ایران و ونزوئلا از منافع و دشمن مشترک برخوردار هستند

سیدابراهیم رئیسی با بیان اینکه ایران و ونزوئلا از منافع و نیز دشمن مشترک برخوردار هستند، تاکید کرد: کشورهای مستقل می توانند بر تحریم و فشارهای ظالمانه آمریکا غلبه کنند.

به گزارش «تایناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیسی چهارشنبه شب در دیدار «ریکاردو منندز پیریتو» معاون رئیس جمهوری ونزوئلا با اشاره به ضرورت تقویت و تحکیم روزافزون روابط ایران و کشورهای حوزه آمریکای لاتین، افزود: بدون تردید کشورهای مستقل و آزادیخواه جهان می‌توانند با توسعه سطح روابط و همکاری‌های خود بر تحریم و فشارهای ظالمانه آمریکا غلبه کنند.

رئیس جمهوری، روابط تهران – کاراکاس را دوستانه و عمیق توصیف کرد و اظهارکرد: ایران و ونزوئلا از منافع و نیز دشمن مشترک برخوردار هستند و همواره نشان داده ایم که با ایستادگی و درایت می‌توانیم توطئه‌های آمریکا و امپریالیسم جهانی را نقش بر آب کنیم و آمریکا بر خلاف ادعاهایی که دارد، نمی‌تواند ملت‌های مستقل را از مسیر پیشرفت و تعالی بازدارد.

رئیسی با اشاره به وجود اراده قوی برای تقویت روابط دو جانبه برای حرکت پرشتاب در مسیر توسعه همه جانبه، تصریح کرد: مصمم هستیم با برقراری روابط همه جانبه با کشورهای دوست و برادر خود مشکلات را از پیش پای مردم خود برداریم.

«ریکاردو منندز پیریتو» معاون رئیس جمهوری ونزوئلا نیز در این دیدار با تبریک و تسلیم پیام نیکلاس مادورو رئیس جمهوری کشورش، گفت: علاقه و دوستی ونزوئلا با مردم ایران غیر مشروط و همیشگی است و مصمم هستیم در روابط دو کشور جهش ایجاد کنیم.

وی همچنین با اشاره به ترسیم نقشه راه مشترک برای مقابله با مشکلاتی مانند تحریم اظهارکرد: یقین داریم با همکاری یکدیگر می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان