سه روش علمی برای کاهش وزن سریع

بنا به تجربه‌ای که همه ما داشته‌ایم، بسیاری از برنامه‌های غذایی برای لاغری، احساس گرسنگی و ضعف یا نارضایتی در ما به وجود می‌آورند. در واقع این همان دلیلی است که رعایت یک برنامه‌ی غذایی سالم را در طولانی‌مدت برای همه سخت می‌کند.

سه روش علمی برای کاهش وزن سریع

به گزارش خبرآنلاین، رژیم‌های کم‌کربوهیدرات یا رژیم‌های کم‌کالری راهی مؤثر برای کاهش وزن به شمار می‌آیند که رعایت آنها راحت‌تر از دیگر رژیم‌هاست. روش‌های ساده اما علمی و معتبری برای کاهش وزن وجود دارند که تابع استفاده از مواد غذایی سالم و کربوهیدرات کمتری هستند. در این مطلب به سه مورد آنها اشاره می‌شود.

1) کاهش مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده

یکی از روش‌های سریع کاهش وزن، کم کردن مصرف قندها و نشاسته‌ها یا کربوهیدرات‌ها است. با انجام این کار، سطح گرسنگی شما پایین می‌آید و در نتیجه کالری کمتری مصرف می‌کنید. یک برنامه‌ی غذایی کم‌کربوهیدرات، از چربی ذخیره شده در بدن شما به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم کم‌کربوهیدرات اشتها را کم می‌کند، که این مسئله می‌تواند منجر به مصرف کالری کمتر بدون احساس گرسنگی یا ضعف شود.

اگر از کربوهیدراتی مانند غلات کامل به همراه یک رژیم کم‌کالری پیروی کنید، بدن شما از فیبر بیشتری بهره‌مند شده و این مواد با سرعت بیشتری هضم می‌شوند. این مسئله احساس سیری بیشتری در شما ایجاد می‌کند و از اذیت شدن شما به واسطه‌ی احساس گرسنگی جلوگیری می‌کند.

رژیم‌های کم کربوهیدرات می‌توانند عوارض منفی زیادی داشته باشند به طوری که ممکن است شما را به پیروی از روش‌های دیگر سوق بدهد.

البته رژیم‌های کم‌کربوهیدرات ممکن است عوارض منفی نیز داشته باشند به طوری که شاید شما را به پیروی از روش‌های دیگر سوق دهند. رژیم‌های غذایی مبتنی بر کاهش کالری نیز می‌توانند منجر به کاهش وزن شوند و حفظ وزن را در طولانی‌مدت آسان‌تر کنند.

2) مصرف پروتئین، چربی و سبزیجات

مصرف پروتئین برای سلامتی و حفظ توده‌ی عضلانی در مواقع کاهش وزن ضروری است خوردن پروتئین کافی می‌تواند سطح عوامل خطرساز قلبی عروقی، اشتها و وزن بدن را کاهش دهد.

بدن شما فارغ از نوع برنامه غذایی که انتخاب می‌کنید، به چربی‌های سالم هم نیاز دارد. روغن زیتون و روغن آووکادو موارد مناسبی برای گنجاندن در برنامه غذایی‌تان هستند.

از پر کردن بشقاب خود با سبزیجات سبز برگ‌دار نترسید. آن‌ها پر از مواد مغذی هستند و شما می‌توانید مقادیر بسیار زیادی از آن‌ها را بخورید بدون اینکه کالری و کربوهیدرات اضافی مصرف کرده باشید.

3) تحرک و ورزش

ورزش برای کاهش وزن خیلی ضروری نیست اما به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر وزن کم کنید.

با بلند کردن وزنه، مقدار زیادی کالری می‌سوزانید و جلوی کند شدن متابولیسم خود را می‌گیرید که این دو مورد برای کاهش وزن مؤثرند.

اگر هم بدن‌سازی گزینه‌ی مناسبی برای شما نیست، انجام تمرینات هوازی و کاردیو (مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری یا شنا) برای کاهش وزن و سلامت عمومی بدن بسیار مفیدند.

منبع: هلث‌لاین / مترجم: الهه جعفرزاده

47237

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان