خبر جدید از کابینه رئیسی و عدم توافق با برخی گزینه ها

خبرگزاری صدا و سیما نوشت : رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کابینه هنوز نهایی نشده و فهرست نهایی وزرای کابینه دولت سیزدهم احتمالا روز یکشنبه اعلام می‌شود.

خبر جدید از کابینه رئیسی و عدم توافق با برخی گزینه ها

 فریدون حسنوند با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دو سیما گفت: بنا بر اصل 121 قانون اساسی، رئیس جمهور منتخب باید پس از تنفیذ حکمش در مجلس حاضر شود و در حضور رئیس قوه قضائیه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کند.

وی ادامه داد: از آنجایی که در قانون اساسی مقرر شده است در صورتی که شرایط رئیس جمهور منتخب در طول دوران ریاست جمهوری اش سلب شود، مجلس و دیوان عالی کشور می‌توانند رئیس جمهور را از سمتش عزل کند، به همین علت، این سوگند در حضور مجلس و رئیس قوه قضائیه یاد می‌شود.

 حسنوند افزود: به نظر می‌رسد مسیر دولت آقای رئیسی، معقول و منطقی و با رعایت تعامل و استقلال قواست. 

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تا کنون به طور غیررسمی، جلسه مشترکی بین رؤسا و اعضای کمیسیون‌های تخصصی با حضور آقای رئیسی برگزار و درباره اولویت‌های کمیسیون‌ها بحث شد.

فریدون حسنوند گفت: هر کمیسیون اولویت‌های خود را در حوزه‌های تخصصی اعلام کرد و آقای رئیسی نیز درباره آن مسائل اظهار نظرهایی داشت؛ اولویت‌ها به صورت مکتوب به رئیس جمهور تحویل داده شد تا با تشکیل کمیته مشترک، پیگیری شود.

وی افزود: به صورت غیر رسمی تقریباً برخی از رؤسای کمیسیون‌ها در جریان گزینه‌های احتمالی کابینه پیشنهادی دولت هستند، اما کابینه هنوز نهایی نشده است؛ زیرا با توجه به تأکیدی که مقام معظم رهبری داشتند در ابتدا قرار بود پنجشنبه همزمان با مراسم تحلیف اعضای کابینه معرفی شوند، اما ظاهراً به علت این که هنوز در مورد برخی از آن‌ها توافق نشده است به نظر می‌رسد یکشنبه این کار انجام شود.

27215

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان