اگر جای ابراهیم رئیسی بودم...

ایسنا نوشت: سخنگوی حزب مردم سالاری گفت: احزاب اعتماد به نفس و ظرفیت کادر سازی برای کشور را ندارند.

اگر جای ابراهیم رئیسی بودم...

آرش حبیبی در ارتباط با ضرورت ارتباط دو سویه میان احزاب و دولت سیزدهم اظهار کرد: بررسی نقش احزاب در دولت های مدرن امری ضروری است؛ اما متاسفانه در اداره کشور ما احزاب تاثیر گذاری چندانی ندارند.

وی ادامه داد: شاید در سایه جریان ها و گروه ها شخصیت هایی در سازماندهی و انتصابات نقش اساسی داشته باشند، اما در این بین کم ترین نقش به احزاب تعلق دارد.

این فعال سیاسی گفت: اگر من جای آقای رئیسی بودم حتما به این امر توجهه ویژه ای می کردم. ایشان باید ورود کنند و احزاب را برای رسیدن به اهداف ملی به کار گیرند. مبارزه با فساد، رشد و توسعه همه جانبه با کمک احزاب اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: دولت بعدی نیاز دارد تا اعتماد عمومی به جامعه را بازگرداند. اگر این ارتباط  را از طریق احزاب با مردم برقرار نکند، موفق نخواهد شد. این عدم موفقیت به ایجاد یک بی اعتمادی بزرگ تر می انجامد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با انتقاد از ضعف احزاب در کادرسازی ها نیز گفت: به نظر من آقای رئیسی باید از احزاب بخواهند برنامه های خود را ارائه دهند. کادر اجرایی هم نظرات آنان را برای بررسی و اجرا بگیرند.

حبیبی همچنین یادآور شد: احزاب اعتماد به نفس لازم را ندارند که در کل کشور کادر سازی کنند. ظرفیت، قدرت و توان اجرایی ندارند و  مجبور هستند به شکل سنتی عمل کنند، چون بهایی به احزاب داده نشده است آن ها هم نتوانستند کادر سازی کنند. همین الان هم بین احزاب ائتلاف شود هم نمی توانند کاری از پیش ببرند. بنا بر این واجب است تا حاکمیت به این نتیجه برسد که باید فضا را برای رشد احزاب و توسعه فرهنگ حزبی گسترش دهد.

2727

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان