آغاز انتخاب رشته کنکوری‌ها از امروز

ایلنا نوشت: انتخاب رشته مجازین کنکور ۱۴۰۰ از امروز (پنج شنبه، ۱۴ مرداد) از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد و تا ۱۸ مرداد ادامه دارد.

آغاز انتخاب رشته کنکوری‌ها از امروز

کارنامه اولیه داوطلبان کنکور1400 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و فرایند انتخاب رشته برای همه متقاضیان (برای انتخاب کدرشته محل‌های با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی بدون آزمون) در یک فرم و حداکثر تا 150 رشته محل انجام می‌شود. 

فرآیند انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون جداگانه نخواهد بود. 

دفترچه انتخاب رشته کنکوری‌ها روز نیز بر روی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و همچنین سامانه انتخاب رشته مجازی نیز از طریق این سازمان فعال شد. 

متقاضیانی که در آزمون سراسری سال 1400 ثبت نام کرده و غایب جلسه آزمون (روزهای 9 تا 12 تیر) بودند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته‌های پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی ندارند و می‌توانند در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است تا 150 کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب کرده و در فرم انتخاب رشته درج کنند. 

متقاضیانی که قبلاً در آزمون سراسری سال 1400 ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند براساس اطلاعیه که روز چهارشنبه، 13 مرداد منتشر شده از امروز روز پنجشنبه، 14 مرداد به مدت یک هفته یعنی تا 18 مرداد نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است براساس دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی اقدام کنند. 

باتوجه به ارسال آخرین فایل اطلاعات سوابق تحصیلی توسط وزارت آموزش و پرورش در تاریخ 31 تیر مبنی بر سوابق (پیش دانشگاهی، ترمیمی، اصلاحی و جامانده) به اطلاع داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی می‌رساند اطلاعات مذکور در سیستم انتخاب رشته بارگذاری شده و به داوطلبان نمایش داده می‌شود و داوطلبانی که فاقد کد سوابق تحصیلی بوده یا نمرات آن‌ها قبلاً به سازمان واصل نشده بود می‌توانند نسبت به درج یا اصلاح کد سوابق تحصیلی (دیپلم یا پیش دانشگاهی) در سیستم انتخاب رشته اقدام کنند. 

در صورت تغییر نمرات دروس سوابق تحصیلی یا درج یا اصلاح کد سوابق تحصیلی، نمرات سوابق تحصیلی جدید در مرحله گزینش نهایی در صورت داشتن تاثیر مثبت اعمال و کارنامه جدیدی برای مرحله اول صادر نخواهد شد. 

داوطلبان طی مراحل انتخاب رشته از کلیک روی دکمه Back مرورگر خود و باز کردن بیش از یک صفحه مرورگر بر روی کامپیوتر خود جدا خودداری کنند در غیر این صورت به صفحه اصلی بازگشته و باید مراحل انتخاب رشته را دوباره انجام دهند. 

انتخاب رشته فقط وقتی تکمیل شده است که در مراحل انتخاب رشته در یک صفحه مجزا از سیستم انتخاب رشته شماره پرونده هفت رقمی و رسید انتخاب رشته 15 رقمی دریافت کنند. 

داوطلبانی که مجاز به انتخاب دوره‌های پیام نور و غیر انتفاعی هستند اما علاقمندی خود را در زمان ثبت نام و یا مراحل قبلی اعلام نکرده اند، می‌توانند با خرید کارت علاقمندی، این کد رشته محل‌ها را نیز انتخاب کنند. 

در صورتی که فردی هم نسبت به انتخاب رشته در مرحله انتخاب رشته‌های با آزمون و رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام کرده و هم در مرحله ثبت نام برای رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته برای این رشته‌ها کند، ثبت نام و انتخاب رشته وی در رشته‌های صرفا براساس سوابق تحصیلی باطل خواهد شد و هزینه پرداختی وی نیز مسترد نخواهد شد. 

هر متقاضی فقط یک بار اجازه انتخاب رشته دارد. متقاضیان پس از انتخاب رشته و دریافت رسید 15 رقمی می‌توانند فرم انتخاب رشته خود را به تعداد محدود تصحیح و یا ویرایش کنند. 

متقاضیان در صورت علاقه به انتخاب رشته‌های خاص یا بورسیه، حتماً شرایط و ضوابط این رشته‌ها را که بصورت جداگانه به عنوان پیوست دفترچه‌های انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش درج شده است، مطالعه کنند و در صورت داشتن شرایط لازم، این رشته‌ها را انتخاب کنند. 

همچنین در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل در روند انتخاب رشته با مراجعه به سیستم پاسخگویی سئوالات خود را مطرح کنند.

47237

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان