مثبت کیف پول تراست محیط و رابط کاربری به کار رفته در پلتفرم آن است که حتی به تازه کار ترین افراد هم اجازه می دهد تا بدون هیچ گونه پیچیدگی و مشکلی از این برنامه استفاده کنند.

امنیت و اعتبار کیف پول تراست

یکی از نکات جالبی که در مورد کیف پول تراست مطرح شده است این است که طبق گفته ها، سرور و شبکه تراست به اطلاعات شخصی کاربران و کیف پول آن ها دسترسی ندارد، بنابراین هنگام ساخت حساب کاربری به وارد کردن این گونه اطلاعات احتیاجی نخواهید داشت.

امنیت کیف پول تراست توسط فناوری های مختلفی تامین می شود. یکی از این رویکرد ها استفاده از کلمات کلیدی و تخصصی است که توسط توابع درهم ساز تولید و ایجاد می شوند.

ساز و کار این رمزها به گونه ای است که وقتی حساب کاربری می سازید، علاوه بر پسوورد، یک کلید عبور شخصی به شما اختصاص داده می شود که به کمک آن می توانید هر زمانی که بخواهید و توسط هر دستگاه دیگری به حساب تان دسترسی داشته باشید.

لازم است بدانید که این اطلاعات و رمزها در شبکه و کیف پول تراست ذخیره نمی شوند، بلکه فقط در اختیار شما قرار دارند تا ریسک هر گونه دزدی و هک در این پلتفرم به صفر برسد.

تراست ولت

ویژگی های Trust Wallet

. Dapps: این کیف پول با وجود این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از شبکه بلاک چین ارزهای مختلف استفاده کنید و بتوانید از طریق درگاه های متفاوتی که در برنامه وجود دارد پرداخت های درون برنامه ای انجام دهید یا از برنامه هایی که از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کنند، خرید کنید.

. سود دهی و سهام: یکی از ویژگی های جذاب کیف پول تراست این است که در صورت ذخیره و نگهداری دسته ای ارزهای معرفی شده، مشابه سیستم بانکی امروزی، به شما سود پرداخت می کند.

. قابلیت دسترسی: کیف پول تراست در سراسر جهان قابل استفاده می باشد و در قبال ساخت حساب کاربری یا ارائه خدماتی مانند ذخیره دارایی های تان هیچ گونه مبلغی از شما دریافت نمی کند و کاملا رایگان می باشد.

علاوه بر این شما قادر هستید تا رمز ارزهای تان را به صورت آزاد معامله کنید و اختیار سرمایه شما کاملا در دست خودتان است.

coinomi4. Coinomi

کیف پول کوینومی یکی دیگر از ولت های قابل اعتماد است که به شما امکان ذخیره و نگهداری بیش از 500 ارز مختلف را می دهد. کوینومی هم روی گوشی های هوشمند و هم روی دسکتاپ قابل استفاده خواهد بود و مشکلی از لحاظ دسترسی نخواهید داشت.

اگرچه که این کیف پول در سال 2019 حمله هکرها به حساب یکی از کاربرانش را تجربه کرد اما زیر ساخت های مناسب و به روز شده ای دارد که هنوز هم از کیف پول های امن بازار به شمار می آید و می توانید از آن به راحتی استفاده کنید.

یکی دیگر از ویژگی های محبوب برای کاربران کیف پول کوینومی، دسترسی آسان به این پلتفرم و راه اندازی بدون دردسر آن است. علاوه بر آن کوینومی محیط ساده و کاربردی دارد که به راحتی هر خدماتی که انتظار دارید را روی گوشی و لب تاب شخصی تان به شما ارائه می کند.

فری ولت

5. Free Wallet

یکی از بهترین کیف پول های موجود فری ولت است که قابلیت استفاده بر روی سیستم عامل های اندروید، ios و هم چنین قابلیت اجرا شدن تحت وب را دارد. این کیف پول در سال 2016 وارد بازار ارزهای دیجیتال شد و به سرعت بین کابران محبوب شد.

یکی از مشکلاتی که همیشه کاربران صرافی ارزهای دیجیتال را تهدید می کرده است، ذخیره سازی کلیدهای شخصی حساب شان بوده که این کار ریسک هک شدن یا دزدیده شدن دارایی های تان را بالا می برد، اما فری ولت ادعا می کند که دارایی ها و اطلاعات شما به صورت آفلاین بر روی سرور ذخیره شده اند، بنابراین هکرها شانسی برای دسترسی به آن ها نخواهند داشت.

فری ولت

ویژگی های فری ولت

. دسترسی و انتقال: یکی از مهم ترین ویژگی های این کیف پول دسترسی آسان کاربران به خدمات مورد نظرشان است. علاوه بر آن شما می توانید هر گونه ارزی که مد نظر دارید را به صورت رایگان برای سایر کاربران فری ولت ارسال کنید.

.صرافی داخلی: فری ولت یکی از کیف پول هایی است که به صرافی داخلی مجهز هستند. با این ویژگی شما قادر خواهید بود تا بدون مراجعه به صرافی ارزهای دیجیتال، به راحتی ارزهای مختلف را به هم تبدیل کنید یا با آن ها تراکنش انجام دهید.

قابلیت خرید: از محبوب ترین نقاط قوت این کیف پول قابلیت خرید کریپتوکارنسی هاست و شما می توانید علاوه بر نگهداری دارایی های تان، از این کیف پول برای تراکنش یا خرید رمز ارز های مختلف استفاده کنید.

جمع بندی

به طور کلی کیف پول های بی شماری در عرصه ارزهای دیجیتال معرفی شده اند اما هر کاربری ترجیح می دهد تا مورد اعتماد ترین آن ها را انتخاب کند. بنابراین در این مطلب سعی کردیم تا بهترین و معتبرترین کیف پول های موجود را برای تان معرفی کنیم.

امیدواریم که از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان