تلاش بریتانیا برای حفظ کتابی ارزشمند

ایبنا نوشت: دولت بریتانیا برای اینکه کتاب پرنده شناس مشهور انگلیسی را در خانه نگه دارد، به طور موقت ممنوعیت خروج کتاب جان گولد با تصویرگری الیزابت گولد را صادر کرده است.

تلاش بریتانیا برای حفظ کتابی ارزشمند

دولت بریتانیا برای اینکه کتاب پرنده شناس مشهور انگلیسی را در خانه نگه دارد، به طور موقت ممنوعیت خروج کتاب جان گولد با تصویرگری الیزابت گولد را صادر کرده است. دولت می‌گوید این کتاب تا مادامی که خریدار داخلی پیدا نکند از کشور خارج نخواهد شد. جان گولد پرنده شناس مشهور انگلیسی در قرن نوزدهم میلادی بود.
 
جان گولد پرنده‌شناسی انگلیسی بود که در کشیدن نقاشی از پرندگان و دیگر گونه‌های زیستی تخصص داشت. او را پدر دانش بررسی پرندگان در استرالیا دانسته‌اند. نقاشی‌های او از نمونه‌هایی که امروزه با نام سهره‌های داروین شناخته می‌شوند، در شکل‌گیری اندیشه چارلز داروین دربارهٔ نگره فرگشتی خود بر پایه انتخاب طبیعی نقش مهمی داشتند. داروین از کارهای گولد در کتاب نامدار خود، خاستگاه گونه‌ها، یاد کرده ‌است.
 
گولد همچنین نویسنده کتاب سه جلدی پستانداران استرالیا است که تعداد زیادی نقاشی از کیسه‌داران ساکن استرالیا و گینه نو را در بر دارد. او در این کار از همکاری دستیارش جان گیلبرت بهره گرفت.
 
کتاب هفت جلدی مشهور گولد بین سال‌های 1840 تا 1848 گردآوری شد و یکی از نمونه‌های بدیع تصاویر پرندگان در جهان محسوب می‌شود. یکی از مجموعه‌های گولد کتابی دوجلدی از 129 تصویر کشیده شده از پرندگان است که حدود یک و نیم میلیون پوند ارزش دارد که هنوز خریداری در داخل بریتانیا برای آن پیدا نشده است.
 
دولت می‌گوید تا زمانی که این اثر در داخل کشور خریداری نشود اجازه خروج آن از کشور را نخواهد داد. تصاویر کشیده شده توسط آبرنگ هستند.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان