آخر هفته ها اطراف تهران کجا برویم؟

تهران را همه به عنوان شهری پرجنب‌و‌جوش با جمعیت زیاد و ترافیک‌های طولانی می‌شناسند. ساکنین این شهر هم با موضوعاتی مثل ترافیک، شلوغی و آلودگی هوا غریبه نیستند و این مشکلات را به عنوان بخشی از زندگی شهری قبول کرده‌اند

آخر هفته ها اطراف تهران کجا برویم؟

تهران را همه به عنوان شهری پرجنب‌و‌جوش با جمعیت زیاد و ترافیک‌های طولانی می‌شناسند. ساکنین این شهر هم با موضوعاتی مثل ترافیک، شلوغی و آلودگی هوا غریبه نیستند و این مشکلات را به عنوان بخشی از زندگی شهری قبول کرده‌اند. بخاطر همین سبک زندگی تفریح و سرگرمی در تهران اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اگر ساکن تهران هستید. با جاباما همراه باشید تا با جاذبه‌های خیره‌کننده اطراف تهران آشنا شوید.

هر کسی نیاز دارد تا ساعاتی را به دور از دغدغه‌های زندگی شهری، به تفریح و گردش بپردازد و ذهن و روح خود را استراحت دهد. بهترین گزینه برای استراحت جسم و روح، پناه بردن به طبیعت است که خوشبختانه برای این‌کار نیاز نیست که مسافت زیادی را طی کنید؛ چرا که در نزدیکی تهران روستاهای سرسبز و امکانات تفریحی بسیاری وجود دارند که بهترین گزینه برای سفرهای آخر هفته‌ای هستند.

 

گردش در باغ‌شهر اوشان، فشم و میگون

یکی از محبوب‌ترین مقاصد تفریحی اهالی تهران، باغ‌شهر اوشان، فشم و میگون از توابع شمیرانات است که تنها در فاصله‌ی 50 کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده. این مناطق در هر چهار فصل سال با مناظر طبیعی زیبا و متنوعی از مسافران استقبال می‌کنند. این مناطق کوهستانی بخاطر هوای معتدل و خنک در تابستان، گزینه‌ی بسیار خوبی برای سفرهای آخر هفته‌ا‌ی تابستانه هستند. شما می‌توانید در کوچه‌باغ‌های این منطقه قدم بزنید، چند ساعتی در کنار رودخانه بنشینید. همچنین می‌توانید سری به روستای آهار بزنید و از طبیعت زیبا و درختان سیب، گیلاس، آلبالو و گردوی این روستا لذت ببرید. روستای آهار مخصوصا برای کسانی که اهل دوچرخه‌سواری هستند، مسیرهای مناسبی در میان باغ‌های میوه دارد. اگر هم به عکاسی علاقه دارید، حتما در فصل پاییز از عکاسی در این منطقه‌ی زیبا با برگ‌های زرد و نارنجی درختان لذت خواهید برد. باغ‌شهر اوشان، فشم و میگون بخاطر اقلیم سردسیری‌ و بارش برف فراوان، در زمستان هم یکی از اصلی‌ترین مقاصد تفریحی است. کسانی که به ورزش اسکی علاقه دارند، می‌توانند در شمال این منطقه از امکانات تفریحی پیست‌های اسکی شمشک، دیزین و دربندسر استفاده کنند. برای اقامت در این منطقه می‌توانید از جاباما کمک بگیرد.

لواسان، جایی برای تمامی سلیقه‌ها

یکی دیگر از مقاصد تفریحی شمال شرق، منطقه‌ی لواسان در فاصله‌ی کمتر از 40 کیلومتری از مرکز شهر تهران است. بسیاری این منطقه را تنها بخاطر ویلاهای مدرن و لوکس یا رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌های فراوانش می‌شناسند. البته که منطقه‌ی خوش آب و هوای لواسان گزینه‌ی بسیار خوبی برای اجاره یک اقامتگاه است. اگر به دنبال سایت اجاره ویلا هستید جاباما در کنار شما خواهد بود. اگر به گردش در طبیعت تمایل دارید هم می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی این منطقه استفاده کنید. در بخش جنوبی لواسان، سد لتیان روی رودخانه‌ی جاجرود قرار گرفته‌ که مناظر زیبا و پوشش گیاهی سرسبزی ایجاد کرده است. در اطراف سد می‌توانید به تفریحاتی مانند دوچرخه‌سواری، ماهی‌گیری و قایق‌رانی بپردازید و اوقات خوشی در آخر هفته‌ی ثبت کنید. اگر هم دلتان هوای یک طبیعت‌گردی واقعی کرده، می‌توانید به دشت هویج روستای افجه در 15 کیلومتری لواسان بروید تا از طبیعت زیبای این دشت سرسبز در دامنه‌های البرز لذت ببرید. این روستا همچنین دارای چشمه، آبشار و یک قلعه‌ی قدیمی است.

کردان، بهترین گزینه برای جمع‌های دوستانه

کردان یکی از مناطق خوش آب و هوای غرب تهران است که در سال های اخیر در بین ساکنین تهران طرفداران زیادی پیدا کرده است. وجود رودخانه‌ی خروشان کردان و سفره‌خانه‌ها و رستوران‌های اطراف آن باعث شده که بسیاری از جوانان تهرانی این منطقه را برای گذراندن آخر هفته‌ی خود انتخاب کنند. از چند سال پیش هم ویلاسازی در کردان رواج پیدا کرد که این منطقه را به تفرجگاهی محبوب و مکانی برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی تبدیل کرده است. به مرور امکانات تفریحی بیشتری در این منطقه ساخته شدند؛ یکی از این امکانات، دهکده‌ی تفریحی کردان است که در آن می‌توانید به انجام ورزش‌های مختلف مانند شنا و سوارکاری بپردازید. همچنین سایت پروازی کردان به گردشگران این امکان را می‌دهد که پرواز با پاراگلایدر را تجربه کنند. البته شاید فکر کنید کردان فقط برای افرادی مناسب است که در این منطقه ویلای شخصی دارند، اما با وجود سایت رزرو آنلاین جاباما، برای هرکسی امکان تجربه‌ی ماندن در یک ویلای مجهز و استفاده از امکانات رفاهی این منطقه ایجاد شده است. برای اجاره ویلا کردان می‌توانید به جاباما سر بزنید.

آبشار سنگان در نزدیکی تهران

شاید برایتان عجیب باشد اگر بشنوید با کمتر از یک ساعت رانندگی از تهران، می‌توانید به آبشاری مرتفع در دل کوه برسید! آبشار سنگان که در روستای سنگان در 30 کیلومتری شمال غرب تهران قرار گرفته، با ارتفاع 30 متر یکی از مرتفع‌ترین آبشارهای ایران است. برای دیدن این آبشار زیبا که در بهار پرآب می‌شود و در زمستان به طرز شگفت‌انگیزی یخ می‌زند، باید از روستا حدودا یک ساعت‌و‌نیم پیاده‌روی کنید. بهتر است برای این‌کار کفش مناسب بپوشید و از قبل وسایل موردنیاز خود را خریداری کرده باشید. روستای سنگان هم به خاطر قرار گرفتن در نزدیکی کوه و برخورداری از آب فراوان، مکان مناسبی برای گشت‌وگذار و دوری از آلودگی هوای تهران است. تقریبا تمامی امکانات رفاهی در روستا موجود است. علاوه بر این یک تکیه‌ی قدیمی متعلق به دوران صفویه و سه امام‌زاده به نام‌های سید علاء‌الدین، امام‌زاده قاسم و امام‌زاده سید عمادالدین در روستا وجود دارد که بازدید از آن‌ها می تواند برای علاقمندان جالب باشد.

پس اگر از آن دسته افرادی هستید که بخاطر مشغله‌ی کاری، درسی یا شخصی، امکان سفر کردن ندارید، به شما توصیه می‌کنیم حداقل آخر هفته‌ را در خانه نمانید و سری به جاذبه‌های گردشگری و تفریحی اطراف تهران بزنید.

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان